Importanta hidratarii

Importanta hidratarii

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari2718

Voteaza & Distribuie

Descriere


Cunoastem cu totii cat de important este rolul apei pentru planeta noastra, fiind indispensabila vietii. Apa din sangele nostru duce la distribuirea elementelor nutritive, elimina substantele toxice, poate controla temperatura si are un rol important cand vine vorba de digestie. De asemenea, este esential ca celulele sa fie revitalizate, iar aici intervine tot apa.





Nevoia de hidratare


Nevoia de hidratare



In forma embrionara, omul este 95% apa, un bebelus de sapte saptamani este 75-80% apa, iar un adult ajunge sa aiba 65-70% apa in organism. Apa din organism scade odata cu imbatranirea. In cazul hidratarii, apa, avand un rol atat de important in viata organismelor, este si aici cel mai important pilon.


Nu exista o cantitate fixa de apa care trebuie sa fie consumata zilnic de catre un om, caci nevoia de lichide variaza de la persoana la persoana, in functie de diversi factori, precum sexul, varsta, temperatura de afara. Media se gaseste undeva intre 2-4 litri pe zi.


Este bine de tinut cont ca atat legumele, cat si fructele foarte zemoase, duc la o hidratare mai buna a organismului, decat un simplu pahar cu apa. Acestea sunt benefice in zilele calduroase de vara, deoarece au in ele atat un aliment, cat si lichidul de care organismul are nevoie.




hidratare prin consumul de legume


hidratare prin consumul de legume



Cele mai eficiente fructe si legume care ar trebui consumate pentru hidratare sunt:




  • pepenele verde – care contine 92% apa;




  • papaya – care contine luteina (un carotenoid transformat in antioxidant);




  • telina – are in compozitia ei saruri ce ajuta la circulatia apei in intregul organism;




  • castravetele – despre care se cunoaste ca are un efect hidratant puternic.




Se spune ca lichidele reci, desi ne racoresc pe moment, nu mai simtim setea si parca nici caldura, acestea ies mai repede din stomac decat cele calde. Totodata, s-a mai spus ca pentru a ne hidrata nu inseamna ca trebuie sa asteptam sa simtim sete sau o senzatie de caldura puternica, ci sa consumam apa si alte lichide sau fructe si legume, intr-un mod regulat.


Unele studii recente au aratat ca starea usoara de deshidratare nu are un impact mare asupra sanatatii, iar daca vom consuma apa chiar in momentul in care vom simti setea, nu vom fi mai putin hidratati apoi.




hidratare


hidratare



Se recomanda ca deshidratarea sa fie incetinita, nu prevenita. Evident, nu este foarte usor sa ne dam seama cand si cum ne deshidratam si nici sa devenim obsedati si speriati de acest fenomen nu ajuta. Important este ca atunci cand simtim ca ne deshidratam, sa apelam la masurile pe care le cunoastem.


Temperarea setei este o modalitate buna de a reduce deshidratarea. In cazul sportivilor care transpira foarte mult, nu este indicat ca acestia sa consume imediat dupa o mare cantitate de apa, ci mai degraba, sa bea in cantitati mic, pentru a se pastra hidratati si pentru a nu avea probleme cu stomacul.


Bauturile carbogazoase sau alcoolul sunt de evitat, caci acestea duc la pierderea de fluide din organism, la deshidratare.


Prin transpiratie, mictiune si transpiratie, organismul uman elimina, pe parcursul unei zile, cate 1,5 si chiar 2 litri de apa pe zi, fiind nevoie astfel de hidratare. Acest lucru este necesar mai ales in perioada verii ori in cazul in care facem vreun sport sau depunem efort fizic intens.


Hidratarea intensa poate fi buna, desi nici prea multa apa nu este indicata in consum, deoarece se poate ingreuna functionarea rinichilor. Dintrele beneficiile unei hidratari puternice, amintim:




  • este buna cand vine vorba de sanatatea inimii, caci consumul ridicat de apa poate sa scada riscul imbolnavirilor la nivel cardiac.




  • este utila in cazul dietelor, caci daca se consuma mai multa apa inainte de a manca, iar apetitul va scadea.




  • persoanele care consuma in medie sase pahare de apa pe zi, nu sunt atat de expuse cancerului de vezica.