Despre bloguri

Detalii

CategoriiIT
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari5335

Voteaza & Distribuie

Descriere

Ideea de baza din spatele blogurilor este destul de veche daca ne gandim la varsta Internetului, si se refera la un mod cat mai democratic de publicare, fara prea multe restrictii, in tot cu permisivitatea mediului online. Vinovat de introducerea termenului de weblog din 1997 este John Barger, iar, dupa Wikipedia, forma scurta, de blog, ii apartine lui Peter Merholz.

Blogurile au ajuns sa fie tot mai bine cotate in ultima perioada. S-au creat site-uri care monitorizeaza toate blogurile inscrise si evenimente care premiaza bloguri, campanii pe bloguri si bloggeri.

Tot mai multi oameni citesc bloguri si prefera sa se regaseasca in povestile unor oameni simpli decat sa se mai ingrozeasca in fata stirilor de zi cu zi de la televizor ori din primele pagini ale ziarelor. Pornind de la aceasta groaza, plus un calculator cu conexiune la Internet, si, mai nou, multe alte aparate, omul simplu devine blogger sau poate chiar pseudo-jurnalist. Este vorba de cei care se afla in miezul intamplarilor pe care le relateaza apoi rapid si cu seriozitate pe bloguri. Sunt cei care nu au nevoie de o diploma in jurnalism, litere sau comunicare, ci bun simt si o dorinta acuta de a informa si a scrie. Unii apeleaza si la alte metode, sunt tot mai cautate materialele video, audio si fotorgafiile pe bloguri.

Totodata, cand e vorba de prezentat cifre, sondaje, se lucreaza si cu diverse grafice si animatii. Pentru ca pe calculator lectura e mai greoaie, lumea doar rasfoieste, iar cei care produc continutul trebuie sa se adapteze cerintelor multimedia.

De multe ori, blogurile reprezinta amestecuri din ceea ce se intampla in viata unei persoane si ce se intampla pe Web, un jurnal hibrid sau un site-ghid. Exista atatea tipuri de bloguri precum sunt si autorii lor, personalitati diferite, postari in multe registre. Poti gasi orice pe bloguri, iar cele mai cautate sunt cele specializate, axate pe un singur domeniu, chiar daca uneori sunt citite de un numar restrans de oameni, acestea sunt accesate zi de zi. E un risc pe care multi si-l asuma, acela de a iesi la inaintere cu un blog iesit din comun, cum ar fi "Blog de apicultor" sau "Sericicultura online".

Blogurile ofera diversitatea si participarea la raspandirea vestilor, acestea fiind alimentate de voci autentice, individuale si de relatiilor dintre oameni

Sunt foarte multi cititori de bloguri. Fie ca le descopera intamplator, fie le citesc prin RSS, mail sau din blog in blog, pe langa editiile online ale ziarelor, blogurile se numara printre lucrurile care dau bine langa cafeaua de dimineata. Se ofera liber acces catre lumea altcuiva, cititorul se aseaza in fata povestilor oferite de oamenii obisnuiti si se consuma informatiile, divertismentul ori emotiilor. Rasfoirea unui blog permite publiculu sa fie partas la experientele celor care isi expun povestea pe hartia virtuala.

In Romania, scrisul pe bloguri a avut o usoara intarziere, dar nu stam deloc prost cand vine vorba de recuperari. Multi dintre bloggerii de azi erau imprieteniti cu Internetul inainte de anul 2000. Iar din 2007, blogul a ajuns sa fie numit de unii "a cincea putere in stat". Blogosfera evolueaza intr-un ritm rapida, sunt multe persoane cucerite de acest fenomen, dar si milioane care nu-si dau seama ca exista o cale mai accesibila de a obtine informatii decat prin media traditionale.

Se constata ca blogul devine un instrument tot mai folosit in contextul convergentei media si a interactivitatii tot mai crescute. Sunt foarte multi bloggeri apreciati care au ajuns sa fie citati de cele mai importante publicatii, unora li se acorda cate o rubrica speciala, iar altii sunt invitati in cadrul unor emisiuni TV sau de radio. Putem spune ca blogul a devenit una dintre cele mai comune si puternice formule de a face jurnalism online.

Exista un conflict intre bloguri si presa, dar va ramane constant, pentru ca sunt unii jurnalisti care nu pot intelege cum persoanele fara studii in domeniu si fara a fi angajate in cadrul unei insitutii media, pot sa faca jurnalism. Totodata, va mai dura un timp pana cand cititorii vor acorda credibilitate totala celor care scriu pe bloguri, pentru ca exista un ton mai incarcat de exprimare informala, subiectiva.

Blogurile vor exista si vor continua sa atraga atat noi cititori cat si alti bloggeri. A trecut deja era anonimatului pe Internet. Bloggerii sunt vizibili atat pe retelele sociale, cat si la evenimentele din domeniu. Blogurile sunt si pot fi tratate cu profesionalism, un blog poate duce la o afacere, deocamdata la noi sunt putini care au constatat acest lucru, dar in timp se preconizeaza schimbari, o evolutie a blogurilor de la joaca la business, in special pentru cei constienti de aceasta forta.