Alunga stresul de la job

Alunga stresul de la job

Detalii

CategoriiSocial
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari1855

Voteaza & Distribuie

Descriere

Indatoririle de serviciu, intalnirile, sedintele dese, prezentarile si termenele limita sunt cauzatoare de stres si poz avea repercusiuni asupra sanatatii angajatilor, asupra starii de spirit si nivelului de motivaral acestora.


In urma cu cateva decenii, locurile de munca erau sumbre, oamenii veneau la biroul cinci zile sau chiar mai mult pe saptamana, stateau la birourile lor si indeplineau sarcinile ce le erau alocate. Timp de 40 de ore de saptamana, petrecute la locul de munca, angajatii dedica o cantitate substantiala de timp si energie pentru a se asigura ca toate sarcinile sunt executate corect. La sfarsitul zilei, insa, stresul mental acumulat are consecinte la nivel fizic pentru ei, ceea ce duce, treptat, la o scadere a interesului angajatilor si al nivelului acestora de motivare.




Cum sa creati o atmosfera placuta la job


Cum sa creati o atmosfera placuta la job




Prin urmare, expertii in tehnici de motivare recomanda un amestec sanatos de distractie si munca, pentru a face din birou o incapere vesela, unde angajatii vin zilnic cu placere. Iata cateva idei pentru a crea o atmosfera placuta de lucru si pentru a elimina tensiunile dintre angajati.


1. Salutati-va

Una dintre cele mai bune moduri de a crea o atmosfera de lucru placuta inca de dimineata este sa intrati in birou cu zambetul pe buze. Salutati toti colegii cand intrati pe usa si urati-le o zi excelenta. Acest gest va raspandi numai energii pozitive in randul colegilor de munca. De asemenea, va ajuta sa va consolidati relatia cu partenerii de echipa. Nu uitati ca lucrati impreuna si aveti nevoie unii de altii pentru a duce la bun sfarsit sarcinile primite.



2. Apreciati realizarile celuilalt

Angajatii se straduiesc sa atinga targetul de vanzari sau sa duca la capat sarcinile de serviciu in limita termenelor limita care, de multe ori, sunt stranse. La sfarsitul evaluarilor anuale, companiile ofera, de regula, recompense angajatilor care inregistreaza performante. Cu toate acestea, nu este nimic mai satisfacator decat obtinerea aprecierii spontane si sincere de la colegii de echipa. Acest gest va face diferenta si va cantari mai mult decat orice premiu acordat de angajator.




Felicitati-va reciproc


Felicitati-va reciproc




3. Jocuri

Cand angajatii se dedica cu orele munci zilnice, poate aparea o senzatie de plictiseala si de rutina ce le afecteaza performanta si ritmul de lucru. In astfel de situatii, o scurta si usoara diversiune de la automatismul si rutina de zi cu zi poate face minuni. Pentru cateva minute, abandonati dosarele si calculatorul si iesiti pe terasa, rezolvati integrame, desenati figuri amuzante pe foile de flipchart etc. Toate aceste lucruri alunga stresul la locul de munca, destind atmosfera si ajuta la incarcarea bateriilor. Evident, cereti aprobarea conducerii inainte de a lua decizia de a pune in aplicare acest plan.




Destindenti atmosfera la locul de munca cu jocuri


Destindenti atmosfera la locul de munca cu jocuri, precum fac angajatii Google




4. Mancati impreuna

Petreceti impreuna timpul alocat pauzei de masa. Comandati mancarea sau iesiti in oras la un restaurant. Mai mult, o data sau de doua ori pe luna, organizati o iesire seara, la un restaurant. Astfel de activitati in afara orelor de program apropie angajatii si ii determina sa-si consolideze relatiile si sa interactioneze intr-un mod placut unii cu ceilalti.


5. Ascultati muzica

Daca tipul jobului va permite (nu lucrati cu publicul si nici nu raspundeti la telefoane), ascultati muzica in birou. Muzica destinde atmosfera, alunga tensiunea si face munca mai placuta. Alegeti genurile muzicale in functie de preferintele voastre, de la ritmurile alerte si vesele la piesele chillout.


6. Sarbatoriti zile de nastere


Sarbatoriti zilele de nastere ale colegilor


Sarbatoriti zilele de nastere ale colegilor




Nu uitati de zilele de nastere ale colegilor. Pot fi prilej de distractie si de alungare a oboselii de la job. In plus, sarbatoritul se va simti bine constatand ca cei cu care isi petrece 8 ore zilnic si-au amintit de ziua lui de nastere si ca i-au cumparat un cadou, fie el si simbolic.