Sari la conținut
Forum Roportal

HTC: de la glorie la zbatere pe piața smartphone-urilor

enrique00a

99 citiri

HTC joacă un rol important în istoria telefoanelor mobile. Odată cu renașterea smartphone-urilor, HTC s-a aflat pe prima treaptă în lunga istorie a telefoanelor cu sistem de operare Android.

HTC Dream, cunoscut în America drept T-Mobile G1, a fost primul smartphone ce oferea o alternativă la popularul iPhone. Fiind un sistem de operare deschis, Android a ajuns rapid în mâinile celorlalți producători. Astfel, HTC a ajuns doar unul dintre producătorii de telefoane mobile cu sistem de operare Android. Având în vedere marketing-ul din ce în ce mai agresiv al celorlalte brand-uri, HTC a avut nevoie de un model care să reîndrăgostească fanii de brand-ul taiwanez.

Așa că în 2013, HTC debuta cu familia One. Prima versiune s-a bucurat de o recepție foarte bună, însă vânzările nu s-au ridicat pe măsura așteptărilor. Așa că HTC a reiterat modelul One în a doua generație, un an mai târziu. Prezentat în cadrul Mobile World Congress, în Barcelona, HTC One M8 venea cu o serie de specificații îndrăznețe: design-ul complet metalic, rafinat pentru a doua generație, un sistem dual de camere și un nou mod de fotografiere, numit HTC Zoe. Deși acestea nu par impresionante astăzi, HTC One M8 a fost lansat în martie 2014, cu mult înainte ca febra camerelor duale să acapareze întreaga piață de telefoane mobile.

Chiar și HTC Zoe s-a dovedit a fi o tehnologie înainte de timpul său. În esență, HTC Zoe înregistra un clip video de 3 secunde, ori de câte ori fotografiai. Sună cunoscut? Este tehnologia ce stă la baza Live Photos (Apple) și Boomerang (Instagram). Așadar, HTC a avut la dispoziție toate ingredientele pentru a cuceri publicul larg însă, în final, a cucerit doar pasionații de tehnologie. Unde au greșit?

Să pornim cu exemplu HTC Zoe. Problema nu a fost tehnologia în sine, ci faptul că trebuia să o explici. Din cauza faptului că HTC este, în esență, o corporație, cel mai probabil s-a stabilit ca tehnologia în cauză să încorporeze numele de brand. Nici Zoe n-a fost de mare ajutor, HTC explicând că este o prescurtare a termenului “zoetrope”.

Descoperă HTC U Play la un preț imbatabil!

Puneți în oglindă acest nume cu “Live Photos”, o formulare ce explică de la sine ce reprezintă. HTC avea nevoie disperată să își facă cunoscută tehnologia către fani. Iar atunci când au pornit campania de promovare pentru HTC One M8, au ales să promoveze tehnologia în cel mai neinspirat mod cu putință.

Începând cu anul 2013, Robert Downey Jr a fost numit ambasador al brand-ului HTC și a jucat în câteva reclame, în care era văzut folosit modelele HTC. La prima vedere, utilizarea lui Downey nu a fost greșită. Actorul venea după o serie de filme Marvel și Sherlock Holmes de un imens succes. Era (și este în continuare) imediat recunoscut de o lume întreagă. Așa că asocierea sa cu HTC ar fi trebuit să aducă un plus de notorietate și de vânzări pentru modelul HTC One M8.

Însă scenariul haotic și firea excentrică a lui Downey au făcut mai mult rău decât bine pentru taiwanezi și pentru HTC One M8. 2014 a fost și ultimul an în care Downey a apărut în reclamele HTC.

Disperați după vânzări, HTC au diluat esența gamei One, iar în anul următor au lansat un model mult mai convențional. Astfel, HTC reușea într-un timp foarte scurt să câștige și să piardă masa de fani și utilizatori ai telefoanelor mobile.

Descoperă HTC U Play la un preț imbatabil!

htc one.jpg


×