Conferinta Romana de Marketing, editia a II-a,
Teoria si practica de marketing in societatea bazata pe cunoastere
Ritmul rapid al schimbarilor tehnologice, incorporarea IT&C in toate sectoarele vietii economice si socio-culturale, precum si globalizarea pietelor reprezinta tendinte care genereaza noi provocari teoriei si practicii de marketing, intr-o societate bazata pe cunoastere.
In acest context, Facultatea de Economie si de Administrare a Afacerilor din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara anunta desfasurarea celei de-a doua editii a Conferintei Romane de Marketing cu tema Teoria si practica de marketing in societatea bazata pe cunoastere (COROMAR’08), care va avea loc la Centrul Regional de Afaceri din Timisoara (CRAFT), in zilele de 14 si 15 noiembrie 2008. Presedintii de onoare ai manifestarii sunt: rectorul U.V.T., prof. univ. dr. Ioan Talpos si fostul presedinte al Academiei Europene de Marketing, prof. univ. dr. Joseph Beracs.
Deschiderea oficiala a conferintei va avea loc vineri, 14 noiembrie 2008, la ora 10.00, in Sala Europa de la CRAFT. Lucrarile conferintei se vor desfasura pe trei sectiuni:
S1 - Dezvoltari conceptuale in marketing
S2 - Perspective in managementul marketingului
S3 – Comportamentul consumatorului si mixul de marketing.
Sambata, 15 noiembrie 2008, cu incepere de la ora 9.00, in Sala Dunarea de la CRAFT, se va desfasura workshop-ul "Educatia in marketing", care va precede inchiderea lucrarilor conferintei.
Programul sesiunilor conferintei
vineri, 14 noiembrie 2008
09:00—10:00 Deschiderea oficiala a lucrarilor conferintei - CRAFT Sala Europa
Alocutiuni
Prof.univ.dr. Anton Anton, Ministrul Educatiei, Cercetarii si Tineretului
Prof.univ.dr. József Berács, Past President al Academiei Europene de Marketing
Prof.univ.dr. Ioan Talpos, Rectorul Universitatii de Vest din Timisoara
Prof.univ.dr. Marilen Pirtea, Decanul Facultatii de Economie si de Administrare a Afacerilor, Universitatea de Vest din Timisoara
Prof.univ.dr. Valerica Olteanu, Decanul Facultatii de Marketing, Academia de Studii Economice, Bucuresti
Dr. Ing. Ovidiu Virgil Draganescu, Prefectul judetului Timis
Drd. Ec.Menuta Iovescu, Director General al Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Timis
Ing. Sorin Maxim, Directorul Agentiei de Dezvoltare Regionala, Regiunea V Vest
Ing. Sergiu Balasa, Directorul Agentiei de Dezvoltare Economica Timis
10:30—12:00 Sesiune in plen - CRAFT Sala Europa
10,30-11,00 József Berács, EMAC and the Main Research Priorities in the Marketing Field in Europe
|
11,00-11,20 Valerica Olteanu, Laurentiu-Dan Anghel, Razvan Zaharia, Orientari si tendinte in dezvoltarea marketingului
|
11,20-11,40 Corneliu Munteanu, Educarea sistemului de valori al marketerilor. O aplicatie a analizei discriminant
|
11,40-12,00 Florin Foltean, Convergenta orientarilor strategice. O abordare holistica |
Sectiunea 1: Dezvoltari conceptuale in marketing
Presedinte: József Berács
Moderatori: Florin Foltean, Corneliu Munteanu
Sala: Bega
13:00-13:15 |
Elena Grigoras, Dan Carja, Marketing viral - consumatori activi vs. consumatori pasivi |
13:15-13:30 |
Cristian Hnatiuc, Consecintele dinamicii mediului asupra evolutiei conceptului de marketing |
13:45-14:00 |
Anca Dragomir, Conceptul de valoare in demersul de marketing |
14:00-14:15 |
Ioana Alexandra Ursachi, Cercetarea in marketing pe Internet |
14:15-14:30 |
Aida Mihaela Lupulescu, Dinamica mediului si validitatea modelului conceptual al marketingului |
14:30-15:00 |
Cofee Break
|
15:00-15:15 |
Liana Parvulet, De la abordarea pozitivista la abordarea umanistica in marketing |
15:15-15:30 |
Emoke Feder, O abordare dinamica a conceptului de marketing |
15:45-16:00 |
Luminita Zait, Bogdan Nichifor, Managementul marketingului - perspective conceptuale si operationale |
16:15-16:30 |
Bogdan Nichifor, Ioana Barin, Perceperea valorii produselor si serviciilor de catre consumatori |
16:30-16:45 |
Cofee Break
|
16:45-17:00 |
Marketingul in practica. Studii de caz: Sala EUROPA Laura Costoiu, Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timis |
17:00-17:15 |
Marketingul in practica. Studii de caz: Sala EUROPA Radu Simionoff, Euroccoper |
17:15-17:30 |
Marketingul in practica. Studii de caz: Sala EUROPA Cosmin Coman, TNT |
17:30-17:45 |
Marketingul in practica. Studii de caz: Sala EUROPA Flavius Plesu, Webness |
17:45-18:00 |
Cofee Break
|
18:00-18:15 |
Gheorghe Preda, Perceptiile manageriale si academice fata de conceptul de marketing. O abordare istorica |
18:15-18:30 |
Remus Naghi, Modalitati de crestere a ratei de raspuns la studiile asupra pietei interne a organizatiei |
18:30-18:45 |
Horatiu Halmajan, Efectul moderator al orientarii spre invatare si al orientarii spre antreprenoriat asupra relatiei orientare spre piata - performanta |
18:45-19:00 |
Cristian Dutu, Procese interfunctionale in managementul relatiilor cu clientii |
Sectiunea 2: Perspective in managementul marketingului
Presedinte: Valerica Olteanu
Moderatori: Gheorghe Epuran, Lucian Ladar
Sala: Cerna
13:00-13:15 |
Patricia Elena Bertea, Atitudinea studentilor fata de e-learning |
13:15-13:30 |
Ciprian Adam, Analiza comparativa a serviciilor de Internet Banking pe piata din Romania in conditiile evolutiei mediului on-line |
13:30-13:45 |
Nicoleta Dorina Racolta - Paina, Andreea Albu, Telemarketingul – un instrument nevalorificat de colectare a informatiilor de piata. Studiu de caz: piata din Romania |
13:45-14:00 |
Amalia Pandelica, Ionut Pandelica, Olimpia Oancea, Operationalizarea conceptului de orientare catre piata: dezvoltarea unui cadru metodologic de implementare a orientarii catre piata in cadrul organizatiei |
14:00-14:15 |
Gheorghe Epuran, Luminita Zait, Market driven management - interferenta celor 5C |
14:15-14:30 |
Mihaela Moisa, Nuante ale mixului de marketing indreptat catre consumatorul business to business |
14:30-15:00 |
Cofee Break
|
15:00-15:15 |
Catalina Butnaru, Strategiile de marketing non-agresive. O abordare eficienta, ecologia si profitabila a mixului de marketing |
15:15-15:30 |
Diana Prihoanca, Simona Duhalm, Comunicarea de marketing in mediul Internet |
15:30-15:45 |
Gabriel Cucutean - Sistemele Eye tracking, o abordare moderna in studiul comportamentului consumatorului in mediul online |
15:45-16:00 |
Marius Pop, Mihai Bacila, Ovidiu Moisescu, Alexandra Tirca, Cercetare privind atitudinea profesorilor fata de diferitele aspecte ale activitatilor din institutiile de invatamant superior |
16:00-16:15 |
Mihai Bacila, Marius Pop, Georgiana Todea, Studiu privind criteriile de alegere a unei facultati si sursele de informare utilizate |
16:30-16:45 |
Cofee Break
|
16:45-17:00 |
Marketingul in practica. Studii de caz: Sala EUROPA Laura Costoiu, Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timis |
17:00-17:15 |
Marketingul in practica. Studii de caz: Sala EUROPA Radu Simionoff, Euroccoper |
16:15-17:30 |
Marketingul in practica. Studii de caz: Sala EUROPA Cosmin Coman, TNT |
17:30-17:45 |
Marketingul in practica. Studii de caz: Sala EUROPA Flavius Plesu, Webness |
17:45-18:00 |
Cofee Break
|
18:00-18:15 |
Alexandra Tarca, Camelia Gordan, Studiu privind comportamentul si atitudinile studentilor fata de o experienta educationala |
18:15-18:30 |
Ciprian Man, Ana Fit, Studiu privind evaluarea site-urilor web ale societatilor comerciale din Topul Firmelor judetului Timis |
18:30-18:45 |
Eugen Falnita, Abordarea holistica in managementul si marketingul calitatii totale |
18:45-19:00 |
Valentin Munteanu, Diana Gligor, Alexandra Popescu, Marketing si etica - interferente si diferente |
Sectiunea 3: Comportamentul consumatorului si mixul de marketing
Presedinte: Razvan Zaharia
Moderatori: Costinel Dobre, Gheorghe Meghisan
Sala: Nera
13:00-13:15 |
Virgil Popa, Masurarea performantei aliantei intre doua organizatii in promovarea FMCG |
13:15-13:30 |
Tudor Nistorescu, Catalin Mihail Barbu, Ambianta punctului de vanzare ca suport de branding in marketingul serviciilor |
13:30-13:45 |
Ana Raluca Chiosa, Comportamentul consumatorilor in cazul achizitionarii de articole vestimentare |
13:45-14:00 |
Ovidiu Ilie Stofor, Oportunitatile societatii bazate pe cunoastere in trainingul pentru asigurarile de viata |
14:00-14:15 |
Ana Grama, Ovidiu Ilie Stofor, Marketingul asigurarilor de viata si societatea cunoasterii |
14:15-14:30 |
Dumitru Bortun, Analiza semiotica a mesajului publicitar si abordarea de marketing a produsului. Consecinte asupra educatiei in marketing |
14:30-15:00 |
Cofee Break
|
15:00-15:15 |
Ovidiu Ioan Moisescu, Studiu privind influenta congruentei personalitatii marcii si a consumatorului asupra loialitatii fata de marca |
15:15-15:30 |
Raluca Ciornea, Influenta publicitatii media asupra comportamentului consumatorului de deodorante body-spray |
15:45-16:00 |
Monika Anetta Alt, Dan Cristian Dabija, Ioana N. Abrudan, Studiu privind perceptiile consumatorilor fata de formatele de retail |
16:00-16:15 |
Claudia Bobalca, Oana Anton, Aplicabilitatea observarii calitative in fundamentarea strategiei de promovare |
16:15-16:30 |
Gheroghe Meghisan, Georgeta Madalina Meghisan, Orange Romania - politica de publicitate |
16:30-16:45 |
Cofee Break
|
16:45-17:00 |
Marketingul in practica. Studii de caz: Sala EUROPA Laura Costoiu, Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timis |
17:00-17:15 |
Marketingul in practica. Studii de caz: Sala EUROPA Radu Simionoff, Euroccoper |
16:15-17:30 |
Marketingul in practica. Studii de caz: Sala EUROPA Cosmin Coman, TNT |
17:30-17:45 |
Marketingul in practica. Studii de caz: Sala EUROPA Flavius Plesu, Webness |
17:45-18:00 |
Cofee Break
|
18:00-18:15 |
Sorin Prada, Analiza evolutiei formatelor de comert modern in Romania |
18:15-18:30 |
Marius Bizerea, Particularitati ale marketingului produselor care incorporeaza tehnologii de varf |
18:30-18:45 |
Lucian Ladar, Sorin Prada, Remus Haghi, Elemente de matematica comerciala si problematica stocurilor in cadrul magazinelor din centrele comerciale |
18:45-19:00 |
Costinel Dobre, Consideratii privind relatia dintre neuromarketing si brand equity |