Obiceiurile oamenilor puternici mental

Obiceiurile oamenilor puternici mental

Detalii

CategoriiEducatie, Sanatate
Taguripsihologie
Ultima actualizareDuminica 3 martie 2019
Vizualizari326

Voteaza & Distribuie

Descriere

In ciuda procesului de selectie extrem de riguros al Academiei Militare West Point, 1 din 5 studenti renunta. Un numar semnificativ paraseste vara dinaintea primului an, atunci cand candidatii trec printr-un proces riguros numit "Bestia", care consta intr-o serie de provocari extreme de natura fizica, mentala si sociala destinate testarii perseverentei candidatilor.

Psihologul de la Universitatea din Pennsylvania, Angela Duckworth, a efectuat un studiu in care si-a propus sa determine profilul acelora care ar trece cu brio programul "Bestia". In urma unor interviuri si testari atente a cadetilor care au trecut prin testarile de admitere la West Point, Angela Duckworth a ajuns la concluzia ca IQ-ul si talentul acestora au reprezentat factorul cel mai putin decisiv.

De aceea, psihologul a creat propriul test pentru a determina care cadeti au forta mentala necesara sa "cucereasca Bestia". Acest test se numeste “Grit Scale” si el masoara puterea mentala care reprezinta o combinatie unica de pasiune, tenacitate si rezistenta ce ne permite sa ne urmarim scopurile pana ele devin realitate.

Pentru a ne creste puterea mentala, pur si simplu, este nevoie sa ne schimbam perspectiva. Cand trec prin perioade grele, oamenii cu forta mentala sufera la fel de mult ca oricine altcineva. Diferenta este ca ei inteleg ca aceste momente provocatoare ale vietii ofera lectii valoroase. In cele din urma, aceste lecții dure le dau puterea necesara pentru a reusi.

Dezvoltarea puterii mentale inseamna a face intr-un mod obisnuit lucrurile pe care nimeni altcineva nu este dispus sa le faca

Daca nu faceti urmatoarele lucrurile in mod regulat, ar fi nevoie sa reconsiderati, pentru ca acestea sunt obiceiurile pe care se bazeaza oamenii puternici mental.

1. Lupta atunci cand te simti deja invins

Un reporter l-a intrebat odata pe Muhammad Ali cate abdomene face in fiecare zi, iar el a raspuns "nu imi numar abdomenele pe care le fac, incep sa o fac numai atunci cand ele incep sa doara, atunci cand simt durere, pentru ca doar atunci ele conteaza cu adevarat". Acelasi principiu se aplica in cazul succesului la locul de munca. Intotdeauna, aveti 2 alegeri sau posibilitati atunci cand lucrurile devin grele: fie puteti sa depasiti obstacolul si sa cresteti in acest proces, fie va lasati batuti. Oamenii sunt fiinte ale obiceiului. Daca renuntati atunci cand situatia devine dura, devine mult mai usor sa faceti acelasi lucru data viitoare. Pe de alta parte, daca va fortati pe voi insiva sa treceti printr-o provocare, forta incepe sa creasca in voi.

2. Amana gratificarea

Exista un experiment faimos realizat la Stanford in cadrul caruia cercetatorul a lasat timp de 15 minute un copil singur intr-o camera langa o bezea. Inainte de a pleca, cercetatorul i-a spus copilului ca este binevenit sa manance bezeaua, dar daca va astepta fara sa o manance pana se intoarce el, va primi si o a doua bezea. Copiii care au fost capabili sa astepte pana la intoarcerea cercetatorului s-au dovedit a avea mai multe realizari in viata pe toate planurile decat cei care nu au facut-o. Concluzia este aceea ca amanarea gratificarii si rabdarea sunt esentiale pentru atingerea succesului. Oamenii cu putere mentala stiu ca rezultatele se materializeaza atunci cand investesti timp si amani gratificarea.

3. Ai nevoie sa faci greseli, sa fii ridicol si sa incerci din nou fara ca macar sa clipesti

Intr-un studiu recent realizat de catre Colegiul William and Mary, cercetatorii au intervievat peste 800 de antreprenori si au ajuns la concluzia ca cei mai de succes dintre ei tind sa aiba 2 lucruri esentiale in comun: sunt extrem de priceputi in a-si imagina esecul si tind sa nu le pese ce cred ceilalti despre ei. Cu alte cuvinte, cei mai de succes antreprenori nu isi consuma timp si energie in a se stresa cu privire la esecuri, ei vazand esecul drept un pas mic si necesar in procesul de atingere a scopurilor.

4. Tine-ti emotiile in frau

Emotiile negative provoaca in permanenta puterea mentala. In timp ce este imposibil sa nu ne simtim emotiile, ne sta in intregime in putere sa le gestionam eficient si sa le controlam. Atunci cand ne lasam emotiile sa ne afecteze si sa ne depaseasca abilitatea de a gandi clar, este usor sa ne pierdem hotararea. O dispozitie proasta ne poate face sa ne autoinfrangem si sa ne indepartam de directia aleasa, la fel de usor precum o dispozitie buna ne poate face sa fim increzatori si hotarati.

5. Fa lucrurile si ia deciziile de care iti este teama

Uneori, trebuie sa facem lucruri pe care nu vrem sa le facem, desi stim ca ele sunt cele mai bune pe termen lung: sa concediem pe cineva, sa sunam o persoana straina, sa ne petrecem o intreaga noapte pentru a rezolva o problema profesionala sau sa eliminam un proiect si sa il reincepem rapid din nou. Este usor sa lasam ca aceste provocari sa ne faca inactivi si sa ne paralizeze orice simt de actiune si decizie, dar cei mai de succes oameni stiu ca, in aceste momente, cel mai bun lucru pe care il pot face este sa inceapa imediat. Fiecare moment petrecut in cantarirea sau deslusirea substratului sarcinii ne scade timpul si energia de la a o duce la indeplinire la modul concret. Oamenii care invata sa ia in mod obisnuit hotararile mai dure sau dificile se remarca precum un flamingo intr-un card de pescarusi.


Pe data viitoare,
Cu drag,
Psiholog Nicoleta Iordache
Clinica Naturell
Adresa: Timisoara, Calea Bogdanestilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112
http://www.naturell.ro