Ghid de optimizare SEO pentru începutul anului 2019

Ghid de optimizare SEO pentru începutul anului 2019

Detalii

CategoriiIT
TaguriGoogle, servicii seo
Ultima actualizareVineri 25 ianuarie 2019
Vizualizari166

Voteaza & Distribuie

Descriere

Google investește continuu în performanța algoritmilor săi, ceea ce face ca optimizarea SEO să constituie un proces a cărui adaptabilitate la schimbări este vitală.

Așa se nasc cele mai noi tendințe in optimizare SEO, despre care specialiștii spun că vor propulsa site-urile și magazinele online care le utilizează în primele pagini din Google. În acest an, Google a impactat mediul online de afaceri cu eforturile sale legate de mobilitate și viteză. Ca rezultat, majoritatea eforturilor de SEO de anul viitor sunt așteptate în această direcție.

Premisa îi vizează mai ales pe cei care își deschid magazine online prin programul Start-Up Nation și care vor dori să obțină poziții mai bune SEO într-un timp cât mai rapid posibil pentru a-și amortiza investiția prin atragerea organică a potențialilor clienți.

Previziunile SEO pentru anul 2019 sunt focusate pe experiența utilizatorilor, căutări semantice și semnalul social exprimat prin review-uri, mențiuni sau provenite din Social Media. Cu toate acestea, acești antreprenori ar trebui să se orienteze la început de drum spre campanii plătite de Google Ads, acestea fiind susținute de o strategie de optimizare SEO pe termen lung.

1. Prima indexare va fi cea mobilă
Pe scurt, indexarea mobilă înseamnă în primul rând că Google utilizează versiunea mobilă a paginii pentru indexare și ranking (clasificare). Începând cu martie 2018, Google a pornit procesul de migrare a site-urilor la Mobile First Indexing. În plus:

  • Orice tip de versiune mobilă este plauzibilă în cadrul optimizării SEO. Specialiștii recomandă ca, pentru poziții SEO mai bune în Google, să vă îngrijiți de clasamentul site-ului pe mobil.
  • Urmăriți viteza de încărcare a paginilor mobile. Este ușor de verificat cu PageSpeed Insights.
  • Verificați în mod regulat dacă paginile oferă o experiență impecabilă pentru utilizatori. Puteți utiliza secțiunea WebSite Auditor și secțiunea de performanță mobilă pentru aceste date.

2. Viteza de încărcare a paginii

Google a lansat demult anunțul unui nou UX. Durata de încărcare a paginii de pe desktop a fost un factor de clasificare pentru o lungă perioadă de timp. În luna iulie, acesteia i s-a alăturat un nou criteriu de ranking: viteza mobilă a paginii a devenit un factor de clasificare pe mobil.

Această schimbare crucială necesită înțelegerea măsurilor care vizează motorul de căutare Google cu privire la evaluarea vitezei paginilor. Din punct de vedere istoric, când era analizat în PageSpeed Insights, un site a fost evaluat doar pe baza parametrilor tehnici. Acum, atât pentru desktop, cât și pentru mobil, este clasificat în funcție de două valori diferite: optimizare și, una nouă, viteză.

Partea care schimbă jocul este modul în care se generează scorul de viteză. Datele sunt preluate din raportul ”Experiența utilizatorilor Chrome”, baza de date de performanță a utilizatorilor reali. În ceea ce privește scorul de optimizare, îl puteți controla complet prin remedierea tuturor problemelor care împiedică încărcarea rapidă a site-ului dumneavoastră, iar finanțarea vă permite accesarea unui pachet de servicii complete al unei agenții de marketing online. În general, corelația dintre scorul de optimizare al paginii și poziția sa în SERP este puternică.

3. Brandul ca factor de clasificare
Google utilizează mențiuni ale brandului în algoritmul său de căutare. Există două moduri în care poate fi folosit un brand ca semnal de clasificare. În primul rând, prin menționarea mărcilor, chiar dacă neînsoțite de backlink-uri, motorul de căutare învață că marca este o entitate. Analizând în continuare toate sursele care îl menționează, Google obține o imagine mai bună a autorității acestuia într-un anumit domeniu.

În al doilea rând, sentimentul și contextul fiecărui element contează: reputația, încrederea, publicitatea, soluționarea plângerilor etc. Prin context, Google învață să prezinte partea bună dintr-o situație mai rea. De exemplu, regulamentul privind calitatea căutării afirmă că reputația este importantă pentru clasamente. În consecință, părerile exprimate cu privire la un brand pot afecta clasamentul site-ului. Și campaniile

4. GDPR și ranking-ul SEO
GDPR este regulamentul general privind protecția datelor adoptat în Uniunea Europeană. Acesta reglementează problema datelor colectate în urma interacțiunilor utilizatorilor online. În consecință, utilizatorii pot cere acum să vadă ce date personale a păstrat un anumit site (și implicit companie) despre ei și să ceară corectarea sau exportul acestora. Dacă o companie nu respectă reglementările, aceasta poate fi pedepsită cu amenzi severe (uneori cu 4% din profitul anual al companiei).

Acest regulament afectează companiile și clienții din UE. Cu toate acestea, companiile internaționale ar trebui să respecte și GDPR. Ca urmare, Google a decis să introducă modificări în Google Analytics. Acum, toate datele personale ale utilizatorilor expiră după 26 de luni de la data colectării. Acestea includ date demografice și de afinitate (care înainte erau păstrate permanent). Cu toate acestea, fiecare owner de site finanțat prin programul Start-Up Nation poate schimba această perioadă prestabilită de colectare a datelor. În plus, acum este posibil să ștergeți datele utilizatorilor individuali la cererea lor.

Puține tendințe, dar schimbări mari. În timp ce căutările de pe mobil merg și mai departe, trebuie să ținem cont și de consecințele GDPR asupra unui site nou.