Cum masori rezultatele serviciilor SEO? 8 indicatori KPI de baza

Detalii

CategoriiIT
Taguriseo, servicii seo
Ultima actualizareLuni 28 februarie 2022
Vizualizari521

Voteaza & Distribuie

Descriere

Serviciile SEO (Search Engine Optimization) reprezinta o componenta esentiala a promovarii SEM (Search Engine Marketing). Acest tip de marketing online desemneaza promovarea pe Internet a brandurilor, serviciilor si produselor oferite, prin intermediul motoarelor de cautare (Google, in special). SEO consta in optimizarea site-urilor (magazine online sau pagini web de prezentare) prin targetarea unor cuvinte cheie si expresii de cautare relevante domeniului de activitate (ofertei) in cauza.

Totodata, un pachet de servicii SEO complet include si optimizarea unor aspecte tehnice ale site-urilor, alaturi de imbunatatirea experientei utilizatorului (UX) in procesul navigarii. O alta remarca privind acest tip de servicii, ale caror rezultate apar in timp si se mentin pe termen lung, rezida in faptul ca ele pot fi combinate cu alte tehnici si instrumente de marketing online, precum activitatile Social Media sau campaniile PPC (Pay Per Click).

In ceea ce priveste rezultatele oferite de implementarea unei strategii de promovare ce are in prim-plan servicii SEO, acestea sunt cel putin satisfacatoare pentru o paleta larga de business-uri – de la branduri internationale, care tintesc cat mai sus si demareaza afaceri de mare anvergura, pana la intreprinzatorii mici si medii, nationali si locali deopotriva.

Totusi, cum pot fi masurate rezultatele oferite de serviciile SEO? Simplu, prin monitorizarea periodica a unor indicatori KPI de baza.

Key Performance Indicator sau indicatorul cheie de performanta KPI este un instrument de evaluare a performantei, care ilustreaza gradul de atingere a unui parametru dorit. Ne putem raporta la aceasta notiune ca la un set de masuratori (sau valori) ce reflecta performanta (esec sau succes) in ceea ce priveste progresul catre atingerea obiectivelor unui business.

1. Traficul organic
Desemneaza numarul de vizite provenite in mod natural din Google (SEO) si nu din anunturile platite (PPC).

2. Pozitionarea cuvintelor cheie
Monitorizarea acestora te ajuta sa iti dai seama daca targetezi cuvinte cheie potrivite si daca strategia ta de promovare este una eficienta.

3. Numarul si calitatea backlink-urilor
Acestea sunt linkuri provenite de pe alte site-uri, care fac trimitere catre domeniul tau, fiind relevante pentru a masura popularitatea si autoritatea unui website.

4. Rata de conversie a vizitelor organice
Conversiile provenite din traficul organic, desemnand nivelul tranzactiilor online, numarul vizionarilor unui videoclip etc. sunt poate cel mai important KPI pentru a masura succesul unei strategii de servicii SEO.

5. CTR (Click Through Rate)
Monitorizand CTR-ul, vei putea observa cate click-uri atrag rezultatele tale din Google Organic.

6. Domain Authority (DA)
Prin acest indicator poti estima care sunt sansele ca site-ul tau sa fie listat in mod organic in topul rezultatelor Google (SERPs). DA se masoara de la 1 la 100, iar site-urile care obtin un punctaj mai mare de 40 sunt considerate ca fiind de calitate.

7. Numarul mediu de pagini accesate per vizita
Daca internautii intra pe un site si nu mai acceseaza si alte pagini ale acestuia este un semnal ca nu gasesc interesant, original sau relevant continutul respectiv.

8. Timpul mediu petrecut pe site
Acest indicator indica, de asemenea, motoarelor de cautare, daca pe site exista continut de calitate – factor foarte important in conditiile in care, in SEO, content is king.