Dieta australiana (Csiro)

Dieta australiana (Csiro)

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriFitness
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari1748

Voteaza & Distribuie

Descriere

Dieta_australianaDieta australiana te ajuta sa pierzi considerabil din kilogramele in plus fara sa te infometezi. Manny Noakes si Peter Clifton de la CSIRO au pus bazele unei diete care a avut mare succes pe piata (700.000 de exemplare in cateva luni numai in Australia), depasind vanzarile atinse de Harry Potter.


Reteta ideala pentru a ajunge la greutatea dorita si a o mentine presupune un regim ce contine 33% proteine, 36% carbohidrati si 26% grasimi, o parte dintre acestea saturate. Pentru a-ti mentine mai usor greutatea, e indicat chiar sa bei doua pahare de vin.


Unitatile permise zilnic in dieta australiana



  • Proteine: 3 unitati de 100g. E necesar a se consuma o unitate la pranz si doua la cina. Carnea rosie e recomandata 4 seri pe saptamana iar pestele macar de doua ori la pranz se consuma doua oua, sunca, carne slaba sau lactate

  • Paine integrala: doua unitati de 35g ce pot fi substituite odata pe zi cu un cartof (150g), orez sau legume (30g) sau paste (40g)

  • Cereale: o unitate pe zi, 40g musli sau alte cereale sau o felie de paine din cereale

  • Lactate: doua unitati (chiar trei daca veti consuma numai 2 unitati de proteine), 250ml lapte degresat, 200g de iaurt sau budinca fara calorii, 25g branzeturi naturale sau 50g din cele light.

  • Fructe si legume: doua unitati de fructe pe zi (150g fruct sau 150ml suc neindulcit) si minim 2,5 unitati de legume (150g fiecare)

  • Condimente: 3 unitati grasimi (o lingura de ulei sau 20g seminte)



Daca facem un calcul ajungem la cca 1350 calorii pe zi! Astfel dieta australiana iti promite ca vei scapa de kilogramele in plus.


Dieta_australianaExemplu de meniu:


Mic dejun


- un pahar mare de lapte degresat (250ml, 115cal)

- 3 cesti de cereale

*o unitate de cereale, o unitate de lactate


Gustare


- o banana (12g, 78cal)

*o unitate de fructe


Pranz


- 300g de legume fierte (dovleac, brocoli si morocovi) cu o lingura de ulei de masline(118 cal)

- o para de dimensiuni medii (50g, 78 cal)

- o bucata de branza feta si paine integrala (35g, 78 cal)

*doua unitati de legume, o unitate de fructe, o unitate de lactate (substituim una din proteine)


Gustare


- un iaurt degresat(200ml) cu 20g nuci(224 cal)

*o unitate de lactate, 1 de semi-uleioase


Cina


- manzat la gratar (200g, 280 cal)

- 150g salata verde amestecata cu ulei de masline (75cal)

- o bucata de paine integrala (35g,78 cal)

*2 unitati de proteine, 1 unitate de legume, 1 de paine, 1 de ulei


Vrei sa servesti masa la restaurant?


Daca ai inceput sa tii o dieta nu inseamna ca trebuie te abtii de la orice. Poti sa-ti satisfaci placerea de a iesi cu prietenii, familia sau colegii la restaurant. Se impune o singura conditie: sa nu depasesti o iesire/saptamana (la pranz sau cina). Pe parcurs, cand ajungi la etapa de intretinere, iti vei putea permite sa iei masa in oras mai des.



Asigura-te ca nu esti lihnita de foame cand ajungi la restaurant. O gustare rapida (o felie de paine integrala sau un fruct mic) inainte sa pleci de acasa, te va ajuta sa fii mai cumpatata si sa nu exagerezi.


Te sfatuim ca inainte de a comanda sa rasfoiesti toate paginile meniului, astfel te vei delecta cu privirea si nu vei intrece masura cand vei comanda mancarea!



Trebuie sa mai facem cateva mentionari. Daca te hotarasti sa nu mai mananci paste, va trebui sa consumi mai multe proteine. E nerecomandat sa bei alcool inainte de masa, deoarece iti va creste apetitul! La felul 1 iti sugeram sa-ti comanzi o salata cu putin pui, rosii si porumb. E delicioasa si are si putine calorii.


Inca iti este foame?


Chiar daca dieta australiana e axata pe foarte multe proteine, se poate intampla sa nu te saturi. Nu-i nici o problema. Dieta Csiro are avantajul ca permite consumul unor alimente precum legumele crude. Astfel vei trece cu brio de senzatia de foame. Pana se insereaza poti bea chiar si cafea, dar sa nu adaugi nici zahar nici lapte.