Mod simplu și practic de stocare a anvelopelor neutilizate – Măsuri de precauție în timpul conducerii mașinii

Detalii

CategoriiAuto/moto
Tagurianvelope auto, rafturi metalice
Ultima actualizareVineri 23 iunie 2017
Vizualizari1409

Voteaza & Distribuie

Descriere

Nu trebuie să fii expert în anvelope ca să îți dai seama că trebuie să verifici periodic sau chiar zilnic anvelopele de la mașina ta. Desigur gradul de uzură al acestora este depistat imediat de o persoană cu experiență sau de un vulcanizator sau mecanic, însă printr-o examinare atentă poți observa și tu dacă apare o deformare sau o deteriorare a marginilor, sau dacă la roți cauciucul prezintă urme de ,,îmbătrânireˮ.

Anvelopele trebuie verificate cât mai des, de fiecare dată când te urci în mașină, iar presiunea la roți de asemenea (deoarece aceasta se menține mai mult doar la anvelopele moderne care sunt mai rezistente și mai stabile). Cert este că indiferent de tipurile de cauciucuri și mai ales dacă acestea sunt destul de mult folosite, poate să apară o pierdere a presiunii în urma folosirii mașinii timp îndelungat, pe distanțe lungi.

Sfaturi utile pentru șoferi în ceea ce privește presiunea în anvelope:

  • Întotdeauna când plecați la drum examinați cauciucurile mașinii.
  • Faceți presiunea la roți cât mai des.
  • Dacă observați o pierdere a presiunii în anvelope este bine să opriți la cel mai apropiat service auto pentru a verifica și reface presiunea la toate roțile mașinii.
  • Când aveți o problemă la mașină este bine să opriți la marginea drumului, într-un loc sigur și să trageți frâna de mână; trebuie să opriți motorul mașinii și să puneți maneta schimbătorului în viteza întâi; purtați o vestă de siguranță, porniți luminile de avarie și poziționați în spatele mașinii triunghiul de avertizare aproximativ la o distanță de 100 m de aceasta.
  • Când apare o pierdere de presiune la un cauciuc este bine să schimbați roata respectivă cu roata de rezervă care are presiunea puțin mai bună, de regulă nici aceasta nu va fi la nivel optim de aceea se impune necesitatea de a nu conduce cu viteză prea mare.
  • Întotdeauna când faci o pană sau schimbi un cauciuc este indicat să porți mănuși din material rezistent pentru protejarea mâinilor.

Anvelopele de iarnă și anvelopele de vară trebuie să fie schimbate toamna și primăvara. Dacă nu se respectă acest lucru și folosești mereu anvelopele de iarnă, cu siguranță durata de viață a acestora va scădea deoarece se vor uza și vor trebui să fie schimbate la un moment dat.

Fiecare șofer ar trebui să aibă patru anvelope de iarnă și patru anvelope de vară și câte o roată de rezervă. Depozitarea lor corespunzătoare pe rafturi speciale poate proteja pneurile și asigura menținerea durabilității acestora. Rafturile de depozitare pentru anvelope sunt prezentate și pe site-ul Rafturionline.ro și sunt foarte utile pentru garaj, dar mai ales în vulcanizări și service-uri auto unde apare necesitatea prezentării ordonate a anvelopelor, care sunt în număr destul de mare.

Întotdeauna un șofer trebuie să aibă grijă de anvelopele mașinii, să le depoziteze corespunzător, să le creeze un mediu curat (fără uleiuri, gunoaie, grăsimi, solvenți), întunecat, răcoros și uscat, în garaj sau în spațiul unde le păstrează, să le verifice cât mai des pentru a depista din timp daunele, să facă presiunea la roțile mașinii astfel încât atunci când pleacă la drum aceasta să fie adecvată.

Nu este bine să fie ținute înt-un loc unde bate soarele deoarece lumina solară poate fi un factor care intensifică procesul de îmbătrânire a cauciucurilor și astfel aderența lor scade. De asemenea trebuie mare atenție și la jante penru că pot fi afectate de rugină și dacă nu se iau măsuri de îndepărtare a acesteia este posibil ca petele de rugină să crească și astfel suprafața produsului să se deterioreze chiar iremediabil.