Sari la conținut
Forum Roportal
Lina

Delimitari intre sensuri

Delimitari intre sensuri  

27 membri au votat

  1. 1. Pot reduce riscul accidentelor bariere de separare a sensurilor?

    • Da
      17
    • Nu
      2
    • Poate
      8


Postări Recomandate

Noi visam :spiteful:

Mai intai sa se faca strazile si apoi sa vorbim de bariere, semafoare...etc.

Romania nu isi permite acest "lux". :blink:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Eu cred ca ar putea fi utile aceste bariere , dar nu in toate cazurile, pentru ca la o viteza mare orice masina ar trece prin ele. La modul in care conduc unii ar fi nevoie de ziduri de beton intre sensuri, si OBLIGATORIU, cel putin doua benzi pe un sens peste tot. Ceea ce la noi e ... imposibil.

Pentru un unghi de impact mai mic de 20 de grade, glisiera garanteaza revenirea in sosea, indiferent de viteza masinii. . Cele minimum doua benzi pe sens + separarea sensurilor, uneori prin glisiere metalice, alteori chiar prin parapeti de beton, au fost inventate de nazisti, sub denumirea de "autobahn". Germania are astazi peste 11.000 de km. de "autobahn", cat toata reteaua de cai ferate din Romania.

 

Singura solutie este masina inteligenta. Un astfel de prototip este in testari sub sigla Alfa Romeo. Au dat si la stiri un material destul de amplu si e o inventie promitatoare. Va reduce numarul accidentelor foarte mult.

Un astfel de sistem este deja functional pe aeronavele de linie (avioanele de pasageri). Daca se afla pe o traiectorie de coliziune, computerele de pe cele două aeronave "negociaza" intre ele noi traiectorii pentru fiecare, indepedent de manevrele echipajelor. Av

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Pentru un unghi de impact mai mic de 20 de grade, glisiera garanteaza revenirea in sosea, indiferent de viteza masinii. .

Insa nu garanteaza si integritatea masinii in urma coliziuni...

Cele minimum doua benzi pe sens + separarea sensurilor, uneori prin glisiere metalice, alteori chiar prin parapeti de beton, au fost inventate de nazisti, sub denumirea de "autobahn". Germania are astazi peste 11.000 de km. de "autobahn", cat toata reteaua de cai ferate din Romania.

Cu ce succes?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

eu nu am carnet...dar ma gandesc ca o bariera e mai ieftina decat spitalizarea sau inmormantarea..asa ca lipsa banilor....mai mult o scuza.asa cum se strang bani pt inundatii de ce sa nu se stranga bani si pt siguranta in trafic? eu as da. sau trebuie sa vedem accidentul ca apoi sa ne dam seama ca putea fi evitata tragedia daca se facea x sau y lucru. ca o gluma macabra....cred ca astia de la drumuri si poduri sunt patroni la pompe funebre, de le convine situatia.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Un astfel de sistem este deja functional pe aeronavele de linie (avioanele de pasageri). Daca se afla pe o traiectorie de coliziune, computerele de pe cele două aeronave "negociaza" intre ele noi traiectorii pentru fiecare, indepedent de manevrele echipajelor. Av
Editat de Ares444

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Extraordinar ce evolueaza tehnica asta ...incredibil... :spiteful: Oare au si avioanele romanesti tarom acest system ?

Acest system trebuie sa fie foarte rapid in calcule avind in vedere ca un avion merge cu 4-500 km/h sau ?

 

Totusi nu am prea inteles negocierea asta de traiecte sau cum s-o fi numind; cum se face si mai ales independent de manevrele echipajelor ?- incredibil ... :good:

 

Si daca spui ca nu toate au, atunci cum functioneaza impreuna ? Sau cum se numeste echipamentul ? :o: Ai mai multe detalii ?

 

Sigur ca nu functioneaza decat daca ambele aeronave sunt echipate cu sistemul respectiv, altfel de unde "negociere" ? Manevrele in sine nu sunt cine stie ce, daca unul se duce in dreapta si in jos, celalalt se duce in dreapta si in sus. (fiecare in dreapta lui :doh: ) Au existat coliziuni evitate prin manevre similare ale echipajului, manevre bruste care au provocat zeci de raniti la bord, dar au evitat coliziunea. Sistemul nu functioneaza decat pe aeronave controlate de computer, gen Boeing 767 sau 777. Pe modelele "clasice", gen Boeing 737 sau 747, toate manevrele trebuie efectuate de catre echipaj, dar sistemul e totusi util pentru avertizare. Sper sa nu vorbesc prostii in privinta sursei, dar cred ca am citit despre acest sistem intr-un numar din AMT, Aircraft Maintenance Technology, o revista destinata mecanicilor de aviatie, pe care o primise un amic de la varul lui din State .

 

Am gasit acum ceva mentionat pe Internet, dar cred ca e despre versiunea care necesita si contributia echipajului:

 

General description of a cooperative anticollision system for aircraft.

 

By: L. B. Early

 

A discussion of a cooperative anticollision system for aircraft which transmits, to mutually equipped aircraft , data on the presence, position, and course of the other, and the closing or opening of the distance between the aircraft.

 

This system may be used as an interim device until research can derive a better method for avoiding airplane accidents and the constant level of near misses.

Editat de harald

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cele minimum doua benzi pe sens + separarea sensurilor, uneori prin glisiere metalice, alteori chiar prin parapeti de beton, au fost inventate de nazisti, sub denumirea de "autobahn". Germania are astazi peste 11.000 de km. de "autobahn", cat toata reteaua de cai ferate din Romania.

 

Cu ce succes?

Voi recunoaste deschis ca nu am inteles intrebarea. Există o morala a povestii, de genul: Hitler a inventat autostrazile si nu i-au folosit la nimic ? Sau ? Cu nemarginita umilinta, va rog sa detaliati.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Voi recunoaste deschis ca nu am inteles intrebarea. Există o morala a povestii, de genul: Hitler a inventat autostrazile si nu i-au folosit la nimic ? Sau ? Cu nemarginita umilinta, va rog sa detaliati.

:friends: :doh:

adevarul e ca pe strazile noastre e un macel,ca si la altii,diferenta e ca unii prefera sa previna...iar altii sa injure la adresa nepasarii autoritatiilor.

parapetii sunt extrem de utili,si noi inca ne plangem de fondurile inexistente?????asta spune ceva de noi ca popor.

daca nu prevenim suferim si platim mai mult.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
:friends: :doh:

adevarul e ca pe strazile noastre e un macel,ca si la altii,diferenta e ca unii prefera sa previna...iar altii sa injure la adresa nepasarii autoritatiilor.

parapetii sunt extrem de utili,si noi inca ne plangem de fondurile inexistente?????asta spune ceva de noi ca popor.

daca nu prevenim suferim si platim mai mult.

Right. Lăsăm capitala acolo unde e si facem autostrăzi cu banii ăia. :doh:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×