Sa tratam anxietatea

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriMedicina
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari7854

Voteaza & Distribuie

Descriere

Anxietatea poate fi atat de deprimanta si atacurile ei atat de violente incat oricine a vazut o persoana draga trecand prin chinurile ei, isi doreste sa le puna capat prin orice mijloace. Tulburarile anxioase se declanseaza in urma implicarii totale intr-un eveniment sau relatie, ca efect al stresului sau al gandirii negative. Printre simptomele fizice ale anxietatii se numara:

  • muschii incordati
  • tremuraturi
  • stomac deranjat
  • greata
  • diaree
  • dureri de cap
  • dureri de spate
  • palpitatii la inima
  • amorteala sau furnicaturi in brate, maini sau picioare
  • transpiratie/frisoane


Aceste simptome pot fi confundate cu cele ale unei boli mai grave si astfel anxietatea creste pentru din cauza gandirii pesimiste.

Cum sa facem fata anxietatii si cum sa o tratam?

Pentru a trata anxietatea trebuie sa identificati motivele care va cauzeaza aceste stari. Unele, cele mai comune, sunt: probleme familiale sau necazurile de la locul de munca. Anxietatea devine o problema cand se amesteca in buna desfasurare a vietii de zi cu zi, cand motivul ingrijorarii nu coincide cu unul real, cand grijile persista chiar si dupa ce pericolul a trecut.

Dupa ce motivele care cauzeaza aceasta boala sunt identificate, o „maruntire" a lor poate facilita indepartarea starii de neliniste. Ganditi-va la toate aspectele problemei, la bune si rele, faceti chiar si o lista daca va ajuta si canalizati-va atentia asupra acelora care chiar merita efortul de a va ingrijora.

Invatati cum sa va relaxati in situatii de stress. Tehnicile de relaxare au ajutat in multe cazuri, iar respiratia corecta va ajuta corpul sa faca fata mai bine gandurilor negre cu care va confruntati. Respiratia diafragmatica (vezi exercitii) oxigenul patrunde mai rapid in capul si in corpul dvs si va fi prin urmare mai relaxat.

Dupa ce ati invatat sa respirati corect, trebuie sa invatati sa va relaxati si corpul prin miscari care vor diminua anxietatea. A face exercitii fizice in momente tensionate va va ajuta sa faceti fata mai bine necazurilor cu care va confruntati. Eliberarea de endorfine, „hormonii fericirii", da un sentiment de bine si veti gestiona stressul cu o atitudine mai pozitiva.

Practicati gandirea pozitiva. In loc sa va spuneti: „eu nu pot sa fac asta" sau „e prea greu pentru mine", incercati sa formulati aceste propozitii intr-un mod pozitiv, ca de exemplu: „o sa imi fie greu, dar pot sa reusesc".

Nu uitati de o alimentatie corecta, fara excese, care va avea grija de sistemu dvs. Pentru o minte sanatoasa aveti nevoie de un corp sanatos.