Mai putina sare in 5 pasi

Mai putina sare. In 5 pasi.

Detalii

CategoriiAlimentatie, Sanatate
Taguridieta, mâncare
Ultima actualizareLuni 28 ianuarie 2019
Vizualizari194

Voteaza & Distribuie

Descriere

Sarea este esentiala pentru organism. Sodiumul pe care aceasta il contine ajuta la transmiterea impulsurilor nervoase si la contractarea fibrelor musculare. De asemenea, impreuna cu potasiul, echilibreaza nivelurile de fluide din organism. Insa, pentru asta, avem nevoie doar de o mica cantitate de sare, mai putin de o zecime dintr-o lingurita zilnic.

Insa majoritatea dintre noi ajunge sa consume mult mai mult. In general, organismul nostru se poate elibera de excesul de sare. Cu toate acestea, consumul prea mare de sare conduce la retentia de apa, ceea ce are drept consecinta cresterea cantitatii de fluide din vasele de sange si, in final, cresterea tensiunii arteriale.

Iata mai jos 5 modalitati prin care puteti reduce consumul de sare:

1. Folositi mirodenii si arome
Adaugati un plus de savoare felurilor dumneavoastra preferate de mancare prin mirodenii, ierburi proaspete sau uscate, radacinoase, cum ar fi usturoiul si ghimbirul, citrice, otet sau vin. De la piperul negru, scortisoara si turmeric pana la busuioc proaspat, ardei iute si suc de lamaie, aceste arome contribuie semnificativ la folosirea unei cantitati reduse de sare in mancare.

2. Folositi grasimi sanatoase
Folosirea grasimilor sanatoase potrivite, de la nuci coapte si avocado pana la masline, canola, soia si alte uleiuri, poate adauga mancarii un gust bogat, scazand nevoia de sare.

3. Rumeniti, sotati si coaceti
Sotarea sau rumenirea mancarii creeaza arome. Coacerea scoate in evidenta si potenteaza dulceata naturala a multor legume si gustul pestelui si al puiului. Daca aburiti sau folositi microundele pentru anumite feluri de mancare, stropiti-le la final cu un ulei aromatic sau putin suc de citrice stoarse.

4. Obtineti-va cerealele integrale din alte surse in afara de paine
Chiar si painea din faina integrala, desi reprezinta o alegere mult mai buna decat cea alba, poate contine cantitati semnificative de sare. Painea contine sare nu doar pentru gust, ci si pentru coca, ca ea sa creasca mai repede. Puteti evita folosirea unei cantitati suplimentare de sare prin folosirea cerealelor in starea lor bruta si, in loc de painea prajita de la micul dejun de exemplu, le puteti folosi pe acestea impreuna cu fructe proaspete sau uscate.

5. Cunoasteti pietele si fermierii locali
Cautati si cumparati ingrediente brute cu aroma lor naturala maxima, evitand astfel necesitatea de a adauga mai multa sare.


Va dorim multa sanatate si cat mai putina sare in bucate! :)

Cu drag,
Echipa Clinica Naturell
Adresa: Timișoara, Calea Bogdăneștilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112
http://www.naturell.ro