5 alimente perfecte pentru dieta ta!

5 alimente perfecte pentru dieta ta!

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriFitness
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari2550

Voteaza & Distribuie

Descriere

Iti vom prezenta 5 superalimente care iti vor folosi negresit in imbunatatirea dietei pe care te-ai hotarat sa o tii.



Nu ai ce sa pierzi daca consumi fructe, legume, cereale integrale sau nuci. Fiecare dintre ele au un rol bine stabilit in dieta si trebuie sa le manaci fara sa stai pe ganduri.



Spre exemplu, rosia este un antioxidant grozav pentru ca iti intareste organismul si il protejeaza de celulele canceroase. Trebuie doar sa te alimentezi cat mai variat cu putinta si sa nu elimini din meniu nici un produs.



Acum ai la dispozitie o lista cu 5 alimente perfecte pentru dieta ta, de care trebuie sa profiti:


1. Broccoli


broccoliAliment delicios, ce apare din ce in ce mai des in retete. Se poate consuma cu un file de peste la gratar si cu sos pesto. E un deliciu! Trebuie sa tii cont si de faptul ca broccoli contine o nenumarate substante nutritive, mai exact majoritatea fitochimicalelor (substante protectoare), ce reduc riscul aparitiei cancerului de piele. Foloseste si acest lucru in favoarea ta!



Sa nu mai vorbim de faptul ca broccoli contine si vitamina C, Vitamina A, calciu si fibre. Ce zici, merita sa-l incluzi in lista ta de alimente?



Si de mentionat e si ca broccoli este cu atat mai sanatos, cu cat este gatit intr-un timp mai scurt. Se stie ca prin fierbere sau prajire legumele isi pierd din substantele hranitoare.


2. Cartofii dulci


cartofii dulciIntalnit in supermarketurile care importa cartoful dulce, acest aliment, din nefericire, nu a fost preluat in dieta romanilor. Cartoful dulce se consuma in cantitati uriase de catre straini, fiind un aliment cu un plus de savoare care ar trece mancarurile pe baza de cartofi spre nivel superior.



Trebuie sa amintim ca acest soi de cartof este bogat in vitamine si substante benefice functionarii normale a organismului nostru. In compozitia cartofului dulce gasim Beta-caroten, fibre, vitamina A, C si E, toate recomandate indeaproape de specialisti.


3. Merele



Fruct destul de comun, marul nu e valorificat de oameni conform cu beneficiile consumarii lui.


mereIata de ce. Merele sunt bogate in calciu (echivaleaza cu un iaurt sau un pahar de lapte) si in fitochimicale care sunt benefice in prevenirea unor boli precum Parkinson sau Alzheimer.



Mai mult decat atat, marul contine antioxidanti care te feresc de cancer la san si boli cardiace.


4. Fasolea boabe


fasolea boabeOricare ar tipul de bob de fasole consumat, acesta are semnificative calitati nutritive, contribuind de asemenea la protejarea organismului de boli.



Boabele de fasole abunda in proteine, fibre, vitamina B si minerale. Unii cercetatori sustin ca acest aliment este nemaipomenit in lupta contra bolilor cardiace, a cancerului, a infectiilor si a osteoporozei.


5. Ceaiul



Fie ca e vorba de dieta sau nu, trebuie sa apreciem beneficiile ceaiului. E o alegere excelenta in orice moment al zilei.


ceaiulIndiferent ca este verde, negru, din plante medicinale sau fructe, ceaiul e recunoscut ca fiind un antioxidat nemaipomenit. De exemplu, ceaiurile verzi si albe au proprietati antiinflamatorii si stopeaza dezvoltarea celulelor canceroase.



Nici ceaiul negru nu trebuie subestimat deoarece, bogat si el in antioxidanti, e un aliat de nadejde in combaterea cancerului si regleaza nivelul colesterolului din organism.



Exista certificari care atesta faptul ca cazul unei persoane care consuma cu regularitate ceai negru, probabilitatea producerii unui infarct e mai scazuta cu 44 de procente.



In concluzie, poti alege orice tip de ceai. Ai numai de castigat!