In cautarea unei cariere

Detalii

CategoriiEconomie
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari700

Voteaza & Distribuie

Descriere


Selectia unui CV, marturii HR

Asa arata un studiu al unei companii1 de consultanta in recrutare din Marea Britanie.


Desigur, in Romania cifrele probabil ca stau inca altfel, insa tendintele sunt foarte asemnatoare cu cele din Europa de Vest.


De evitat sunt si expresiile de tip „lol" sau „pls", atat in cadrul interviului cat si in relatia cu viitorii colegi. O comunicare ingrijita ne reflecta felul de a fi.


Este recomandat ca, in compunerea e-mail-urilor catre persoanele pe care nu le cunosteam, sa folosim diacriticele. Este o forma de a arata respectul printr-o comunicare usoara.


De exemplu, atunci cand s-a ajuns, prin schimburi repetate de e-mail-uri, ca doua persoane sa se apeleze pe numele mic, prima propozitie ar putea fi „Buna Cristina (sic)". Seamana a compliment si nu e cazul intr-o comunicare strict profesionala.


Am citit un anunE? intr-un magazin un exemplu amuzant: desigur, pretutindeni se pot citi multe exemple hazlii, dar „Avem fete de pat (sic)" este savuros.


Dar sa mergem mai departe, presupunand ca cei care folosesc limbajul de mai sus, oricum nu au rabdare sa citeasca atata.



1_Compania de recrutare Behiring.


Cum ne gasim fericirea?


Desi intrebarea pare rupta din context si este prea spontana, totusi are mare legatura cu urmarea trecerii de etapa interviurilor, adica cea in care ne definim cariera.


Caci altfel cum am putea fi fericiti daca am face zi de zi, timp de cel putin 8 ore, ceva ce nu ne place.


In Germania am auzit un dicton care inca ma mai pune pe ganduri, desi au trecut multi ani de atunci: „Omul se defineste prin munca sa". In cazul maestrului Radu Beligan si a multora ca el, vorba de mai sus se respecta ad literam.


In viaE?a unui om, cariera este cu suisuri si coborasuri si nu incepe asa cum ne-am dori poate cu totii, dupa terminarea scolii. In parte, din cauza ca nu stiam ce ne dorim, iar pe de alta parte pentru ca nu am reusit sa deschidem anumite usi. Nu este niciodata prea tarziu sa ne reorientam in cariera. Ba dinpotriva, fiecare experienta, oricat de indepartata si aparent irelevanta, are rolul ei in urmatoarea cariera.


Iata cateva sfaturi daca nu ti-ai gasit inca cariera:


1. Fa-ti o analiza SWOT


Nu-ti ia mai mult de 30 de minute sa reflectezi la punctele tale forte, la slabiciunile si la oportunitatile si amenintarile care pot sa apara din mediul extern. Americanii isi fac astfel de analize de 1-2 ori pe an.


Este bine sa constientizezi daca ai sau nu aptitudini, cum ar fi:

- exprimarea (orala sau in scris)intr-o limba straina

- usurinta in redactarea unui document

- vorbitul in public

- operarea pe calculator

- lucrul cu oamenii (inclusiv conducerea lor)

- organizarea de evenimente

- medierea conflictelor


2.Obtine competente profesionale


Fie ca te documentezi online sau ca urmezi un curs, tine doar de tine daca vrei sa obtii noi competente utile in viitoarea ta cariera. Inca mai poti vana cursuri gratuite, finantate din bani europeni, si chiar daca de cele mai multe ori calitatea lor lasa de dorit, acestea iti pot oferi orientarea de care ai nevoie.


3.Fa-ti teste de cariera


Sunt o multitudine de teste, pe care le poti gasi pe internet. Mare atentie, sa nu cazi in capcana lor. Sunt foarte multe, exista o intreaga industrie care se hraneste cu banii departamentelor de HR din multinatonale. Recomandarea mea este testul Belbin1, care este orientat catre rolurile fiecarui membru al unei echipe.

Ar mai fi testul de personalitate BFQ (Big Five Questionnaire, poat fi testati atat copii, adolescenti cat si adulti) sau CPI 260.


5.Socializeaza, informeaza-te


Nu ocoli: conferintele, grupurile profesionale din retelele de socializare online, programele de voluntariat, festivalurile culturale, cross-urile.


6.Brainstorming


Impreuna cu prietenii, colegii sau familia, aloca timp doar pentru a identifica o posibila oportunitate. Tehnica pe scurt este de a lasa friu liber tuturor sa vina cu idei, indiferent cat de ciudate ar putea fi ele la prima vedere. Important este ca toata lumea sa fie cat mai constructiva. Gaseste o metoda de ierarhizare a ideilor, apoi cand o vei alege pe cea mei susceptibila de succes, analizeaz-o si gaseE?te-i toate punctele slabe. Daca te hotarasti, atunci e cazul sa faci o planificare in care sa cantaresti cat mai bine riscurile si strategiile.


Ia in considerare si ideea propriei afaceri, dar cantareste foarte bine planul facut, iar apoi tine-te de el!



1_Meredith Belbin, inventatorul celebrului test al rolurilor din cadrul unei echipe, aparut in 198