HIIT, mai eficient decat exercitiile Cardio

HIIT, mai eficient decat exercitiile Cardio

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriFitness
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari4479

Voteaza & Distribuie

Descriere

HIIT inseamna High Intensity Interval Training (Antrenament in Intervale de Intensitate Mare) si se refera, mai exact, la exercitiile fizice care alterneaza perioadele scurte de efort maxim cu cele de relaxare. Scopul acestui tip de antrenament este sa arda grasimile corporale si, spun adeptii, o face mai eficient decat clasicele exercitii de fitness Cardio. Trebuie stiut faptul ca HIIT solicita organismul si este nevoie de rezistenta fizica si vointa pentru a duce la capat sesiunea de antrenament, insa tot efortul depus merita, intrucat rezultatele sunt pe masura.




HIIT - Antrenament in Intervale de Intensitate Mare


HIIT sau Antrenament in Intervale de Intensitate Mare




Ce inseamna, mai exact, HIIT?

HIIT presupune alternarea perioadelor de exercitii anaerobice de efort intens cu cele de recuperare sau de relaxare, mai scazute in intensitate. O astfel de sesiune de antrenament dureaza intre 9 si 20 de minute, insa nu trebuie sa va lasati inselati de timpii redusi de lucru. Aceste sedinte scurte de antrenament solicita corpul la maximum si au numai beneficii: imbunatatesc conditia fizica, cresc rezistenta la efort, ard grasimile corporale si intensifica metabolismul.


In urma studiilor, s-a concluzionat faptul ca exercitiile anaerobice HIIT sunt mult mai eficiente decat clasicul Cardio. Cardio presupune sesiuni lungi, de peste 30 de minute de efort sustinut, continuu ce mentine pulsul la o valoare de peste 150 de batai pe minut si care ajuta la arderea grasimilor doar in timpul exercitiilor.


In cele maxim 20 de minute de efort maxim, HIIT creste rata metabolismului cu mult peste Cardio si, poate cel mai important lucru, mentine arderile pentru inca 24 de ore, prin consumul de oxigen in perioada post-exercitiu.




Efort intens in HIIT


Efortul in timpul sesiunilor de HIIT trebuie sa fie la intensitate maxima




Acest tip de antrenament este folosit cu precadere de atletii axati pe sprint, probe de viteza si alergari pe distante scurte, unde efortul trebuie sa fie maxim intr-un interval temporal foarte scurt. Evident, oricine se poate bucura de beneficiile lui prin includerea in antrenamentul de zi cu zi pentru intretinere corporala sau pentru scaderea in greutate, dar si pentru cresterea masei musculare.


Incepeti intotdeauna cu incalzirea

Antrenamentul in Intervale de Intensitate Mare incepe intotdeauna cu o perioada de exercitii pentru incalzire. Cateva minute de alergare usoara sunt de ajuns pentru a pregati organismul pentru explozia de efort care urmeaza. Intreg antrenamentul va fi apoi impartit pe sesiuni, intre 6 si 10, finalizat cu o perioada scurta de relaxare. Daca inceputul si finalul solicita organismul la jumatate din capacitatea lui, cele 6-10 sesiuni cer efort maxim. Scopul este de a realiza cel putin 6 astfel de sesiuni iar intreg antrenamentul sa dureze cel putin 15 minute, dar nu mai mult de 20 de minute.




Bicicleta eliptica pentru HIIT


Bicicleta eliptica este excelenta pentru HIIT




O sedinta HIIT poate arata in felul urmator:



  • Incalzire: 1-4 minute, alergare usoara

  • Sesiunea 1, 2, 3, 4, 5, 6: 30 de secunde de sprint la efort maxim, apoi 30 de secunde de alergare sau mers alert

  • Racire: 4-5 minute, alergare usoara sau mers alert.



Daca nu aveti posibilitatea sa alergati in aer liber sau daca nu vreti sa solicitati incheieturile, puteti sa faceti HIIT si la sala de fitness. Bicicleta statica, bicicleta eliptica, banda de alergare, toate sunt variante excelente de lucru. In plus, va protejati genunchii si gleznele pentru ca impactul cu solul practic este nul.


Rezultatele HIIT

Rezultatele Antrenamentului in Intervale de Intensitate Mare se vad, fara indoiala, rapid. Aceste exercitii imbunatatesc conditia fizica si intensifica arderile grasimilor la maximum. Nivelul de energie pe parcursul zilei creste simtitor. Veti simti ca sunteti mai vioi si aveti o rezistenta mai mare la efort.




Rezultate vizibile in urma HIIT


Rezultatele sunt vizibile in urma antrenamentelor la intensitate maxima




Metabolismul este accelerat, ceea ce determina o crestere a ritmului de ardere a grasimilor cu pana la 50%. Cel mai important lucru este ca arderea caloriilor continua si dupa terminarea antrenamentului. Practic, in urma unei sesiuni de HIIT, continuati sa ardeti grasimi chiar si cand va odihniti.