Strategia de preț înseamnă adaptare continuă

Strategia de preț înseamnă adaptare continuă

Detalii

CategoriiEconomie
Taguricomert
Ultima actualizareMarti 22 februarie 2022
Vizualizari163

Voteaza & Distribuie

Descriere

Ca agent de vânzări, poți să vezi oricând prețul produselor din compania ta în aplicația SFA când vizitezi clientul. Ca antreprenor, introduci prețul în sistemul de gestiune și contabilitate pentru ca echipa de vânzări să îl poată vizualiza și, dacă ai un magazin online cu integrare ERP, prețul se va actualiza automat și acolo.

Cu toții știm că până la introducerea acestui „număr magic” în sistem, prețul trebuie stabilit în funcție de diverși factori printre care și costurile materiei prime și costurile de producție și distribuție. Pe lângă acestea, trebuie să fii atent la ce se întâmplă pe piață și să modifici prețurile în funcție de ofertele competiției și preferințele consumatorilor.

Bineînțeles, calculul prețului cuprinde și alte elemente pe lângă cele expuse mai sus. Noi vom analiza mai jos câteva aspecte legate de partea strategică a stabilirii prețului, aspecte de care trebuie să ții cont înainte de a trece la partea „matematică”.

De ce trebuie să ții cont înainte de a stabili prețul produselor?

Indiferent de industrie, conform unei analize Forbes, e util să începi strategia de preț cu o cercetare de piață. În acest pas vei chestiona un eșantion din grupul țintă al companiei tale pentru a descoperi cât ar plăti pentru produsele pe care le oferi. După aceea, verifică prețurile practicate de competiție și înțelege cum te diferențiezi pe piață – în funcție de asta vei putea stabili cât de flexibil poate fi prețul de-a lungul timpului.

Odată ce ești conștient de beneficiile produsului pe care îl oferi, obiectivele comerciale sunt mai ușor de atins și poți să îți crești profitul. Shopify a arătat că dacă aliniezi obiectivele companiei cu nevoile consumatorilor, aceștia vor fi dispuși să plătească pentru ceea ce oferi. Sub nicio formă să nu cazi în capcana de a stabili cel mai mic preț de pe piață, pentru că deși vei crește volumul de vânzări, profitul nu va fi cel la care te aștepți.

Optimizează costurile interne ca să poți oferi prețuri avantajoase pentru tine și clienți

Costurile de producție se răsfrâng asupra prețului și fiecare parte din călătoria produsului contează. Pe lângă costurile materiei prime și producție se adaugă și ambalajele, promovarea vânzărilor, livrarea și investițiile în dezvoltarea afacerii. Aceste investiții cuprind și implementarea tehnologiei în cadrul companiilor, care e de nelipsit în anul 2022.

Automatizarea proceselor de vânzare este una dintre investițiile care pe termen mediu și lung vor contribui la optimizarea costurilor și chiar a timpului petrecut în activitățile de vânzare și la adaptarea strategiei de preț în funcție de schimbările de pe piață. Și compania ta poate beneficia de eficientizarea muncii prin implementarea soluțiilor de mobilitate în afaceri. Vezi cum poți să ai o companie productivă cu una dintre soluțiile Optimall SFA!

Contact: optimall@arobs.com
Nr. tel.: 0748 158 881S
Sursă foto: pexels.com