4 cai de a-ti goli mintea inaintea unui somn linistit

4 cai de a-ti goli mintea inaintea unui somn linistit

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari3157

Voteaza & Distribuie

Descriere

somn-linistitDaca ti-e greu sa-ti tii mintea si gandurile in frau cand te pui seara in pat, in primul rand trebuie sa identifici ce te tine treaz si nu te lasa sa adormi imediat. Incerci sa iti aduci aminte ce ai de facut a doua zi? Ti-e plina mintea de idei pentru marele proiect in care te-ai implicat? Privarea de somn este un lucru serios - poate duce la cresterea in greutate, la pierderea memoriei, la schimbari bruste de dispozitie si, mai grav, la boli cronice. In plus, fura din energia si productivitatea de a doua zi, astfel incat nu te vei bucura nici de orele in care esti treaz si astfel, ciclul se reia.

Iti prezentam 4 moduri de a-ti limpezi mintea si de a te bucura din nou de un somn linistit:

1. Despovareaza-ti memoria.

Distruge nevoia de a-ti faceti griji despre ceea ce ai putea uita printr-un sistem fiabil de pastrare a sarcinilor si a ideilor pentru a doua zi. Cumpara-ti un planificator, o agenda si intregistreaza tot ce trebuie sa faci, exact in ordinea in care trebuie sa rezolvi fiecare lcuru. Noteaza in aceeasi agenda sau intr-un alt carnetel fiecare idee care iti trece prin cap, astfel incat, cand vei avea nevoie de ea, vei sti exact unde sa cauti.

2. Nu pastra carnetelul sau planificatorul pe noptiera.

Cu siguranta acest pas este exact opusul a ceea ce recomanda multi, dar daca tot timpul ai capul plin cu idei, carnetelul este o influenta nefasta pentru ca nu face decat sa iti hraneasca aceasta pofta de creatie. In cazul in care ai o idee care merita cu adevarat sa fie notata, ridica-te din pat, du-te la biroul si noteaz-o. Asta va stabili o bariera intre munca si relaxare, astfel incat te poti odihni in pace.

3. Creaza-ti un ritual de culcare.

Stabileste o rutina linistitoare care sa ii trimita corpului tau indicatori senzoriali si sa-l anunte ca e timpul sa dormi (chiar daca creierul refuza sa asculte). Incepe ritualul la aceeasi ora in fiecare seara, cu cel mult o ora inainte de culcare. Incearca niste exercitii de stretching, muzica in surdina, lumanari, o ceasca de ceai. Pregateste-ti hainele pentru a doua zi, incuie usil, inchide geamurile, fa-ti patul si culca-te. Antreneaza-ti mintea sa faca un obicei din odihna.

4. Stinge tot.

Cu cel putin o ora inainte de culcare evita orice obiect care are un ecran - TV-ul, calculatorul, telefonul mobil, dispozitive de comunicare care contin mesaje care, mai degraba te starnesc, decat sa te calmeze. Lectura poate fi relaxanta si poate aduce repede somnul, dar alege sa citesti romane, povestiri, poezi, nu ziare sau o carte de self-help. Acopera toate aparatele electronice care emit lumina in dormitor (ceasuri cu alarma, laptop-uri, etc.), deoarece ledurile si luminile te pot agita si iti ingreuneaza adormirea.