Sari la conținut
Forum Roportal
Victor Apostu

La drum cu cursiera

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

Uneori obisnuiesc sa plec la drum cu cursiera. Fragila, dar rapida din pacate necesita uneori interventii pe traseu, dar merita, dupa parerea mea. Nimic nu se compara cu alunecarea silentioaca pe un asfalt de calitate, la o viteza constanta care alta bicicleta o realizeaza doar cu efort sustinut si pe distanta scurta. Totusi, pe drum ai nevoie de 1-2 baieuri de schimb, scule, in grup niste statii de emisie - receptie sint binevenite, refugii din loc in loc si nu in ultimul rind o persoana gata sa ma culeaga cu masina (a mea sau alta) de pe drum cu cal cu tot daca ramin fara baieuri sau...pur si simplu am mers cu vint de spate 100 km si la intors...ar dura drumul prea mult. Mai sint amatori de drum cu aproape demodatele cursiere?

Editat de Victor Apostu

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu doar tata mai foloseste asa ceva :flowers: . De fapt, tocmai si-a cumparat o cursiera la mana a doua, si a inceput din nou sa mearga, deocamdata pe distante destul de scurte, insa avem in plan sa facem traseul Brasov-Bucuresti intr-un weekend apropiat (el pe cursiera iar eu pe mtb :friends:). Probabil voi ajunge si eu candva sa fac turul tarii, asa cum a facut el in tinerete pe semicursiera lui ruseasca.

Hmmm... nu scrie el pe forumuri, dar poate ii spun sa scrie aici cate ceva pt ca sigur il intereseaza

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Tehnic vorbind, care e diferenta intre o bicicleta obisnuita, o cursiera, un mountain bike..? Is in ceata.

cursiera are o greutate redusa, este o bicicleta "fina", are cupluri care favorizeaza viteza, poti atinge usor viteze cum ar fi 48 km/h, ruleaza pe baieuri, care sunt un fel de inlocuitori pentru sistemul clasic camera-amvelopa, cursiera nu depaseste in general 5 kg, fiind lucrata din aliaje usoare si fibra de carbon, in timp ce o bicicleta normala poate avea intre 8 si 12 kg. O recunosti pe strada in special dupa rotile ridicol de subtiri si pedalierul masiv, precum si dupa forma ghidonului- aceea de "coarne de berbec". Sunt mult mai rezistente decit par la prima vedere, dar punctul lor forte este fuga pe asfalt cit mai neted. Confortul este practic inexistent, trebuie sa te deprinzi cu folosirea cursierei dupa ceva antrenament, pentru a putea rula un drum mai lung.

Mountain bike-urile sint foarte la moda, imitaiile sint omniprezente in toate supermarket-urile, le recunosti dupa aspectul butucanos, roti groase cu crampoane, ghidon drept tip "coada-de-matura" cadru articulat. Sunt concepute pentru mersul pe teren accidentat.Cele originale sint deosebit de usoare in timp ce imitatiile sint grele (cca. 10-12 kg), daca cu 7-8 milioane poti lua o imitatie, una originala second hand costa cam 20-25 milioane rol.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cand eram mai mic,toata ziua eram pe bicileta,am avut o semicursiera dar...nu am strabatut distante foarte mari,doar prin jdet:de.Acum am un mtb si intr-o zi m-am pus sa-i centrez rotile si am ramas surprins cand am terminat:nu credeam ca poate exista un "optar"atat de mare.Se pare ca mi-am facut mai mult de lucru...acum trebe sa o duc la reparat cu masina...inainte de a o"repara" puteam sa ma duc pe ea:de=>ce bun reparator sunt :friends:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×