Saab

Detalii

CategoriiEconomie
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari7192

Voteaza & Distribuie

Descriere

In 10 iunie 1947, compania Saab a prezentat prima sa masina, prototipul modelului 92. Saab fusese initial o companie care furniza avioane militare, inaintea celui de-al doilea razboi mondial si dupa terminarea acestuia. Odata cu terminarea razboiului, directorii companiei si-au dat seama ca trebuie sa diversifice productia acesteia. Dupa o lunga campanie de planificare, care la un moment dat a ajuns la concluzia ca Saab sa produca prajitoare de paine, directorii au decis sa inceapa sa produca automobile. Directorul Saab Sven Otterbeck l-a insarcinat pe inginerul de aviatie Gunnar Ljungstrom sa creeze prima masina a companiei. Ljungstrom a schitat un automobil aerodinamic, usor si sigur si l-a insarcinat pe cunoscutul designer Sixten Sason sa transforme aceste schite intr-un automobil gata sa fie produs in serie. Cautand un nume pentru masina lor, directorii Saab au ales sa ramana la sistemul de numerotare pe care l-au folosit si pana atunci. Deoarece avioanele militare produse anterior purtasera numerele de la 1 la 89, iar numerele 90 si 91 fusesera destinate unor avioane comerciale, prima masina Saab a devenit Modelul 92. Pana in vara lui 1947, cand a fost gata primul motor Saab, compania a folosit la prima serie de prototipuri 92 motoare DKW, de productie germana. Dupa lansare, masina s-a bucurat de cronici extraordinare din partea presei suedeze, fapt deloc surprinzator. Primele masini Saab 92 nu au ajuns in magazinele suedeze decat in decembrie 1949. Modelul 92 era echipat cu doi cilindri, un motor in doi timpi cu 25 de cai putere care faceau ca masina sa ajunga la viteza de 62 de mile pe ora. Masinile Saab 92 erau in mod obisnuit de culoare verde. Dupa doar o luna de productie, Saab a inceput sa faca istorie in raliuri, dupa ce modelul 92 a participat pentru prima oara in raliul de la Monte Carlo. Intre 1950 si 1980, masinile Saab au reprezentat o forta in lumea raliurilor, datorita in mare parte durabilitatii, manevrabilitatii si vitezei lor. Saab s-a intors la raliuri in 1996, dupa o pauza de 16 ani. Raliurile se tin pe circuite lungi, dificile si testeaza rezistenta atat a pilotului, cat si a masinii.