Ritualul de dimineață: cum îți începi ziua în formă

Ritualul de dimineață: cum îți începi ziua în formă

Detalii

CategoriiDivertisment
Tagurirelaxare
Ultima actualizareVineri 7 mai 2021
Vizualizari116

Voteaza & Distribuie

Descriere

O rutină solidă de dimineață este coloana vertebrală a practicii tale de auto-îngrijire. Ritualul de dimineață sănătos, cu stres scăzut, dă tonul pentru întreaga zi. Cimentarea unor obiceiuri de dimineață poate face mai ușoară prioritizarea sănătății mintale și fizice și în restul zilei. De îndată ce te trezești, fiecare decizie pe care o iei cade în rezervele de voință ale creierului tău. Creierul este un organ incredibil, dar chiar și el are limitele sale și există o mulțime de cercetări care indică faptul că puterea noastră de voință este o resursă limitată. La un moment dat, acele rezerve se usucă și devine mult mai greu să renunți la satisfacția instantanee, motiv pentru care vei sări peste cursa de ciclism pe care o iubești în mod normal, după o zi lungă de muncă, în favoarea unui vin bun acasă.

Experimentează ceea ce funcționează pentru tine și amintește-ți că cheia este consecvența.

Iată câteva recomandări:

1. Pregătește-ți patul

Da, a-ți face patul este, din punct de vedere tehnic, o corvoadă, dar poate fi și un mod înșelător de simplu și minuscul de a te face să te simți bine. Motivele sunt multiple: spațiul este mai puțin aglomerat, încurajează o igienă bună a somnului și te va încuraja să finalizezi sarcini în plus pe parcursul întregii zile. Cu un pat făcut, îți este mai ușor să-ți păstrezi restul camerei curate, ceea ce este întotdeauna bun pentru sănătatea ta mentală. Această mică sarcină poate servi drept ghid pentru alte obiceiuri bune.

2. Încetează verificarea telefonului

De fiecare dată când îți verifici telefonul - mai ales după o perioadă lungă de timp departe, ca atunci când dormim - invităm o multitudine de factori stimulare în spațiul creierului nostru. Telefonul tău conține o mulțime de potențiali factori de stres, cum ar fi notificările de știri, soldul contului tău bancar și textele care îți solicită atenția chiar acum. Și pentru mulți dintre noi, odată ce ne verificăm telefoanele, suntem aproape conectați pentru restul zilei. De ce să nu amânați asta puțin? Ar fi minunat să menții acel nivel general de calm, de o stare relaxată de după somn, pentru corpul tău și pentru sistemul tău emoțional. Conectarea la telefon este de asemenea o modalitate rapidă de a deraia toată rutina de dimineață.

3. Întinde-ți corpul

Oricine se poate bucura de o întindere bună dimineața. Nu trebuie să fie o rutină completă de yoga sau care să aibă scopul de a-ți completa antrenamentul obișnuit. Poate fi doar o modalitate de a-ți pune în mișcare sângele și de a profita de senzația plăcută a unei întinderi bune a întregului corp. Desigur, întinderea corespunzătoare pentru a evita rănirea este extrem de importantă, mai ales dimineața, când poți fi rigid și nu te poți încălzi corect

4. Bea puțină apă

Beneficiile apei potabile sunt bine documentate. Știi că ar trebui să te hidratezi pe tot parcursul zilei, dar un pahar cu apă dimineața face ca întregul proces fiziologic să înceapă. Obișnuința de a bea un pahar de apă dimineața poate ajuta foarte mult atât fiziologic cât și mental. Unii oameni merg chiar până la a pune un pahar de apă pe masa de cafea în stil modern cu o noapte înainte.

5. Scrie puțin dimineața

A scrie câteva pagini dimineața poate fi o practică foarte bună pentru oricine dorește să trăiască mai creativ sau să se angajeze într-o mai multă auto-reflecție. A-ți începe ziua cu trei pagini de scriere a conștiinței – „orice îți trece prin cap” - îți va îmbunătăți viața și te pune va pune în legătură cu emoțiile tale.

6. Spală-ți fața

Îngrijirea pielii poate fi un instrument de auto-îngrijire care este necesară pentru o piele sănătoasă. Poate fi simțită și ca o mini sesiune de răsfăț de fiecare dată când o faci. Este o modalitate excelentă de a începe ziua care altfel va fi ocupată și stresantă. Ritualul de îngrijire a pielii nu este deloc complicat.

7. Fă ceva distractiv sau creativ

A-ți face timp pentru ceva distractiv sau creativ te ajută să înțelegi dimineața ca pe un segment unic al zilei tale, mai degrabă decât ca o pregătire pentru munca zilnică - ceea ce face să te trezești mai ușor, deoarece ceasul tău deșteptător nu mai înseamnă începutul unei zile agitate ci începutul unei activități distractive de două ore, liniștită și concentrată asupra timpului tău.

Iată câteva idei de a face ceva distractiv sau creativ dimineața în timp ce îți savurezi cafeaua: vizionarea unui episod din serialul preferat, artizanat, dans, jocul cu animalele de companie, cititul, încercarea unei rețete noi pentru micul dejun sau orice altă distracție sau activitate creativă pe care o rezervi de obicei pentru un alt moment al zilei.

8. Scrie sau examinează lista zilnică de sarcini

Pentru unii oameni, o dimineață ideală este o bulă protejată în care munca nu este permisă. Pentru alții însă este momentul perfect pentru a face unele strategii și planificări înainte de a fi distrași de e-mailuri sau agenda de întâlniri. Acest lucru este excelent pentru productivitate, iar planificarea este importantă și la scară mai mare. Este esențial să alegi intenționat și deliberat unde să-ți concentrezi energia și timpu, în caz contrat alții o vor face pentru tine și în scurt timp vei pierde din vedere tot ce este semnificativ și important.

Sursă foto: unsplash.com/photos/QESaXJBiB8Y