Cum poți combate stresul folosindu-te de natură?

Cum poți combate stresul folosindu-te de natură?

Detalii

CategoriiSanatate
Taguristres
Ultima actualizareMiercuri 20 ianuarie 2021
Vizualizari86

Voteaza & Distribuie

Descriere

Stresul reprezintă una dintre cauzele majore ale unui stil de viață aflat în derivă, o problemă prezentă la nivel global și resimțită mai ales în cazul persoanelor cu un stil de viață sedentar, asociat muncii la birou sau distanțării de relații interumane sănătoase. Acțiunea stresului asupra funcțiilor normale ale organismului a făcut subiectul a numeroase studii științifice, ale căror rezultate au relevat impactul major al acestei probleme de ordin mental asupra fizicului.

Însă stresul poate fi combătut sau, cel puțin, redus până la un nivel de toleranță cât se poate de acceptabil. Iar natura poate juca un rol vital în această chestiune:

Care sunt cei mai cunoscuți factori de stres?


Printre cele mai des întâlnite cauze ale producerii stresului se numără:

  • Traume ale copilăriei, ca urmare a unor abuzuri emoționale, fizice sau chiar sexuale.
  • Afecțiuni fizice cu care pacienții se poate confrunta la un moment dat;
  • Probleme la locul de muncă, a căror rezolvare pare a fi greu de găsit;
  • Nivel scăzut al respectului față de propria persoană și o dorință mare de validare;
  • Senzația lipsei de control față de propriul viitor, sau față de viață altor persoane etc

Cum poți combate stresul cu ajutorul naturii?

Dacă te confrunți cu un nivel ridicat de stres, ce are un caracter cronic, află că există o mulțime de soluții pe care le oferă natură, în diferite forme. Adoptarea acestora poate reduce stările de stres pe care le resimți, alături de soluții precum: consultul de specialitate sau medicamentația prescrisă, în urma stabilirii unei patologii din această sferă de interes.

Iată cum poți diminua problemele legate de stres cu ajutorul naturii:

1. Alimentele ce pot combate stresul
3 dintre cele mai des promovate alimente antistres sunt:

Pătrunjelul - în 100 gr de pătrunjel se regăsesc aproximativ 135 gr de calciu și 200 mg de vitamina C, nutrienti ce restabilesc echilibrul hormonal din organism, pentru diminuarea nivelului de stres resimțit.

Migdalele - bogate în vitamina E și vitamina B2, aceste alimente sunt un adjuvant binecunoscut de secole în diminuarea stărilor asociate stresului. Mai mult decât atât, acestea sunt eficiente și în stimularea sistemului imunitar.

Ovăzul - pe lânga faptul că stimulează producția de serotonină și reducerea nivelului de stres, ovăzul reprezintă o gustare excelentă pentru zi, simplu de integrat într-o gamă variată de rețete.

2. Activitățile fizice în mijlocul naturii
Sportul în aer liber reprezintă aliatul tău de încredere împotriva stresului, simplu de activat în orice moment al zilei. O simplă plimbare în parc, sau o sesiune de alergare după programul de la birou, stimulează producerea de endorfine, hormoni ce reduc în mod considerabil stresul, determinând astfel o stare de relaxare extrem de confortabilă.

Ideea este simplă: nu ai nevoie nici de abonament la sală, nici de trainer personal, pentru a combate stresul cu ajutorul mișcării. O plimbare de aproximativ 30 de minute garantează rezultate cu efect rapid.

3. Consumul regulat de ulei CBD
Cercetările realizate în jurul uleiul CBD (cannabidiol extras din planta de canabis, ce nu influențează percepția asupra realității, așa cum se întâmplă în cazul THC-ului din aceeași plantă) au arătat ca un consum regulat al unui ulei de acest gen joacă un rol important în producerea unor cantități mai mari de serotonină, favorizând astfel reducerea nivelurilor de stres resimțite.

De asemenea, studiile arată că și depresia sau diferitele forme de anxietate pot fi ameliorate cu ajutorul unui ulei CBD, ca urmare a influenței acestuia asupra sistemului endocanabinoid din organism. De altfel, administrarea unui ulei CBD poate regla problemele legate de somn, memorie sau dureri musculare, fiind cunoscute proprietățile sale antiinflamatorii.

Comandă acum online ulei cbd 15% de pe dispensarulverde.ro!

Rolul naturii în combaterea stresului: Concluzii Dacă te confrunti cu niveluri ridicate de stres, ce au un caracter cronic, poți lua în calcul opțiunile pe care ți le oferă natură, sub diferitele sale forme.

Ține cont de faptul că sugestiile de mai sus oferă rezultate și mai bune, atunci când apelezi la un consult de specialitate, pentru stabilirea unui diagnostic aferent simptomelor pe care le prezinți, precum și a unei scheme de tratament compatibile cu problema ta!

Sursa foto: Shutterstock.com