Transformidable! - Tranzitii intre fotografie, instalatii si pictura

Detalii

Categorie
Targuri / expozitii
Modificat
acum 10 ani si 8 luni
Vizualizari
729

Voteaza & Distribuie

Descriere

Tendintele actuale ale transformarii si transferului tehnicilor artistice si mesajelor vizuale, in special in montaj si colaj, constituie tema acestei expozitii. Neologismul "transformidable" se refera la experienta conflictuala a privitorului, marcata de uimire si admiratie in fata acestor lumi vizuale si de soc in fata rupturilor continute in fotografii.



Aparitia fotografiei la sfarsitul secolului XIX a condus catre o redefinire a artei, odata cu functiile mimetic-reproductive ale artelor frumoase. Colajele si fotomontajele unor artisti ca John Heartfield, Kurt Schwitters si Hannah Höch stau marturie pentru inceputul acestor reflectii adanci asupra modalitatilor artistice care au influentat major istoria artei secolului XX. Relatia dintre noile tehnologii (fotografie, film, media), pe de o parte si folosirea principiilor acestora de aplicare artistica (sau refuzul deliberat de a o face), pe de alta parte se dovedeste extrem de complexa.





In timpurile noastre, posibilitatile de multiplicare rapida ale fotografiei, filmul, montajul si colajul, in formele analogic si digital, conduc la o paleta larga de forme compuse si combinatii de continut.




Aceasta expozitie se concentreaza in mod deliberat pe relizarile a patru artisti si modalitatile diferite de a aborda tehnici si campuri semantice ale transformarii intre mediile artistice ale picturii, fotografiei si instalatiei, folosind aceasta prezentare inovativa si variata pentru a exprima tendintele generale de transformare din societatea contemporana.







Expozitia contine lucrari ale artistelor Sabine Dehnel (nascuta in 1971 la Ludwigshafen, locuieste la Wiesbaden si Berlin), Barbara Flatten (nascuta in 1970 la Koln), Ruth Habermehl (nascuta in 1969 la Landau, locuieste la Leipzig) si Verena Landau (nascuta in 1965 la Düsseldorf, locuieste la Leipzig).



In privinta formarii si abordarii artistice, cele patru prezinta legaturi cu pictura figurativa. Insa fiecare foloseste fotografia, montajul si instalatia pentru a chestiona critic si a submina presupusa reproducere fidela din propriile lucrari. In acest sens, ele exploreaza fotografia folosind montajul si pictura, iar pictura folosind fotografia si decorul tridimensional.




Artistele au suprapus fotografia si pictura, insa fiecare dintre ele abordeaza diferit aceasta tehnica. Acest lucru este realizat prin folosirea unor metode de producere a imaginii si receptare a imaginii.








Peste tot observam o mixtura deliberata si subtil dozata a diferitelor grade de realitate. Contrar colajelor de inceput de secol XX, scopul acestor lucrari nu este de a utiliza montajul ca principiu estetic structural, ci de a concentra atentia asupra relatiei imanente a artei cu realitatea, ca tema de sine statatoare.


Jörg Katerndahl, curatorul expozitiei