Media Mobilă - unul dintre cei mai utilizați indicatori tehnici

Detalii

CategoriiEconomie
TaguriRomania
Ultima actualizareJoi 6 iunie 2019
Vizualizari1091

Voteaza & Distribuie

Descriere

Unul dintre cei mai populari și totodată celebri indicatori ai analizei tehnice este Media Mobilă (Moving Average). Este folosit de un număr mare de traderi, atât traderi instituționali cât și individuali, începători sau experți. Utilizarea în masă a indicatorului Forex Medie Mobilă se datorează simplității sale.

Forex Medie Mobilă - Definiție

Prin Medie Mobilă se înțelege valoarea prețurilor a “x” perioade care se împarte la acel număr de perioade. Pe grafice media mobilă apare ca un preț mediu ce se asociază celor “x” perioade și este o linie curbă trasată pe grafic aferentă dinamicii prețurilor din perioada respectivă.

Exemplu:
Media mobilă de 20 de zile prezintă prețul mediu corespunzător celor 20 de zile.

Mediile mobile sunt de mai multe tipuri:
  • Medie mobilă simplă sau aritmetică
  • Medie mobilă exponențială
  • Medie mobilă ponderată
  • Medie mobilă aplatizată.

Cum se calculează Media Mobilă?

Fiecare categorie de medii mobile dintre cele indicate anterior are propria sa formulă de calcul. De exemplu, pentru calculul mediei mobile simple se utilizează următoarea formulă:

SMA = Suma valorilor prețurilor pentru X perioade / X.

Avantajele indicatorului Forex Medie Mobilă

Mediile Mobile ca indicatori au o serie de caracteristici foarte apreciate în rândul traderilor:

  • Permit identificarea trendurilor de evoluție ale prețurilor în piețe;
  • Permit aprecierea existenței sau nu a momentumului în piață
  • Emite semnale de intrare în poziție
  • Facilitează gestionarea pozițiilor deschise în piață, ca de exemplu managementul ordinelor trailing stop
  • Ajută la stabilirea nivelurilor de rezistentă și suport
  • Permite identificarea perioadelor când piețele consolidează (evoluție în range)
  • Dispun de o serie de parametrii care se ajustează pentru a se adapta necesităților traderului.

Apare adesea întrebarea care este cea mai utilizată perioadă cu Mediile Mobile astfel încât să se obțină cele mai profitabile rezultate. Nu există un răspuns universal valabil, întrucât piețele se schimbă în mod continuu. Recomandabil este să utilizați intervalele pentru medii mobile care deja și-au demonstrat eficacitatea și care au sens în economia propriei strategii de tranzacționare. Media Mobilă de 200 de perioade este una dintre cele mai utilizate și se bucura de încrederea traderilor. Indicatorul Media Mobilă este disponibil implicit în toate platformele de tranzacționare, inclusiv MetaTrader.

Cum utilizați Media Mobilă în strategia de tranzacționare?

Media Mobilă poate fi folosită în mai multe moduri. Cel mai comun este media mobilă raportată la acțiunea prețului, mai exact închiderea barelor graficului față de media mobilă. Astfel, atâta timp cât acțiunea prețului și barele pe care le generează închid peste media mobilă și la distanță de aceasta vorbim de o evoluție ascendentă. Când acțiunea prețului evoluează sub media mobilă și închide barele la distanță de aceasta suntem într-o evoluție descendentă a pieței.

Semnalele de intrare în poziție pe piață apar atunci când acțiunea prețului intersectează media mobilă și închide bara graficului peste media mobilă. De asemenea, pot fi utilizate combinații de medii mobile 2 sau 3 raportate la acțiunea prețului. Aceasta este o altă utilizare foarte cunoscută a Mediilor Mobile. Atunci când alegeți o combinație de medii mobile în primul rând trebuie să stabiliți perioadele aferente respectivelor medii mobile, care evident vor fi diferite, o perioadă lungă și una mai scurtă. Astfel media mobilă cu perioadă lungă va reprezenta tendința de bază (medie mobilă lentă), iar cealaltă o tendință pe termen scurt (medie mobilă rapidă). Ideea de bază este că cele două medii mobile să fie în consens, iar intersecția lor marchează puncte în care pot fi lansate poziții în piață. Spre exemplu, puteți folosi în strategia dumneavoastră de tranzacționare combinația de medii mobile de 20 și de 50 de intervale. Media mobilă lentă în acest caz este media de 50 de perioade și media mobilă rapidă este media de 20 de perioade.

Semnalele generate de medii vor fi în felul următor:

  • Semnal de vânzare când media mobilă de 20 de perioade intersectează și trece sub media mobilă de 50 de perioade
  • Semnal de cumpărare când media mobilă de 20 de perioade intersectează și trece peste media mobilă de 50 de perioade

Ca idee generală se utilizează indicatorul media mobilă pentru a determina evoluția pieței in viitorul imediat. Ca de altfel orice indicator tehnic. Înainte de a utiliza un nou indicator sau combinație de indicatori în strategia dumneavoastră de tranzacționare, acordați-vă timpul necesar pentru a testa pe un cont demo comportamentul indicatorului. Această precauție vă va scuti de pierderi semnificative și puteți să evaluați performanța indicatorului fără să vă afecteze capitalul care îl aveți la dispoziție.