5 activități relaxante pe care le poți desfășura acasă

5 activități relaxante pe care le poți desfășura acasă

Detalii

CategoriiDivertisment
Tagurilibrarie online, Muzica, yoga
Ultima actualizareMiercuri 15 aprilie 2020
Vizualizari80

Voteaza & Distribuie

Descriere

Primăvara și-a intrat în drepturi în adevăratul sens al cuvântului... și totuși, este pentru prima dată când nu ne putem bucura de activitățile în aer liber: de plimbările lungi în parc, de discuțiile cu prietenii la terasa noastră preferată, de weekendurile petrecute la munte. Situația prin care trecem acum ne-a schimbat, fără doar și poate, ritmul vieții.

Totuși, asta nu înseamnă că nu putem să ne relaxăm și să ne încărcăm cu emoții pozitive în intimitatea propriei locuințe. Ba mai mult, este chiar indicat să ne implicăm în activități care ne aduc bucurie și care ne ajută să trecem mai ușor peste perioada actuală. Acestea fiind spuse, îți propunem 5 activități relaxante pe care le poți desfășura acasă.

Lectura

Dacăritmul alert al vieții de dinaintea pandemiei de coronavirus nu te lăsa să-ți faci timp pentru teancul de cărți care aștepta pe noptieră, acum nu te mai împiedică nimic să citești așa cum și atât cât îți dorești. Sfatul nostru este să te orientezi și către lecturi care îți oferă o perspectivă mai luminoasă asupra lucrurilor din jurul nostru. Spre exemplu, poți opta pentru cărți cu poezii de dragoste care să te inspire și pe care să le citești seara, înainte de culcare, alături de partenerul tău/partenera ta - iată o activitate romantică indoor cât se poate de sigură. Iar dacă în wishlistul tău literar se află titluri pe care îți dorești să le citești în perioada aceasta, avem o veste bună: CLB este acum doar librărie online și conține numeroase titluri atractive. În plus, unele dintre acestea au prețuri promoționale.

Coloratul

Tu când ai colorat ultima dată? Cel mai probabil nici nu îți mai amintești, mai ales dacă asta s-a întâmplat demult, în copilăria îndepărtată. Ei bine, poate că a venit timpul să descarci de pe pe Internet câteva planșe de colorat sau chiar să-ți cumperi propria carte de colorat pentru adulți, al cărei nivel de dificultate să fie unul confortabil pentru tine. Pe lângă faptul că antrenează atenția, cărțile de colorat pentru adulți contribuie și la reducerea stării de anxietate.

Yoga

Exercițiile de yoga au numeroase beneficii pentru sănătatea fizică. Printre cele mai cunoscute avantaje se numără îmbunătățirea posturii, dezvoltarea masei musculare, tonifierea brațelor și a picioarelor. La fel de importante (și, pentru unii dintre noi, chiar mai importante!) sunt și beneficiile pentru sănătatea emoțională, psihică și spirituală. Îmbunătățirea capacității de concentrare, eliberarea de emoțiile negative și de stres, precum și dezvoltarea răbdării sunt doar câteva dintre motivele pentru care îți sugerăm să practici yoga de câteva ori pe săptămână.

Îți recomandăm să alegi un loc liniștit din casă, care te ajută să te conectezi cu tine însuți/însăți și să lași muzica în surdină, dacă simți nevoia. Nu uita că exercițiile de yoga sunt un bun prilej prin care fiecare dintre noi poate petrece timp de calitate cu el și cu emoțiile sale.

Muzica


Dacă atunci când citești cuvântul „muzică”, te gândești că nu știi să cânți la niciun instrument și nici voce nu prea ai, deci această activitate clar nu este pentru tine, oprește-te puțin. Poate că nu ai aptitudini muzicale, dar asta nu înseamnă că nu te poți bucura, în tihnă, de câteva piese care îți plac, în timp ce stai pe fotoliul confortabil, cu o ceașcă de cafea sau de ceai alături. Dacă până acum câteva săptămâni nici nu-ți trecea prin cap să practici acest ritual la micul-dejun, de exemplu (fiindcă, evident, nu aveai timp), acum nimic nu te mai oprește să te desfeți astfel.

Scrisul în jurnal


Probabil că ai observat că mai multe persoane împărtășesc în mediul online diverse jurnale din timpul pandemiei. Ei bine, chiar dacă acestea pot ajuta oamenii să se conecteze mai ușor, noi îți sugerăm să începi să ții un jurnal în format fizic, în care să scrii în el zilnic sau măcar atunci când simți nevoia. Scrisul de mână într-un jurnal este terapeutic și te ajută să ai o întâlnire autentică (și, de altfel, necesară) cu tine. Poți scrie liber despre emoțiile pe care le simți în perioada asta, despre grijile pe care te apasă, despre bucuriile pe care le-ai trăit pe parcursul zilei. Poți scrie, de fapt, tot ce îți dorești, cum îți dorești, cât îți dorești. După o perioadă, vei conștientiza cât de util este acest ritual - și nu doar în perioadele dificile.

Lectura, coloratul, exercițiile de yoga, muzica și scrisul în jurnal - iată doar câteva dintre activitățile care te ajută să-ți gestionezi mai ușor gândurile și emoțiile în timp ce #staiacasă.

Sursă foto: pexels.com/photo/throw-pillows-beside-books-2396108/