Zaharul si nevoia de dulce

Zaharul si nevoia de dulce

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriFitness
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari4388

Voteaza & Distribuie

Descriere

zaharulTe-ai gandit vreodata cate kilograme ai da jos intr-o luna daca ai renunta la Cola sau Pepsi, ciocolata, produse de patiserie si prajituri? In general, ca sa reusim sa tratam o problema trebuie sa-i aflam cauza. In acest sens acest articol evidentiaza motivele pentru care simtim nevoia de dulce si pe ce argumente sa ne bazam ca sa limitam consumul de zahar!


1. Stresul


Unul dintre factorii responsabili pentru pofta de dulce e stresul. E necesar sa consumam zaharuri pentru a putea trai, dar de cele mai multe ori exageram si astfel ne supunem organismul unui efort in plus.



De multe ori se intampla sa ne fie pofta de mai mult de o ciocolatica. Dar daca ne-am pune la punct ordinea activitatilor zilnice am evita situatiile extrem de stresante care ne indeamna spre a consuma alimente cu zahar.


inghetata_cu_ciocolata2. Epuizarea


De atatea ori se intampla ca seful sa-ti dea un dead-line scurt si atunci incepi sa intri in panica. E de inteles ca dupa niste zile solicitante organismul tau sa dea semne de epuizare si sa-ti ceara zahar cu „insistenta".



E dreptul tau sa ceri niste zile libere cand te-a ajuns oboseala. Trebuie sa discuti cu cei din jur sa nu iti ceara mai mult decat poti oferi in conditii normale. Incearca sa inlocuiesti zaharurile procesate cu fructe proaspete, precum caise, piersici, zmeura, prune, afine, pepene galben sau rosu.


3. Deficitul de somn


Specialistii sustin ca e necesar sa dormim cel putin sapte ore de somn intr-o noapte pentru a asigura organismului nostru o functionare in parametri normali si sanatosi.



Chiar daca se intampla ca intr-o zi sa nu atingem pragul necesar, situatia orelor de somn necesita remediere in maxim o saptamana. Daca nu reusim sa restabilim echilibrul, corpul nostru va incerca sa se energizeze prin consumul de dulciuri, respectiv zahar.


4. Lipsa activitatii fizice


Daca esti o persoana sedentara si vrei sa te mentii in forma trebuie sa faci ceva in acest sens. Lipsa miscarii conduce spre oboseala cronica si astfel organismul nostru ne va cere sa consumam zaharuri. Prin activitate fizica organismul nostru se oxigeneaza si va primi cantitatea de energie necesara unei functionari corecte.



Procedeul prin care se instaleaza sedentarismul e cat se poate de usor de inteles! Trupul nostru simte nevoia sa recupereze energia pe care nu o primeste in mod normal, printr-un aport de substante – de zaharuri e vorba - de care nu ar avea nevoie in mod natural.


5. Deshidratarea


hidratare_cu_apaUn alt factor ce favorizeaza consumul de zaharuri e deshidratarea. Daca nu te hidratezi cum trebuie, senzatia de foame si pofta de dulce va pune stapanire pe tine. Daca chiar nu-ti poti lua ochii si gandul de la ciocolata din sertar, incearca prima oara sa bei un pahar cu apa. Tot paharul.



Mai mult decat atat, asigura-te zilnic ca ai consumat suficienta apa. Cu precadere in timpul verii, se recomanda consumarea a cel putin 2 litri de apa zilnic. Baga de seama acest sfat esential, nu e nici reclama si nici moda, apa e necesara sanatatii tale!