Sari la conținut
Forum Roportal
  • intrări
    197
  • comentarii
    9
  • citiri
    12006

Cum afectează căldura anvelopele auto

enrique00a

278 citiri

La fel cum iarna anvelopa devine ușor mai rigidă din cauza frigului, vara afectează compușii chimici ai cauciucului, făcându-l mai moale și mai fragil.

Temperaturile ridicate tipice acestei perioade a anului fac ca anvelopele să se deterioreze în continuare și, prin urmare, să piardă din eficiență. În plus, vara asfaltul poate fi cu până la 10° C mai încins decât temperatura din aer, atingând temperaturi arzătoare care fac ravagii asupra integrității anvelopelor.

La fel cum iarna cauciucul devine ușor mai rigid din cauza frigului, vara afectează compușii chimici ai anvelopei, făcând-o mai moale și mai fragilă.

În acest sens, frecarea și viteza pe șosea pot provoca daune anvelopelor mașinii, în special pe banda de rulare, care va deveni excesiv de fierbinte dacă anvelopa nu menține o presiune adecvată.

Prin urmare, vehiculul va fi obligat să facă un efort mai mare pentru a se deplasa și a atinge viteze mari, iar acest lucru va afecta fără îndoială anvelopa, provocându-i o uzură cu până la 15% mai mare decât de obicei și crescând consumul de combustibil cu până la 10% mai mult decât în mod normal.

Examinarea uzurii benzii de rulare, verificarea presiunii din anvelope și verificarea vizuală a acestora pentru a ne asigura că sunt în stare perfectă este esențială înainte de a pleca la drum. Având în vedere că si căldura este un factor climatic care ne poate deteriora grav anvelopele, producătorii de anvelope ne sfătuiesc să le întreținem periodic, luând în considerare următoarele sfaturi:

 

1. Verificați presiunea

Menținerea unei presiuni adecvate a anvelopelor va preveni uzura neregulată și prematură a anvelopelor și va reduce riscul de perforări și explozii. În plus, condusul va fi mai ușor și se va economisi combustibil.

O presiune scăzută face ca anvelopele să se încălzească mai devreme și să se uzeze mai repede, în timp ce o presiune ridicată produce uzură pronunțată în zona centrală a benzii de rulare și determină deteriorarea suspensiilor, deoarece mașina suportă mai greu neregulile benzii de rulare. Trebuie să ne asigurăm că anvelopele au întotdeauna presiunea recomandată de producător.

 

2. Verificați adâncimea și starea canelurilor

Conform reglementărilor, adâncimea benzii de rulare a anvelopelor nu trebuie să fie mai mică de 1,6 milimetri (limită legală stabilită), fiind recomandabilă schimbarea acestora încă de atunci când adâncimea este mai mică de 3 milimetri. Condusul cu anvelope uzate pune în pericol siguranța noastră și a celorlalți, crescând riscul derapării sau acvaplanării.

 

3. Nu uitați de roata de rezervă

Această parte este aproape la fel de importantă ca și anvelopele montate, deoarece ne pot salva în cazul în care una dintre anvelope suferă o perforare.

Este necesar să verificați starea și presiunea acesteia cu aceeași periodicitate ca și restul anvelopelor mașinii.

 

4. Anvelope de iarnă și de vară

Anvelopele de iarnă nu sunt concepute pentru a conduce pe căldură. De fapt, acestea nu trebuie folosite niciodată la temperaturi peste 7 grade. Deoarece nu sunt concepute pentru temperaturile mai ridicate din cel mai fierbinte sezon al anului, nu numai că vor suferi o uzură mai mare, dar vor oferi și performanțe mai mici, crescând în același timp riscul de a avea un accident.

Prin urmare, dacă anvelopele dvs. de iarnă sunt încă suficient de noi pentru un nou sezon de iarnă, cel mai bine este să le demontați și să le păstrați ferite de căldură în timpul verii. Va fi mai ieftin să montați anvelope de vară în acest moment și cel mai important lucru: veți câștiga în siguranță.


×