9 beneficii ale unui sistem ERP în gestiunea eficientă a stocurilor

Detalii

CategoriiIT
Taguriimplementare erp
Ultima actualizareVineri 23 iunie 2023
Vizualizari228

Voteaza & Distribuie

Descriere

Sistemul ERP oferă companiilor din retail și distribuție instrumentele de care au nevoie pentru gestionarea eficientă a tuturor activităților zilnice. Acest sistem optimizează procesele și sporește transparența prin centralizarea datelor, construirea rapoartelor și urmărirea resurselor, inclusiv a stocurilor.

Implementarea unui sistem ERP centralizează inventarul și permite urmărirea în timp real a mișcărilor de marfă, înlocuind metodele manuale. Astfel, companiile obțin o gestionare mai precisă, economisesc timp și își cresc competitivitatea, acționând în mod eficient asupra nivelului inventarului. Sistemul ERP, cum este WinMentor Enterprise nu se limitează doar la gestionarea stocurilor, ci are un impact extins asupra aspectelor financiare legate de achiziții și gestionarea comenzilor.

În continuare, vei descoperi 9 beneficii aduse de implementarea unui sistem ERP, cum este WinMentor Enterprise în gestiunea stocurilor.

1. Control și vizibilitate în multiple locații


Prin intermediul modulului de inventar al unui ERP ai vizibilitate în timp real asupra stocurilor din toate locațiile. Acest lucru se realizează prin înregistrarea și actualizarea în timp real a tranzacțiilor, fie prin introducerea manuală a utilizatorului, fie prin automatizarea procesului sau a schimbului de fișiere cu celelalte sisteme suport. De asemenea, ai posibilitatea să configurezi parametri predefiniți, precum nivelurile minime de stoc pentru a susține reînnoirea acestora sau regulile de alocare a comenzilor pentru automatizarea îndeplinirii lor. Astfel, poți monitoriza proactiv nivelurile de stoc și vânzările directe, prin achiziționarea sau transferul de stocuri între locații în funcție de necesități, asigurând disponibilitatea stocului și minimizându-l pe cel învechit.

2. Preveniți inventarul în exces


Dacă îți dorești să asiguri satisfacția clienților și profitabilitatea, este esențial să menții un echilibrul adecvat al nivelurilor de stoc pentru a onora comenzile pe care le anticipezi. Transportarea unui exces de inventar implică blocarea capitalului în produse care nu sunt vândute, generând costuri suplimentare de depozitare și gestionare, în special pentru acele articolele care au termen de valabilitate limitat. Cu toate acestea, transportând prea puțin, există riscul de pierdere a stocurilor și, implicit, incapacitatea de a satisface cererea clienților. Prin intermediul unui sistem modern de gestionare a stocurilor, în special a unuia integrat cu un software ERP, este posibilă estimarea și planificarea cererii, asigurând păstrarea unei cantități perfecte de inventar la îndemână.

3. Programarea ordinelor de reaprovizionare


Utilizarea unei soluții ERP facilitează sistematizarea procesului de reaprovizionare în cadrul companiei tale. Aceasta oferă informații cu privire la disponibilitatea produselor și rata de vânzare a acestora și îți permite să organizezi aceste procese astfel încât fiecare comandă de produse să fie realizată la timp și în cantitatea optimă. Astfel, comandarea unui articol se poate realiza doar atunci când există o cerere exactă pentru el, în timp ce achiziționarea altuia se poate realiza atunci când se află la reducere sau poate fi procurat mai ușor. Obiectivul final este să închei un număr limitat de tranzacții care să satisfacă complet cererea într-o perioadă predeterminată. Atingerea acestui obiectiv conduce la un control strict al fluxului de numerar, crescând astfel acuratețea proceselor de inventariere.

4. Identificarea excesului de marfă


Prin utilizarea WinMentor Enterprise, se poate realiza o identificare rapidă a excesului de stoc, indiferent dacă acesta este rezultatul unei scăderi a cererii sau rezultatul unei încercări eșuate de aprovizionare cu produse la un cost redus. Prin semnalarea în timp util a acestei probleme, se deschid opțiuni pentru soluționarea ei. Datorită unui răspuns prompt, vei avea posibilitatea de a alege între returnarea produselor, desfășurarea de campanii pentru comercializarea rapidă a lor și multe altele. Există astfel mai multe opțiuni atunci când excesul este identificat rapid și se reacționează imediat.

5. Monitorizarea stocurilor în locații și departamente


Pentru a rămâne relevant pe piață, este necesar să ai o vizibilitate completă asupra stocurilor din fiecare departament și locație a organizației tale, mai ales în situația în care ai mai multe filiale la nivel național sau internațional. În prezent, consumatorii cer un serviciu rapid, iar neîndeplinirea la timp a comenzilor și cererilor îi determină să se îndrepte către un alt furnizor. Un sistem ERP te ajută să eviți astfel de situații, oferindu-ți acces nelimitat la o bază de date centralizată. În plus, aceasta este actualizată în timp real, oferindu-ți astfel o imagine precisă asupra comenzilor care pot fi îndeplinite și a timpului de livrare în care se pot realiza.

6. Reducerea costurilor de producție


Prin intermediul unui sistem software avansat de tip ERP, producătorii pot să reducă toate costurile operaționale datorită automatizării proceselor manuale și consumatoare de timp, ceea ce va duce la creșterea productivității angajaților. Prin utilizarea lui, erorile umane se vor diminua semnificativ, deoarece sistemul are capacitatea de a monitoriza în mod atent inventarul și de a-l integra eficient în procesul de producție, astfel încât stocurile în exces să fie eliminate, iar costurile de depozitare să fie reduse. În plus, sistemul ERP permite crearea unor fluxuri de lucru eficiente care să integreze toate centrele de producție, în scopul evitării riscului ca acestea să fie scoase din funcțiune pentru o anumită perioadă de timp, ceea ce ar putea genera costuri suplimentare.

7. Procesul de livrare al comenzilor


WinMentor Enterprise este cea mai bună unealtă pe care o firmă o poate folosi pentru îmbunătățirea productivității, eficienței, rapidității, preciziei și transparenței în ceea ce privește livrarea comenzilor către clienți.

8. Raportarea și analiza datelor


Capacitatea unui sistem ERP de a colecta, standardiza și centraliza toate datele provenite din diferite departamente într-o bază de date comună reprezintă un avantaj major în ceea ce privește actualizarea și acuratețea informațiilor utilizate pentru analiza de business. Prin integrarea cu un sistem de Business Intelligence (BI), capacitatea de analizare rapidă a unor volume imense de date crește exponențial. Aceasta permite realizarea de rapoarte și analize complexe, oferind o perspectivă mai clară și informații valoroase pentru luarea deciziilor strategice.

9. Automatizarea operațiunilor pentru procesarea comenzilor în lucru


Un sistem ERP permite introducerea informațiilor relevante despre comenzile în lucru în sistem. Aceste informații pot fi:

  • data plasării comenzii;
  • cantitatea necesară;
  • numele clientului;
  • responsabilii de producție etc.

Prin atribuirea unui cod unic fiecărei comenzi în lucru, progresul procesului de producție se poate monitoriza mai ușor. Astfel, sistemele ERP ajută companiile să-și planifice minuțios fiecare etapă a procesului de producție, de la achiziții la performanța angajaților, utilizarea optimă a tehnologiilor și multe altele, pentru a-și maximiza eficiența operațională.

Spre exemplu, în cazul unei companii care are un model de afaceri bazat pe comenzi, acestea pot fi programate și prioritizate în funcție de care este cererea reală a clienților, în timp ce acelea care se bazează pe producerea de stocuri pot să-și organizeze activitatea în baza stocului minim necesar sau pe baza producerii unor cantități mai mari care pot genera economii.

Majoritatea managerilor și a specialiștilor în afaceri, cred că avantajele unui program ERP sunt:

Controlul costurilor: Programul permite monitorizarea costurilor de achiziție a materiilor prime și selectarea furnizorilor în funcție de ofertele lor legate de preț și calitate.

Creșterea profitabilității: Deciziile de afaceri se iau pe baza cifrelor exacte oferite de program, inclusiv antecalculații de cost în ordinul de producție și rapoarte de management detaliate.

Satisfacția clienților: Livrările pot fi efectuate la timp, deoarece programul centralizează comenzile anterioare și curente, permițând controlul complet al timpului de livrare.

Ușurința în utilizare: Programul ERP, cum ar fi WinMentor, are o interfață intuitivă și nu necesită pregătire îndelungată, putând fi utilizat inclusiv de către angajații fără studii economice.

Gestionarea stocurilor în timp real: Modulul de gestiune a stocurilor în timp real evită situațiile în care materiile prime lipsesc din depozit, asigurând disponibilitatea produselor pentru livrare.

Acestea sunt doar câteva dintre beneficiile oferite de implementarea unui ERP în ceea ce privește gestionarea eficientă a stocurilor. Pentru o perspectivă mai amplă și personalizată, suntem disponibili să discutăm despre cea mai potrivită soluție și avantajele unui ERP în domeniul afacerii pe care o administrezi.

Contacteaza ScribSoftware (telefonic 0729 905 555 sau direct pe site: scribsoftware.ro) si stabileste o intalnire!