Jump to content
Forum Roportal
Sign in to follow this  
Biotika

PFA cum se inregistreaza marfa folosita

Rate this topic

Recommended Posts

O intrebare, o PFA neplatitoare de tva, cum se descarca de marfa pe care o foloseste in folos personal? De ex am achizitionat 10 paini, 2 le consum eu, cum le inregistrez pe cele 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

depinde de marfa...

 

uite un exemplu de clasa de conturi

 

CLASA 6 - CONTURI DE CHELTUIELI

 

60. CHELTUIELI PRIVIND STOCURILE

601. Cheltuieli cu materiile prime

602. Cheltuieli cu materialele consumabile

6021. Cheltuieli cu materialele auxiliare

6022. Cheltuieli privind combustibilul

Share this post


Link to post
Share on other sites
La o PFA contabilitatea e in partida simpla, deci fara inregistrari in conturi

aa..eu acum am vazut ca este vb de PFA..

am gasit ceva..

sper sa-ti fe de folos..

==============================================================

Persoanele fizice autorizate au obligatia sa tina evidenta contabila in partida simpla, asa cum este prevazut prin Ordinul nr. 58 din 23 ianuarie 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 7/2001, cu modificarile ulterioare. Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in evidenta contabila in partida simpla, dobandind astfel calitatea de document justificativ (de exemplu Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar). De asemenea, pentru inregistrarea cheltuielilor in contabilitate, acestea trebuie sa aiba la baza documente justificative. (contracte, facturi, etc.). Evidenta contabila in partida simpla a cheltuielilor si veniturilor se tine pe feluri de cheltuieli, respectiv venituri, in functie de natura lor. Astfel, cheltuielile pot fi: • cheltuielile efectuate in interesul direct al activitatii, cum sunt: - cheltuielile cu achizitionarea de materii prime, materiale consumabile, obiecte de inventar si marfuri; - cheltuielile cu lucrari executate si servicii prestate de terti; - cheltuielile efectuate de contribuabil pentru executarea de lucrari si prestarea de servicii pentru terti; - chiria pentru spatiul in care se desfasoara activitatea, pentru utilaje si pentru alte instalatii inchiriate, utilizate in desfasurarea activitatii, in baza unui contract de inchiriere; - dobanzile aferente creditelor bancare; - cheltuielile cu comisioanele si cu alte servicii bancare; - cheltuielile cu primele de asigurare; - cheltuielile cu reclama si publicitatea; - cheltuielile postale si taxele de telecomunicatii; - cheltuielile cu energia si apa; - cheltuielile cu transportul de bunuri si de persoane; - cheltuielile de delegare, detasare si deplasare; - cheltuielile de personal; - cheltuielile cu impozite si taxe, altele decat impozitul pe venit; - cheltuielile reprezentand contributiile pentru asigurarile sociale de stat, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru asigurarile sociale de sanatate, precum si alte contributii obligatorii; - cheltuielile reprezentand contributiile profesionale obligatorii datorate asociatiilor profesionale din care fac parte contribuabilii; • cheltuielile cu sponsorizarea si mecenatul; • cheltuielile de protocol; • cheltuielile cu amortizarea; • in cazul utilizarii bunurilor cu folosinta mixta (pentru afacere si in scop personal), cheltuiala deductibila se determina, dupa caz, proportional cu: numarul de kilometri parcursi in interes de afacere, numarul de metri patrati folositi in interes de afacere sau numarul de unitati de masura specifice in alte cazuri; • alte cheltuieli deductibile plafonat, stabilite potrivit reglementarilor in vigoare privind impozitul pe venit. Nu ne-ati precizat daca contractele incheiate cu furnizorii de utilitati (Electrica, Distrigaz, Romtelecom etc.) sunt pe numele dumneavoastra, ca persoana fizica autorizata, sau pe numele proprietarului imobilului in care va desfasurati activitatea, ce poate fi acelasi cu numele dumneavoastra, persoana privata (sau al familiei dumneavoastra). In cazul in care contractele nu sunt pe numele persoanei fizice autorizate, exista riscul ca inspectorii fiscali sa considere aceste cheltuieli nedeductibile la calculul venitului impozabil. In acest caz, va recomandam sa incheiati un contract cu proprietarul imobilului (de inchiriere, de comodat etc.), si astfel cotele-parti de cheltuieli cu utilitatile ce rezulta din desfasurarea activitatii in totalul cheltuielilor inregistrate pe facturi vor fi deductibile la calculul venitului dumneavoastra impozabil."

=====================================================================

Edited by NABOO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naboo, e altceva

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

păi cum am zis:

 

ai bonul de cumpărare/factura cu 10 p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si pana la urma?

please, help me! :( :P

a raspuns Diela si am bolduit si eu mai sus cate ceva.

mai bine te inregistrezi pe un forum de contabilitate si afli acolo tot ce te intereseaza..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri!

Si pentru consum propriu exista o limita financiara?

 

 

Problema ar fi asta: iau produse pe firma, care nu sunt deloc ieftine, si testez multe din ele, deci le consum...Nu mai spun daca expira, ca e alta pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×