Sunt ceasurile scumpe mai bune decat cele ieftine?

Sunt ceasurile scumpe mai bune decat cele ieftine?

Detalii

CategoriiIT
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari3747

Voteaza & Distribuie

Descriere

Ceasurile scumpe au o clientela extrem de pretentioasa, care pentru pretul ridicat, cerut de firmele producatoare, solicita o anumita calitate. Niciodata un Rolex de 10 dolari nu va functiona ca produsul original, oferit de firma. La un moment dat, firma elvetiana Hublot a oferit spre vanzare un model incrustat cu 1282 de diamante, inclusiv trei piese care cantareau mai mult de trei carate. Pentru realizarea lui, compania a folosit serviciile a 17 angajati specialisti, care au lucrat 14 luni pentru incrustarea ceasului unicat. Pretul „obiectului de arta" il transforma intr-un record in sine: 5 milioane de dolari.

Presedintele companiei Hublot, Jean-Claude Biver, a declarat ziarului Baltimore Sun, ca este destul de greu sa faci un ceas mai scump decat acesta, „tinand cont de faptul ca suprafata unui ceas este limitata" si ca nu mai este prea mult loc pentru alte inovatii costisitoare. Un ceas Hublot este o garantie a calitatii, iar acest model nu poate fi purtat pe strada fara o escorta inarmata. Dar calitatea aceasta justifica pretul?

 

ceas Timex

ceas Timex

Unii afirma ca exista ceasuri mult mai ieftine, de o calitate superioara. In plus, un asemenea exemplar nu poate fi purtat cand faci jogging prin parc sau te plimbi agale pe strada si prezenta lui devine vizibila. De fapt, bijuteria de 5 milioane de dolari nu indica timpul mai bine decat un ceas Timex de 47 de dolari, absolut banal si fabricat in serie. In plus, acesta din urma are si un afisaj digital care poate fi privit si noaptea.

Institutul National de Standarde si Tehnologie din SUA a efectuat un studiu, folosind un echipament de laborator foarte sofisticat, pentru a testa calitatea a patru ceasuri ieftine, intre care si un Rolex falsificat, cumparat cu 15 dolari de la un vanzator de pe strada. Cercetarile au relevat ca patru dintre modelele ieftine erau extrem de precise, cu o abatere de cateva miimi de secunda pe zi, adica un timp destul de dificil de cuantificat. Tinand cont de ratiuni practice, o astfel de abatere nu conteaza aproape deloc. Calitatea, in acest caz, devine subiectiva, acea precizie fenomenala garantata de produsele de firma, oferite la un pret peste medie, fiind dificil de apreciat.

Din moment ce majoritatea ceasurilor moderne sunt destul de fiabile, alegerea depinde de ceea ce pretuieste clientul cel mai mult si de ceea ce l-ar putea determina sa cheltuiasca o anumita suma de bani. El ar putea aprecia anumite lucruri prezente la produsul vizat de el:

Estetica – Daca clientul apreciaza aspectul si mecanismul fin, aspectul stilizat si sofisticat, atunci un ceas de firma va fi preferat unui exemplar de duzina, chiar daca acesta este extrem de precis.

Versatilitatea – In cazul in care clientul este amator de utilitati multiple la un ceas, cateva sute de dolari il pot ajuta sa intre in posesia echivalentului faimosului briceag al armatei elvetiene. Pentru entuziastii aplicatiilor de tot felul exista si ceasuri care pot masura pulsul si sunt capabile sa masoare si distanta parcursa, cu ajutorul unui sistem GPS, care nu costa mai mult de 50 de dolari. Sau un model extrem de robust, care poate rezista si la o explozie, confectionat pentru armata elvetiana. Acesta poate ajunge si la 4400 de dolari.

Pentru foarte multi oameni, ceasul este mai mult decat un simplu obiect utilitar, el definind un anumit statut pe care proprietarul sau vrea sa-l afiseze. Acestia nu se vor uita la bani pentru a putea sa lanseze mesajul social vizat de ei. Pentru ei, „the best" va echivala, intotdeauna, cu „cel mai scump" si sunt dispusi sa cheltuiasca oricat pentru asta. O alta categorie aparte o reprezinta colectionarii de ceasuri, cei mai sofisticati dintre ei vazand valoarea in unicitatea ceasului.