Sari la conținut
Forum Roportal
  • intrări
    53
  • comentarii
    95
  • citiri
    75420

Studiu BRAT

roportal

982 citiri

Nota  

4 membri au votat

  1. 1. Nota

    • 5
      5
    • 4
      0
    • 3
      0
    • 2
      0
    • 1
      0

Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a lansat luni, 15 octombrie 2007, primele rezultate ale Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI).

Rezultatele pot fi vizualizate pe pagina:

http://brat.ro/index.php?page=satiresults&o=clients

Roportal se afla pe un merituos loc 4 intre site-urile din Romania monitorizate de BRAT.

Cum BRAT monitorizeaza majoritatea site-urilor din top 20 putem considera ca Roportal este al patrulea site romanesc dupa numarul de vizitatori unici. Recunosc ca nici eu nu ma asteptam.

 

Multi se intreaba de ce aceste diferente fata de trafic.ro. Acolo eram doar locul 15 si softpedia nici nu era monitorizata.

BRAT masoara unicii absoluti pe o perioada de 1 luna. In trafic daca un site reusea sa-si aduca zilnic vizitatorii (mass mail era una din variante) atunci acei vizitatori erau adunati in fiecare zi. Un vizitator putea fi contorizat de 30 de ori intr-o luna. Pe durata unei saptamani (cum era clasamentul din trafic facut) duplificarea maxima nu era decat de 7.

Alte motive pentru diferente: BRAT este pus in partea de sus a paginii deci se incarca mai repede, pe cand trafic la majoritatea era in partea de jos. Inca un aspect pe care nimeni nu l-a luat in seama pana acum: in BRAT ip-urile folosite de administratorii site-ului trebuie declarate si excluse din trafic.

 

E clar ca nu exista 2 sisteme de contorizare care sa furnizeze aceleasi rezultate si a face o comparatie intre ele (brat, trafic, analytics) nu mi se pare propice. Care e mai aprope de adevar nu depinde decat de campania care vrei sa o faci (pentru ca in fond la publicitate se rezuma totul). Daca vrei o campanie de o zi te uiti la unicii pe zi, daca vrei una de 1 saptamana te uiti la unicii pe saptamana si daca vrei una de 1 luna te uiti la unicii pe 1 luna. E simplu.

 

Deoarece avem o alternativa (BRAT) si consideram ca trafic.ro nu ne mai serveste intereselor in acest moment am luat decizia de a iesi din trafic (am iesit de ieri). In locul siglei trafic am pus un link spre pdf-ul care arata numarul de vizitatori si care este pe site-ul BRAT.

 

Cei care au mai scazut in clasament au inceput sa arunce cu pietre in Softpedia, ClubAfaceri si Roportal pentru au multi vizitatori din Google.

Toata lumea optimizeaza dar pentru a ajunge la rezultate iti trebuie ani de munca. Nu poti sa faci azi optimizarea si maine sa te trezesti in top 10. Dupa cum spunea si Cristian Mezei la Comanescu pe blog traficul din Google este cel mai targetat trafic care exista. Se poate vedea care este cautarea cu care a venit un vizitator si se poate livra un banner care sa corespunda cu ceea ce s-a cautat. Daca el cauta informatii despre o pensie privata noi putem sa-i afisam o reclama la ING. Care este interesul unui vizitator direct de a apasa pe o reclama la o pensie privata (este mare numai pe un site cu acest specific) si care este cel al unui vizitator care chiar asta cauta? Singurul dezavantaj al acestei tehnici ar fi ca nu se poate face de la inceput o estimare clara al numarului de vizitatori care vor vedea campania.



3 Comentarii


Comentarii Recomandate

×