Greseli tipice in E-Marketing

Detalii

CategoriiIT
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari9875

Voteaza & Distribuie

Descriere

In vederea pre-intampinarii riscurilor aferente lansarii unei campanii de promovare a produselor sau serviciilor noastre, cu ajutorul campaniilor de e-mail, este recomandabil sa studiem putin lista greselilor comune ce se pot produce in astfel de situatii:
1. Dorinta de gratificare imediata Lansarea unei campanii publicitare prin intermediul e-mail-ului poate fi comparata cu, situatia in care, dorim sa urcam cu masina un deal abrupt, pornind de la baza acestuia. Este clar ca nu vom reusi din prima incercare si ca urcarea acestuia necesita putin timp, pana obtinem viteza optima; iar in unele cazuri ajungem chiar sa ne intrebam daca masina e in stare de o asemenea incercare. E nevoie de rabdare! Pe de alta parte, studiile efectuate in domeniu, arata ca, singura variabila care influenteaza succesul oricarei campanii de marketing este "forta mesajului publicitar". De aceea, o campanie trebuie sa fie focusata, fidela mesajului promovat iar dvs. trebuie sa fiti inarmati cu multa rabdare.
2. Incercarea de a atinge un public mai mare decat o permite bugetul alocat. Care ar fi varianta optima? Mesajul publicitar sa ajunga la intregul grup tinta si sa ii influenteze doar intr-un procent de 10%? sau mesajul publicitar sa ajunga la 10% din membrii grupului tinta, dar pe acestia sa ii influenteze pana la final, adica intr-un procent de 100%? Pentru a intelege mai bine importanta eficientizarii eforturilor de e-marketing, iata urmatoarea analogie: mesajul publicitar este "cuiul", actiunea de repetare este "ciocanul", iar clientul este "bucata de lemn". Daca respectivul cui este ascutit, iar ciocanul este folosit cu eficienta, puteti strapunge bucata de lemn si "agata" clientul.
3. Presupunerea ca patronul afacerii "stie mai bine" Exista situatii in viata (cum ar fi mediul familial, profesia, pasiunile), cand suntem cu totii implicati afectiv si riscam sa ne pierdem obiectivitatea. Excesul de informatii legate de propria firma, de serviciile pe care le oferim, ne fac cateodata sa raspundem la intrebari care nici macar nu ni se pun. "Atunci cand esti inchis intr-o sticla iti este greu sa citesti eticheta". Din aceasta cauza, se intampla sa va impuneti anumite dorinte, nevoi, in dauna intereselor clientului. In acest caz, opinia obiectiva a unei persoane din exterior va poate fi de un real folos.
4. Plangeri nefondate Multi prestatori de servicii se plang de faptul ca, identifica gresit nevoile clientilor lor si atunci sfarsesc prin a-i pierde. In aceasta situatie, este bine sa fiti specifici in prezentare, in oferte, in modul de desfasurare al afacerilor, deoarece specificul este mai persuasiv si mai eficient decat sunt generalitatile.
5. Trimiterea de e-mail-uri singulare in locul campaniilor Asa cum, Roma nu a fost cladita intr-o singura zi, sau prietenia nu semnifica o singura intalnire, tot asa, un singur anunt publicitar nu egaleaza impactul unei intregi campanii publicitare. In dezvoltarea campaniilor de email, trebuie sa existe o legatura, o fluiditate logica. Toate e-mail-urile trimise de dvs. pot fi asemanate cu piesele unui joc de "puzzle" care reprezinta de fapt "imaginea companiei" dumneavoastra.
6. Obedienta fata de regulile nescrise Cu siguranta va doriti sa fiti unici, diferiti de toti ceilalti. Daca si actionati ca atare cu siguranta veti fi observati.
7. Ignorarea momentului oportun pentru trimiterea e-mail-ului
8. Selectarea prea amanuntita a publicului tinta Faptul ca mesajul publicitar trebuie sa ajunga exclusiv la factorii de decizie dintr-o companie nu reprezinta o garantie a succesului. Adevarul este ca, marea majoritate a deciziilor nu sunt luate intr-un vaccum, ci sunt supuse influentelor mediului imediat apropiat: colegi, subordonati, mediul concurential, etc.
9. Nefolosirea cuvintelor cu impact Atribute precum "abil", "istet", "simpatic", "creativ" sunt palide surogate pentru "informativ", "credibil", "memorabil" si "persuasiv". Numele jocului de comert electronic este "persuasiunea", influentarea potentialilor cumparatori spre actiunea de cumparare.