Practica Ashtanga Vinyasa Yoga

Practica Ashtanga Vinyasa Yoga

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriFitness
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari5107

Voteaza & Distribuie

Descriere

yogaProbabil multora dintre noi la auzirea cuvantul "yoga" ne vin in minte inchipuiri din copilarie despre puterile supranaturale. Insa Yoga este in realitate este un program educativ de evolutie umana.


Din semantica cuvantului "yoga" care se traduce in limba sanscrita ca "uniune" putem sesiza faptul ca evolutia este una completa, a ansamblului corp, minte si spirit pe care chiar noi, cei ce traim in acest ansamblu, il denumim "om".



Marii maestrii sunt de parere ca bunastarea spirituala trebuie precedata de bunastarea fizica si psihica. Daca te intrebi ce inseamna spirit si spiritual, afla ca nu exista nici o idee foarte bine definita. Ceea ce inseamna ca esti fiecare dintre noi este atat liber, cat si responsabil sa se intrebe, sa intuiasca, sa simta, sa gandeasca, formandu-si astfel propria opinie despre spiritual.



Practica yoga vizeaza atat fizicul cat si psihicul, despre care se spune ca sunt doua parti inseparabile ale unui intreg, care se intrepatrund in moduri nebanuite. Conceptele de fizic si psihic au fost explorate in lumea occidentala doar de cercetatorii indrazneti ai psihologiei si medicinei si de unele femei mai intuitive care au gasit corelatii intre certurile cu partenerul si durerile de ovare sau intre problemele de la locul de munca si tensiunile musculare din zona spatelui si a gatului.



O metoda clasica de relaxare a corpului si mintii este masajul, alaturi de destainuirea gandurilor ce te macina celei mai bune prietene, referitoate la partenerul tau care incearca mereu sa iti gaseasca solutii la probleme cand tu de fapt vrei sa fii ascultata si inteleasa sau la seful tau insensibil fata de sentimentele tale si munca ta, care iti consuma toata energia vitala.


Dar aceste metode sunt doar de moment si nu te vor intari si pe viitor, scapandu-te de situatia de a fi din nou coplesita de ganduri apasatoare.


Ashtanga_Vinyasa_YogaAr fi minunat daca ai putea depasi conceptia conform careia yoga este destinata doar celor care sunt dispusi sa se dedice pentru totdeauna conceptului. Ai putea sa incerci o activitate conceputa cu intelepciune, care dateaza de foarte mult timp si care lucreaza corpul si mintea simultan si integrativ. Este vorba despre practica Ashtanga Vinyasa Yoga.



Cuvantul "ashtanga" inseamna "opt ramuri", deci pratica se traduce ca ‘yoga cu opt ramuri’. Aceste opt trepte sunt morala, studiul, postura, controlul respiratiei, controlul simturilor, concentratia, meditatia si contemplarea.



Ashtanga Vinyasa Yoga
urmareste controlul perfect al mintii, corpului si spiritului tau, deci al intregii fiinte.



Ce presupune practica? Inainte de toate se practica niste excercitii fizice in corelare directa cu respiratia. Asta inseamna ca fiecare miscare a corpului este desfasurata impreuna cu o inspiratie sau o expiratie. Exercitiile se incep in pozitie dreapta cu bratele pe langa corp. Impreuna cu prima insipiratie iti ridici bratele, la expiratie te apleci astfel incat sa atingi cu bratele podeaua, la urmatoarea inspiratie ridici usor capul sa poti privi inainte, dupa care repeti.



Scopul sincronizarii respiratiei cu miscarea este incalzirea sangelui din corp, curatarea si subtierea lui spre a putea circula mai liber. Imbunatatirea circulatiei sangelui e benefica datorita faptului ca durerile de articulatii sunt atenuate iar toxinele din organele interne sunt eliminate. Aceste toxine sunt indepartate din corp prin transpiratia cauzata de incalzirea generala a corpului.



Odata cu controlarea respiratiei si miscarii trebuie sa inveti sa iti controlezi si privirea. Acesta variaza de la o postura la alta. In yoga exista noua puncte de fixare a privirii: nasul, intre sprancene, ombilicul, degetul mare, mainile, picioarele, in sus, la stanga si la dreapta. Posturile in ashtanga yoga au o legatura dinamica. Spre deosebire de alte forme de hatha yoga unde se sta intr-o postura chiar si o ora sau mai mult, in ashtanga vinyasa nici o postura nu dureaza mai mult de un minut.


Exercitiile din Ashtanga Vinyasa Yoga se refera la legarea unei serii de posturi. Pentru a intelege mai bine cum trebuie sa arate o serie de exercitii te poti folosi de aceasta demonstratie de ashtanga.



Nu trebuie sa te descurajezi in fata complexitatii unora dintre exercitii. Cauta farmecul supletii lor. Ca incepatoare in practica yoghina, prima serie pe care o invati are rol de detoxifiere si aliniere a corpului care s-a dereglat din diferite cauze. Printre acestea se numara nenumaratele ore petrecute in fata calculatorului, pozitiile in aparenta comode de pe canapea sau chiar a mersului imitat care nu foloseste articulatiile cum e natural.



Urmeaza seriile avansate ale practicii. Acestea au scopul de curatare a sistemul nervos, de a deschide si a curata canalele de energie subtila si a creste nivelul de constienta al practicantei. Odata ce ai devenit adepta practiciii ashtanga yoga vei fi mult mai constienta de nevoile corpului tau si vei sti sa-l menti intr-o postura naturala.



De exemplu, chiar acum te afli la birou in fata computerului. Asigura-te ca iti tii capul drept, gatul si umerii relaxati, colana dreapta ca sa circule bine energia iar picioarele le ai asezate pe podea pentru o mai buna stabilitate a mintii.



Pe parcursul celor doua ore ale cursului de ashtanga yoga mintea nu iti va fi atrasa nici o clipa de ganduri din cauza succesiunii rapide si neintrerupte a miscarilor si datorita faptul ca fiecarei parti din fiinta i se cere toata implicarea. Astfel mintea ramane limpede si focusata doar pe miscari.


E extrem de important ca miscarile sa aiba loc cu finete in fiecare fractiune de secunda. Totodata, respiratia trebuie controlata si sincronizata cu miscarea, iar privirea mentinuta cu atentie. O minte clara, fara ganduri, se odihneste cu adevarat si se incarca cu energie. In timpul practicii pielea ta va transpira, neobisnuit, si te vei simti ca la sauna, cand toti porii pileii sunt antrenati.



Astfel, exercitiile de indeput au menirea de a declansa energia stocata in corp si de a o lasa sa circule liber, iar exercitiile de la final au rolul de a usura absobtia aceastei energii de catre organele interne din corpul nostru.



Dupa finalizarea practicii te vei simti plina de energie, vei scapa de somnolenta si vei avea constiinta limpede. In plus, nu vei mai avea retineri in a te implica in orice activitate si vei privi totul cu entuziasm ca si cand ai fi avut parte de o resetare psihica.



Pentru a-ti completa safisfactia obtinuta deja poti sa bei un ceai verde caldut si sa petreci cateva momente alaturi de o persoana draga intr-o atmosfera linistitoare si vesela. Starea pe care o vei dobandi va fi inegalabila.