Anularea unei curse charter. Se aplica aceleași reguli ca și la cursele obișnuite?

Detalii

CategoriiTurism
TaguriBilete de avion
Ultima actualizareMarti 23 iulie 2019
Vizualizari1045

Voteaza & Distribuie

Descriere

Printre pasagerii avia circulă zvonuri precum în cazul curselor de charter sunt aplicate alte reglementări, iar calitatea serviciilor de deservire este una mai joasă. Dar, din fericire, Regulamentul UE 261/2004 este valabil în aceeași măsură, atât pentru cursele standard, cât și pentru cele de tip charter. În rândurile ce urmează, vom vorbi despre tot ce trebuie să știi pentru a primi o compensație pentru întârzierea, anularea unui zbor sau refuzul la îmbarcare.

Ce este o cursă charter? Într-un limbaj mai comun, putem zice că charterul este atunci când o companie aeriană oferă în chirie unei agenții aeriene aeronava, pentru a efectua curse în anumite destinații. Fie, aceștia pot rezerva un anumit număr de locuri dintr-o cursă deja existentă, cu scopul de a le vinde în pachete turistice. Zborurile charter au un preț mai mic, dar acestea sunt mai instabile și pot suferi mai multe schimbări, inclusiv anulările de curse avia.

Care sunt drepturile tale?

Conform Regulamentului 261/2004, pasageri au tot dreptul de a solicita o compensație, chiar dacă este o cursă charter. Lucru care se aplică atât în cazul zborurilor anulate, cât și în a celor care au deviat cu minim 3 ore de graficul prestabilit. Dacă vorbim despre întârziere, acestea nu se calculează din momentul decolării, ci al aterizării. Deci, dacă pasagerul ajunge la destinație mai târziu de trei ore, acesta poate solicita o despăgubire. Compania aeriană trebuie să ofere mâncare și băuturi răcoritoare clienților în așteptarea zborului, dacă reținerea e mai mare de două ore. La fel, se va acorda dreptul a face un apel telefonic sau de a trimite un e-mail, iar dacă devierea este una prea mare, pasagerului i se va asigura cazare gratuit.

Pentru zborurile charter anulate În calitate de pasager, trebuie să fii informat despre anularea zborului cu 14 zile înainte și ți se va pune la dispoziție o formă alternativă de transport. Odată cu respectarea acestei condiții, nu vei mai putea solicita o compensație, dar ai dreptul de a refuza călătoria și toate cheltuielile tale vor fi complet rambursate.

O altă situație poate fi că pasagerul este informat cu o perioadă între 14-7 zile înainte de zbor și, la fel, i se va oferi un zbor alternativ. Spre deosebire de prima situație, cursa nu trebuie să aibă loc cu mai mult de două ore înainte și să nu ajungă la destinație cu o întârzie mai mare de patru ore, decât în înțelegerea inițială. Iar dacă se întâmplă să fii anunțat despre anulare cu mai puțin de 7 zile, operatorul trebuie să se asigure că aeronava nu va decola cu mai multe de o oră înainte și nu va ajunge cu mai târziu de două ore la destinația finală.

Dacă operatorul aerian nu respectă regulele date, conform drepturilor pasagerului aerian, poți solicita o compensație, excepția fiind doar situațiile excepționale, care pot pune sub pericol securitatea pasagerilor.

Care este valoarea compensației?


Zborul a întârziat cu mai mult de 3 ore, în funcție de distanță, poți solicita următoarele compensații:

  • Zboruri întârziate mai scurte de 1500 km: 250 €;
  • Zboruri întârziate cu distanța cuprinsă între 1500 - 3500 km: 400 €;
  • Zboruri întârziate mai lungi de 3500 km: 600 €.

Fii informat și cunoaște-ți drepturile!