Ziua Marinei sarbatorita si la Timisoara!

Detalii

Categorie
Spectacole
Modificat
acum 10 ani si 8 luni
Vizualizari
367

Voteaza & Distribuie

Descriere

Canalul Bega va deveni, din nou, loc de evenimente si distractie. Miercuri, 15 august, la Timisoara va fi marcata, pentru al treilea an consecutiv, Ziua Marinei.


In zona vaporului D’Arc de la Podul Tineretii vor avea loc diferite manifestari care vor debuta, la ora 10, cu un ceremonial militar. Garda de Onoare si muzica militara a Brigazii 18 Infanterie Banat vor deschide seria evenimentelor. Va fi prezentat Onorul si vor urma salutarea Drapelului de lupta si intonarea imnului de stat al Romaniei.



Apoi va fi dezvelita o placuta comemorativa dedicata aniversarii a 280 de ani de la prima cursa a unui vapor pe Bega, pana la Pancevo. Momentul va fi urmat de lasarea la apa a ancorei de flori, in memoria eroilor marinari si de un concert sustinut de Fanfara Garnizoanei Timisoara.


Ziua_Marinei


Oficializatã pentru prima data ca onomastica a marinarilor romani, la 15 august 1902, Ziua Marinei Romane a fost conceputa ca o serbare nationala, ineditul sau fiind semnalat de catre Primaria Constanta printr-o circulara adresatã tuturor primarilor comunelor urbane, resedinta de judet, din intreaga tarã si administratorilor unor statiuni balneare.


Astfel, 15 august 1902, Ziua Marinei a fost marcatã la bordul crucisatorului "ELISABETA" printr-un Te-Deum la care a luat parte si Ministrul de Rãzboi Sturdza, urmat, in dupa amiaza si seara aceleasi zile, de un banchet si de serbarea marinareascã propriu-zisã.



Bega este primul canal navigabil din Romania, fiind construit intre anii 1728 si 1760. Primul port al orasului, ridicat in anul 1732, se afla in zona actualului hotel Continental si a fost mutat in anul 1752 in cartierul Josefin. Cu toate acestea, atestarea documentara a portului dateaza din 1860, Capitania aflandu-se in zona fabricii de tigari de azi, alaturi de Vama si reprezentantele tuturor agentiilor de navigatie.



Ziua_Marinei


Canalul Bega are o lungime de 44 km pe teritoriul Romaniei si de 72 km pe teritoriul Serbiei, avand o legatura directa pentru transportul marfurilor si pasagerilor pana la Rotterdam.


Scopul construirii canalului Bega a fost pentru gospodarirea apelor si pentru asigurarea transportului de marfuri. Primele curse de pasageri au fost introduse in anul 1869 si trasportau anual cu vapoarele peste 50.000 oameni, ajungand in anul 1944 la aproximativ 500.000 de oameni.


La inceputul secolului XX, peste 500 de ambarcatiuni comerciale tranzitau canalul, timp de aproximativ 300 zile pe an.


Transportul de marfa a fost intrerupt in timpul celui de-al doilea razboi mondial si reluat in 1948, pentru ca in 1858 sa fie inchis definitiv. Cursele de pasageri au fost sistate in 1967.