Campania: Ridica receptorul si salveaza o viata

Detalii

Categorie
Evenimente diverse
Modificat
acum 10 ani si 8 luni
Vizualizari
685

Voteaza & Distribuie

Descriere

RIDICA RECEPTORUL SI SALVEAZA O VIATA!”

Asociatia pentru Promovarea Femeilor din Romania si Agentia McCann Erickson in parteneriat cu Romtelecom Timisoara, Directia de Munca si Protectie Sociala Timis, Inspectoratul de Politie al Judetului Timis, Focus Vest, Ziua de Vest, Fundatia Vest pentru Jurnalism Regional si Euroregional, Timisoreni.ro, TVR Timisoara si Radio Timisoara deruleaza in perioada 11 – 15 februarie in Timisoara campania “Ridica receptorul si salveaza o viata!”.

Campania doreste sa atraga atentia asupra consecintelor pe care violenta in familie le are asupra victimelor si sa informeze cetatenii din Timisoara cu privire la serviciile existente in comunitate pentru femeile aflate intr-o asemenea situatie. Astfel, in aceasta perioada vor fi lipite stikere-le cu mesajul campaniei (“Ridica receptorul si salveaza o viata”) si numarul de telefon al liniei de urgenta pentru victimele violentei in familie (Telefonul Albastru – 0256 293 203). Stikere-le vor fi lipite pe telefoanele publice Romtelecom din Timisoara in asa fel incat sa aiba o acoperire locala buna. Vor fi vizate in special locurile circulate din diverse zone ale orasului (Zona Centrala, Piata 700, Piata Iosefin, Mall, Piata Badea Cirtan, Complexul Studentesc, Piata Aurora etc.). De asemenea, cu sprijinul partenerilor media vor avea loc mai multe aparitii in presa locala in care vor fi prezentate consecintele violentei in familie si serviciile existente in comunitate.




De ce aceasta campanie?




In Romania in anul 2007 o data la 4 zile o persoana a murit in urma actelor de violenta intrafamiliala potrivit datelor Inspectoratului General al Politiei Romane. “Din situatia statistica a victimelor infractiunilor solutionate in anul 2007, aflate in relatii intrafamiliale cu autorii, au fost inregistrate 93 de victime la infractiunea de omor si 27 de victime la infractiunea de lovituri cauzatoare de moarte”- Serviciul de Informare si Relatii Publice IGP, 23.01.2008.

In Timisoara, Asociatia pentru Promovarea Femeii din Romania – APFR Timisoara prin Centrul de Consiliere, Asistenta Sociala si Interventie in Criza a oferit servicii gratuite pentru 385 de cazuri de violenta domestica pe parcursul anului 2007. Serviciile oferite au fost: consiliere telefonica, consiliere juridica si reprezentare gratuita in instanta, consiliere psihologica, consiliere de cuplu, psihoterapie individuala si de grup, asistenta sociala, intermediere de locuri de munca si adapost in colaborare cu Federatia Caritas a Diecezei Timisoara.

Linia telefonica de criza „Telefonul Albastru” a preluat in aceasta perioada 283 de apeluri dintre care 117 au beneficiat de consiliere si suport psihologic prin telefon, 72 de cazuri au beneficiat de informare iar 196 de cazuri de violenta domestica au beneficiat de serviciile directe de suport (consiliere juridica, consiliere psihologica, psihoterapie si asistenta sociala).

In peste 99,48 % dintre cazuri victimele sunt femei, majoritatea provin din mediul urban (67,34%) si sunt de religie ortodoxa (80,10%). In peste 88,94% dintre situatii sunt implicati si copii, relatia dintre victima si agresor in cele mai multe cazuri este casatoria 59,06% iar abuzul se petrece la domiciliul partenerilor (37,67%). Principalele institutii apelate in aceste situatii sunt Politia (41,84%) si Institutul de Medicina Legala (17,02%). De remarcat este faptul ca in cele mai multe cazuri procedura juridica urmata de victima a fost desfacerea casatoriei (38,67%) pe un loc secund fiind solicitarea de incredintare a minorilor (24,82%), evacuarea (10,24%) si plangerea penala (10,22%).

Majoritatea romanilor asista sau au cunostinta de cazuri de violenta domestica. In ciuda acestui fapt un numar foarte mic raporteaza cazurile fie asociatiilor de prtofil/ fie politiei. In cazurile asistate de APFR in anul 2007 in 94,01% din situatii cea care declara abuzul este victima si numai in 5,99% din cazuri abuzul este denuntat de alte persoane care cunosc situatia.

Campania isi propune sensibilizarea acestora si constientizarea asupra faptului ca, doar ridicand receptorul pot ajuta la scaderea numarului de cazuri de violenta domestica.