7 metode gratuite de promovare online a afacerii tale

Detalii

CategoriiIT
TaguriPromovare online
Ultima actualizareVineri 19 februarie 2021
Vizualizari608

Voteaza & Distribuie

Descriere

Marketingul este o componentă esențială în strategia de dezvoltare a afacerilor. Cu toate acestea, firmele aflate la început de drum sau societățile mici și mijlocii nu au întotdeauna un buget alocat pentru promovare. Știm cu toții că este dificil să te faci auzit într-o lume asaltată de reclame, însă nu e cazul să te descurajezi. Chiar dacă nu te afli în postura de a investi bani în marketing și încă lucrezi la formarea unei rețele de clienți, ai la îndemână o mulțime de instrumente gratuite care te pot ajuta să te faci remarcat pe piață. Iată câteva metode eficiente de promovare a afacerii fără costuri.

1. Promovare prin intermediul presei

În mod sigur una dintre cele mai la îndemână metode de promovare a afacerii fără să scoți vreun ban din buzunar este prin intermediul comunicatelor de presă. Dacă urmează să lansezi un produs sau serviciu nou, să participi la un eveniment important ori ai o idee revoluționară de business, transformă toate aceste lucruri în publicitate. Redactează comunicate de presă și trimite-le publicațiilor și website-urilor de profil pentru ca numele afacerii tale să ajungă mai ușor la cititorii acestora, care pot deveni clienții tăi.

2. Networking

Fiecare dintre noi are prieteni sau cunoștințe prin intermediul cărora își poate promova business-ul fără să plătească nimic. Publicitatea word-of-mouth este deosebit de importantă pentru orice business, așa că ai grijă să-i determini pe cei din jurul tău să-ți recomande compania ori de câte ori aud că cineva este interesat de produse sau servicii pe care și tu le oferi. De asemenea, încearcă să participi la cât mai multe evenimente și conferințe de business ca să poți ieși în evidență printre participanți și adu în discuție numele companiei tale atunci când te afli într-un mediu care să-ți permită acest lucru.

3. Marketing prin conținut

În această eră a tehnologiei în care trăim, informațiile circulă foarte rapid, mai ales dacă își dovedesc utilitatea. Conținutul relevant, de calitate, le va atrage imediat atenția potențialilor clienți care nu doar că sunt convinși în acest mod să achiziționeze produsele sau serviciile tale, ci vor distribui mesajul mai departe. Practic, tot ce trebuie să faci este să le oferi conținut sub formă de text sau material video, prin intermediul unui blog, vlog ori alt tip de format online. Dacă ești expert în domeniul tău de activitate și pui accent pe creativitate, încearcă să le inspiri încredere oamenilor și să atragi clienți livrând constant conținut de calitate. În acest fel, îți vei construi o adevărată reputație pe piață și vei atrage inevitabil publicul țintă.

4. Activitate pe forumuri și grupuri

Răspunde întrebărilor adresate de diverși utilizatori pe forumuri și grupuri de interes. Poți să creezi conținut și să oferi valoare oamenilor folosind și alte platforme, nu doar website-ul propriu. Postează comentarii pe diferite bloguri, creează prezentări pe care să le publici pe platforme precum SlideShare, scrie articole de tip guest post pe alte site-uri din industrie, participă la discuții pe forumuri și alte tipuri de grupuri. Toate aceste lucruri în care ai ocazia să faci referire la afacerea ta îți vor aduce vizibilitate, trafic și încrederea potențialilor clienți. Ai grijă totuși să oferi răspunsuri utile pentru că superficialitatea nu-ți va genera niciun beneficiu.

5. Prezența în social media

Facebook, Instagram, Twitter sau LinkedIn sunt unele dintre cele mai populare platforme social media unde îți poți promova afacerea. Deși postările organice s-ar putea să nu aibă impactul dorit din cauza algoritmului setat pe aceste canale, acestea se vor dovedi în timp suficient de eficiente cât să-ți crească numărul de vânzări. Oferă conținut relevant, care are potențialul să devină viral, interacționează cu urmăritorii tăi, fă trimiteri către business-ul tău și încearcă să construiești o comunitate care să-ți îndrăgească brandul.

6. Campanii de email marketing

Contactarea clienților prin email reprezintă o formă de marketing direct. Mesajele pot fi trimise în mod automat, prin intermediul unor programe de specialitate așa cum este MailChimp, însă trebuie să te asiguri că vei atrage atenția potențialilor clienți. Livrează informațiile într-un mod prietenos, personalizează-le, include conținut animat, folosește-te de oferte, promoții, reduceri sau vouchere pentru a menține interesul publicului ridicat.

7. Include business-ul în directoare

Există numeroase directoare locale unde îți poți promova afacerea în mod gratuit. Folosește o descriere sugestivă pentru obiectul de activitate al companiei, ai grijă să incluzi câteva cuvinte cheie și numele afacerii. Pe lângă site-urile dedicate, poți să te înscrii și în cataloagele online nișate, care indexează firmele ce oferă servicii/produse dintr-un anumit domeniu de activitate. Totodată, Google My Business, serviciul gratuit de la Google te poate pune în legătură directă cu clienții tăi.

Cu siguranță poți să găsești o mulțime de moduri creative prin care îți poți promova afacerea fără să scoți bani din buzunar. Descoperă mai multe aici despre importanța marketingului în dezvoltarea companiei tale și ia în considerare faptul că metodele gratuite solicită multă implicare, iar rezultatele apar în timp, nu atât de repede pe cât ți-ai putea dori.

Sursa foto: p0.piqsels.com/preview/930/638/455/business-office-computer-flatlay.jpg