Jump to content
Forum Roportal
acces realitate

Care e starea naturala a omului?

Rate this topic

Recommended Posts

1 - Este natural a considera omul ca fiind alcoolic sau nealcoolic? Dar fumator sau nefumator?

Eu consider ca in mod natural omul nu se naste nici fumator si nici nefumator, nici alcoolic si nici nealcoolic, el se naste liber de acestea si numai datorita anumitor indivizi ce se viciaza, apare catalogarea celorlalti ca fiind cei ne ...

 

2 - Dar in privinta credintelor religios-spirituale?

Se naste omul teist sau ateu? Credincios sau necredincios?

Consider si acestea ca fiind doar etichetari, omul se naste liber de toate acestea, e doar invatatura, educatie si autoeducatie.

 

3 - Si acuma sa ne apropiem de cele ce incep sa devina real provocari.

Se naste omul ca fiind cel ce e trist, deprimat sau ca fiind cel ce e bucuros, vesel, bine dispus, optimist?

Le consider si pe acestea doar un produs, nu o stare naturala a omului.

 

Aceste intrebari pot fi puse oricaror perechi dintre cele ce ne constituie realitatea comportamentala iar raspunsul va fi in functie de nivelul fiecaruia de a intelege realitatea.

 

In mod natural omul nu e nici una dintre ele, el doar are acces sa se manifeste ca fiind alcoolicul sau nealcoolicul, fumatorul sau nefumatorul, teistul sau ateul, credinciosul sau necredinciosul, deprimatul sau optimistul, casatoritul sau necasatoritul, harnicul sau lenesul, orgoliosul sau modestul (sau ce antonim doriti).

 

E posibil a evidentia ceva din punct de vedere comportamental (in general in sensul celor evidentiate), ca fiind starea naturala a omului?

Edited by suntnusunt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starea naturala a omului este starea de sanatate, starea de bine, cum s-ar zice, adica sa ne bucuram de ceea ce suntem, de cine suntem. Boala , imbatranirea si moartea nu sunt stari naturale, specifice vietii. Atitudinea fireasca a omului este fericirea si bucuria si toate acestea pentru a putea trai in iubire, prin iubire, cu dragoste, exprimati in Adevar, in comuniune cu natura, cu tot ceea ce ne inconjoara, in comuniune cu Dumnezeu Divinitatea Creatoare.

In China, pe vremuri, medicii erau platiti atata timp cat pacientii lor erau sanatosi, va dati seama cata responsabilitate implica pe-atunci (si acum sper ca medicii si-au inteles asa cum se cuvine aceasta meserie) meseria de medic.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma scuzati. Si pe mine ma mai incearca intrebarile existentiale...dar pe voi nu va doare mintea? ...cu ce te ajuta sa crezi ca ai descoperit care e starea naturala a unui om? ....la ceee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starea naturala a omului este starea de sanatate, starea de bine, cum s-ar zice, adica sa ne bucuram de ceea ce suntem, de cine suntem. Boala , imbatranirea si moartea nu sunt stari naturale, specifice vietii. Atitudinea fireasca a omului este fericirea si bucuria si toate acestea pentru a putea trai in iubire, prin iubire, cu dragoste, exprimati in Adevar, in comuniune cu natura, cu tot ceea ce ne inconjoara, in comuniune cu Dumnezeu Divinitatea Creatoare.

In China, pe vremuri, medicii erau platiti atata timp cat pacientii lor erau sanatosi, va dati seama cata responsabilitate implica pe-atunci (si acum sper ca medicii si-au inteles asa cum se cuvine aceasta meserie) meseria de medic.

Dar iti dai sema ca daca nu ar fi descoperit starea de fumator, nu se gandea nimeni ca omul ar fi nefumator; asa si cu starea de sanatate, daca nu descoperea starea de boala, habar nu avea ca este sanatos.

In privinta tristetii, nefericirii, consider mai degraba neutralitatea ca fiind starea naturala, decat bucuria si fericirea; omul nu se naste nici fericit si nici nefericit, el poate avea acces si la una si la alta; asta e mai dificila, recunosc.

Ma scuzati. Si pe mine ma mai incearca intrebarile existentiale...dar pe voi nu va doare mintea? ...cu ce te ajuta sa crezi ca ai descoperit care e starea naturala a unui om? ....la ceee?

Dar ce pe tine te doare mintea din cauza celor ce te pasioneaza?

Te poate ajuta sa intelegi si pe credincios si pe necredincos, si pe cel trist si pe cel bucuros, te ajuta sa intelegi si sa accepti firea umana in toate ipostazele; nu spun ca am masura!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma pot insela, dar mai degraba imi lasa impresia ca voi cautati garantii mai mult decat intelegere si evolutie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - Este natural a considera omul ca fiind alcoolic sau nealcoolic? Dar fumator sau nefumator?

Eu consider ca in mod natural omul nu se naste nici fumator si nici nefumator, nici alcoolic si nici nealcoolic, el se naste liber de acestea si numai datorita anumitor indivizi ce se viciaza, apare catalogarea celorlalti ca fiind cei ne ...

 

 

E cât se poate de natural să observi şi să constaţi că unii îs alcoolici şi că alţii îs fumători.

Sigur, în mod natural, omul nu se naşte alcoolic sau fumător. El se naşte liber de aceste obiceiuri - deşi, hmm, există voci care spun că din părinţi alcoolici se nasc copii predispuşi în acest sens; dar hai să nu complicăm problema...

 

2 - Dar in privinta credintelor religios-spirituale?

Se naste omul teist sau ateu? Credincios sau necredincios?

Consider si acestea ca fiind doar etichetari, omul se naste liber de toate acestea, e doar invatatura, educatie si autoeducatie.

 

Nu se naşte teist sau ateu, credincios sau necredincios. Acestea sunt doar etichetări ulterioare, cum bine spui. Totuşi, el se naşte cu un anumit potenţial care-i permite să tragă anumite concluzii din ceea ce va experimenta într-o viaţă de om.

 

3 - Si acuma sa ne apropiem de cele ce incep sa devina real provocari.

Se naste omul ca fiind cel ce e trist, deprimat sau ca fiind cel ce e bucuros, vesel, bine dispus, optimist?

Le consider si pe acestea doar un produs, nu o stare naturala a omului.

 

Aceste intrebari pot fi puse oricaror perechi dintre cele ce ne constituie realitatea comportamentala iar raspunsul va fi in functie de nivelul fiecaruia de a intelege realitatea.

 

In mod natural omul nu e nici una dintre ele, el doar are acces sa se manifeste ca fiind alcoolicul sau nealcoolicul, fumatorul sau nefumatorul, teistul sau ateul, credinciosul sau necredinciosul, deprimatul sau optimistul, casatoritul sau necasatoritul, harnicul sau lenesul, orgoliosul sau modestul (sau ce antonim doriti).

 

E posibil a evidentia ceva din punct de vedere comportamental (in general in sensul celor evidentiate), ca fiind starea naturala a omului?

La fel, cum bine spui, omul nu se naşte trist şi deprimat sau vesel şi optimist.

 

Mai departe, îţi spun că e dificil a evidenţia starea naturală a omului fără a defini în prealabil ce înţelegem prin această "stare naturală".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scopul topicului tocmai acesta ar fi, sa depistam posibilitatile de a defini starea naturala, tinand cont de cele deja considerate ca real naturale: natural omul nu e nici fumator si nici nefumator, nici ateu si nici teist, deist, ..., ... etc.

Asta e temelia si ca de obicei incerc sa dezvoltam impreuna!

 

Poate tocmai asta e starea naturala, "nedefinirea"? ce ia facut definirea omului?

Pai la facut din natural, din "nedefinitul", din "neutrul", ce? la transformat in "nefumatorul" din cauza de "fumatorul" si tot asa: ateul/teistul, orgoliosul/modestul, tristul/bucurosul, casatoritul/necasatoritul, angajatul/somerul, frumosul/uratul, mic/mare, bun/rau, ...

Daca in lume nu aparea notiunea de frumos (urat), nu apara nici notiunea de urat (frumos), omul nu e in mod natural nici frumos si nici urat, acestea sunt concepte, omul e om, e un unicat in fiece individ, e ceva sublim si unic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termenul asta de fumator-nefumator e pur si simplu unul atribuit de catre societate unui om care fumeaza sau nu.

Nu inteleg ce legatura are asta cu starea naturala a omului?

Caracterul si dispozitia omului se schimba si se transforma in permanenta. Nu cred ca se poate defini o stare naturala a omului nici in general„ nici in particular, decat daca in al doilea caz se vorbeste de variabila-constanta timp si conjunctura...si mai ales- libertate.

 

De exemplu, starea naturala a omului e sa nu fuga cand nu are motiv, dar sa fuga cand are.

Oeicum o dai, analiza asta e ca si povesrea cu adevarul absolut la care omul nu are acces..si de a carui garantie nici macar nu consider ca are nevoie...

 

Ne place insa sa ne dam mai multe decat putem duce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg, cum de nu intelegi?

 

Cand te tuci la piata, ti se pare natural sa ceri "nestricati" in loc de "gogosari"?

Datorita "nefirescului", a aparut bola gogosarului si gradinarul spune, "acesta (gogosarul) e stricat", iar copilul lui ii zice, "uite, acesta e nestricat".

Ti se pare natural ca gogosarul sa fie definit ca stricatul si nestricatul?

Gogosarul e gogosar in mod natural si numai datorita anomaliei "stricatului", gogosarul natural a trebuit sa fie denumit ca fiind "nestricat".

 

Starea naturala a omului este intradevar sa nu fuga cand nu are motiv, dar asta e o etapa deja "viciata" de cunoastere benefica, starea naturala a omului este si sa alerge si sa merga la pas, doar constatarea educationala benefica si ea, a facut posibila definirea naturaletii ca fiind "sa nu fuga cand nu are motiv".

 

Mai departe, doar impresiile tale.

 

Starea naturala a omului nu este fobia, angoasa. Desigur el poate in contextul deprinderii reactiilor necesare la factorii de mediu, sa simta frica, dar el nu e nici fricosul si nici neinfricatul, el e naturalul, la fel cum in mod natural nu e nefumatorul si doar din cauza de nefirescul "fumator", e numit la fel de nefiresc "nefumator".

Edited by suntnusunt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×