7 sfaturi pentru un organism sănătos

7 sfaturi pentru un organism sănătos

Detalii

CategoriiSanatate
Taguriimunitate, sanatate
Ultima actualizareVineri 30 octombrie 2020
Vizualizari95

Voteaza & Distribuie

Descriere

O viață sănătoasă nu înseamnă să mănânci numai salate și să te antrenezi intens, ore întregi. Dacă vrei să ai și tu un organism sănătos, ia în calcul, de câteva sfaturi:

1. Efectuează activități fizice!
Exercițiile fizice sunt necesare pentru o bună funcționare a circulației sângelui, a sistemului imunitar și a întregului organism. Mai mult decât atât, activitatea fizică ajută la arderea caloriilor obținute prin alimentație. Alt beneficiu adus de sport este stimularea producției de endorfine și serotonină, substanțe din creier care dau o stare de bine. Așadar, mișcarea aduce fericirea, reduce stresul și previne depresia. Tot ce trebuie să faci este:

  • Urci și cobori scările, ori de câte ori ai ocazia, lăsând liftul și scările rulante altora
  • Plimbă-te mai des, în loc să stai la telefon sau la televizor, în timpul liber.
  • Mergi, mai des, pe jos
  • Parchează mașina la distanță de locuință
  • Grădinărește și fă curățenie în casă
  • Plimbă câinel mai des
  • Mergi cu bicicleta ori cu rolele prin parc sau joacă-te cu mingea, alături de copiii tăi
  • Întâlnește-te mai des cu prietenii, în viața reală, și mai puțin în cadrul conferințelor video.
  • Dansează mai des

Treci, apoi, la nivelul următor. Fă, minim, 30 de minute de mișcare pe zi: zumba, aerobic, fitness, sporturi de echipă, înot, sărit coarda, jogging, circuite HIIT. Apelează la un antrenor, dacă ai nevoie.

2. Mănâncă variat și hidratează-te!
Mănâncă alimente din toate grupele alimentare – cereale integrale, fructe și legume, carne, lactate, ouă, semințe oleaginoase, uleiuri vegetale crude. Ține cont și:
  • Respectă cele 3 mese principale și cele 2 gustări
  • Optează pentru cerealele integrale, mai bogate în vitamine (paste integrale, pâine integrală, orez brun) și nu pentru cele rafinate (făina albă, orez alb)
  • Asigură-te că ai mereu în casă fructe și legume, pentru că jumătate din alimentația ta zilnică trebuie să fie reprezentată de acestea
  • Mănâncă mai multe grăsimi nesaturate și mai puține grăsimi saturate, pentru sănătatea sistemului cardiovascular. Grăsimile nesaturate se găsesc în avocado, migdale, nuci, pește gras (ton, somon, macrou, hering), crustacee, fructe de mare, semințe (de in, de dovleac), uleiuri vegetale crude (de in, de măsline etc.). Grăsimile saturate se găsesc în lactate, carne roșie, piele de pasăre, slănină, șorici, ouă, dar și în uleiul de palmier și cel de cocos. Acestea nu trebuie eliminate total, ci limitate
  • Bea apă. Este lichidul vital, face parte din toate celulele și este necesară tuturor funcțiilor organismului, doar că, deseori, uiți de ea. Ai nevoie zilnic de 6-8 pahare de apă, funcție de greutatea ta. Crește-ți, treptat, aportul de apă cu câte un pahar în plus pe zi.

3. Limitează consumul de zahăr și sare!

Bogat în carbohidrați, zahărul favorizează îngrășarea. Nu este vorba aici despre cel pe care îl adaugi în cafea, ci de cel conținut de produsele intens procesate industrial: dulciurile și sucurile. Așa că, mănâncă-le, mai rar, și înlocuiește-le cu fructe proaspete. Sarea duce în timp la creșterea tensiunii arteriale și riscului cardiovascular. Sodiul din sare favorizează atragerea apei în celule și retenția de apă. Adaugă mai puțină sare în mâncare, deoarece aproape toate alimentele conțin deja sodiu în mod natural. Înlocuiește sarea cu ierburi aromatice pentru a da gust preparatelor alimentare.

4. Renunță la vicii!
Fumatul este cel mai frecvent viciu la nivel mondial. Acesta provoacă boli cardiovasculare, tuse seacă și boli pulmonare, dar crește și riscul de apariție a diabetului, la persoanele predispuse. Consumul de alcool și de droguri sunt, de asemenea, vicii nocive.
Încearcă să reduci treptat consumul acestor substanțe, până ce le elimini total. Dacă nu reușești, cere ajutor specializat.

5. Odihnește-te suficient!
Lipsa de somn crește stresul și anxietatea, din cauza efectelor la nivel hormonal. Dormi minim 7 ore pe noapte și vei da randament bun în plan profesional.

6. Minimizează stresul!
Stresul cronic duce la apariția a numeroase boli și a tulburărilor psiho-emoționale. Controlează și scurtează, pe cât posibil, episoadele de stres. Oferă-ți timp să te relaxezi prin activități plăcute – timp cu persoane dragi, plimbări, hobby-uri, petreceri.

7. Timp în aer liber
Timpul în aer liber te ajută să îți oxigenezi creierul, să te bucuri mai mult de natură, să reduci sedentarismul și problemele provocate de acesta. De asemenea, pielea expusă la soare sintetizează vitamina D din colesterol. Vitamina D este importantă pentru sistemul imunitar și pentru oase și ajută la prevenirea instalării osteoporozei la persoanele în vârstă.

Vezi cât de simplu este să trăiești sănătos? Nu mai pierde timpul și începe chiar de acum!

Sursa foto: pixabay.com/ro/photos/yoga-calm-pres-intindere-2662234/