Te adaptezi sau dispari - Cum dezvolti un management modern si eficient

Detalii

CategoriiEconomie
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari2688

Voteaza & Distribuie

Descriere


Te adaptezi sau dispari


Cum dezvolți un management modern și eficient ?




Tehnicile de management se actualizeaza permanent. Fiecare companie este in cautare de instrumente care nu trebuie doar sa fie moderne ci și sa raspunda nevoilor actuale. Atunci cand te hotaraști sa implementezi o idee in companie, fie ca ești manager sau șef de echipa, vrei rezultate, vrei marirea eficienței.


Am intalnit companii care s-au plans ca au incercat fel și fel de softuri pentru creșterea eficienței sau pentru imbunatațirea comunicarii. Principalul impediment constatat este ca se alege o soluție astazi, insa maine ea nu mai corespunde cerințelor. Disney, o companie renumita pentru inovație a gasit rapid o soluție. Aceasta nu a fost un soft performant și nici super indicatori de masurare sau formule complicate. Soluția este mai aproape decat credem și aceasta se numește blog intern al companiei.


Da, ați ințeles bine, prin crearea unui blog intern poți crește eficiența unei companii și poți imbunatații comunicarea intre membrii echipei.


S-a constatat ca folosirea unor softuri comporta trei dezavantaje majore:



  1. nevoile companiei sunt in schimbare permanenta (lipsa de dinamica)

  2. sunt plictisitoare, nu permit discuție sau un flux al ideilor

  3. stopeaza creativitatea și nu fructifica potențialul fiecarui membru al echipei


La fel, folosirea emailului pentru creșterea performanței comporta o serie de dezavantaje cum ar fi:


- este greu de gasit exact emailul care te intereseaza


- firul discuției in cadrul unei echipe este greu de urmarit


- sunt greu de gasit unele tipizate sau documente (ultima varianta)


- feedbackul este primit (in cel mai bun caz) doar de cel care a trimis emailul


- emailul nu este un istrument care asigura memoria organizației (cand angajatul pleaca, este inlocuit sau este in concediu), cu greu poate continua cineva munca


- se primesc multe emailuri nedorite astfel ca, sortarea și separarea lor de cele importante ale companiei devine groaie


Lista dezavantajelor poate continua atat in cazul emailurilor cat și in cazul softurilor. Atenție, vreau sa precizez ca atat emailul cat și softurile iți pot asigura anumite avantaje, astfel ca ele trebuie pastrate. Blogul intern raspune avantajelor astfel ca emailurile vor fi doar reduse și nicidecum eliminate.


Un blog intern, protejat cu parola va fi accesat doar de angajați și de manager. In acest fel oricine va putea fi la curent cu orice idee din companie și poate avea acces instant la orice resursa sau document postat. Folosirea unui blog intern duce la o imbunatațire a managementului pe doua paliere (comunicare și administrare).


La nivel de comunicare, blogul intern poate fi folosit in urmatoarele moduri:


- managerul pune in discuție o idee, primește feedback, care poate fi vazut de toți ceilalți. Intotdeauna de la o idee, iți vine alta și așa mai departe, astfel incat feedbackul devine mult mai consistent


- prin postarea unei informații, toți angajații sunt informați in timp record, iar atunci cand este vorba de o problema cineva poate veni cu o soluție rapid și are ocazia sa primeasca feedback la fel de rapid


- printr-un blog intern se asigura paternitatea ideilor. Dispare astfel discuția atat de intalnita privind paternitatea unei idei


- prin intermediul blogului intern pot fi puse la dispoziția angajaților fie de catre angajator, fie de catre angajați, diferite informații de ordin personal (discounturi, oferte speciale, locuri in care au mers, etc)


- blogul intern ofera fiecarui angajat ocazia de a-și expune o idee (nu toți angajații cu idei bune vor lua cuvantul in ședințe și-și vor spune parerea). Ideea poate fi astfel scrisa, analizata și vazuta de toți, incepand de la manager pana la colegul de birou


- un blog intern poate asigura o dinamica a echipelor, o consolidare a acestora și o valorificare mai mare a potențialului fiecarui individ, crescand in acest fel apartenența lor la valorile companiei.




La nivel administrativ blogul intern ofera instrumente prin care poate fi imbunatațit managementul:


- organizarea fișierelor și indexarea lor rapida


- oricine, in orice moment (in funcție de eventualele restricții necesare) va avea acces la documentul potrivit


- gasirea rapida a unor soluții


- semnalarea unor probleme foarte rapid


- ideile pot fi imbunatațite și discutate, de la egal la egal


- orice angajat nou, poate avea acces la memoria organizației


- se pot aduce oricand informari privind stadiul sau progresul intr-un anumit moment (intr-un soft veți pune doar o cifra corespondenta și nu este suficient)


- regulamente interne, tipizate, etc, toate pot fi arhivate și accesate rapid


- dispare problema "ultimei variante" a unui document


- se pot trasa sarcini foarte rapid și se poate oferi feedback


Listele pot continua, blogul intern fiind un instrument performant. Blogul așa cum este el gandit este flexibil, in orce moment ii poți adauga diferite opțiuni sau un nou design. El poate raspunde oricarei provocari, tocmai pentru ca nu este standardizat. Flexibilitatea este cuvantul cheie care definește blogul intern. Va recomand Jeremy Wright – Blog marketing pentru a afla mai multe despre puterea blogului intern și a blogului corporate.


S-ar putea obiecta ca in acest fel angajații pot oferi oricui din afara acces la acest blog prin transmiterea unui user și a unei parole. Și aici departamentul IT poate avea soluții, insa aceasta problema oricum exista in cazul emailului sau prin folosirea unui stick. Blogul intern nu este o soluție pentru creșterea siguranței datelor ci pentru inovație, performanța și comunicare.


Blogul intern reprezinta un plus, un instrument la care poate apela orice companie indiferent de numarul angajaților. In concluzie, repet cateva motive pricipale pentru care ai putea apela la aceasta soluție:


1. este rapida


2. presupune costuri foarte reduse


3. ofera flexibilitate maxima


4. motiveaza non-financiar angajații


5. crește performanța


6. consolideaza echipele


7. eficientizeaza din punct de vedere adminsitrativ


8. valorifica potențialul fiecarui membru al echipei


9. asigura o comunicare autentica intre angajați –angajtori și intre angajați-angajați


10. poate fi accesat de angajați din orice loc unde exista internet și poate fi actualizat permanent.


Amintește-ți ca in general ai doar doua variante: te adaptezi sau dispari, pana la urma este o alegere pe care trebuie sa o faci! Lipsa alegerii, reprezinta de fapt tot o alegere!


Iți doresc forța și voința de a reuși!



Scris de Marian Rujoiu


Trainer Extreme Training


www.traininguri.ro


www.marian-rujoiu.ro