Eficientizarea strategiilor de marketing pentru creșterea rezultatelor unui business

Detalii

CategoriiEconomie
TaguriMarketing, marketing online, planuri de afaceri
Ultima actualizareVineri 2 decembrie 2022
Vizualizari402

Voteaza & Distribuie

Descriere

Competitivitatea pe piață este o realitate în domeniul afacerilor, exacerbată mai ales de noile strategii de marketing adaptabile mediului online. Perioada Covid-19 a fost o schimbare provocatoare pentru companii mai ales în zona de vânzări. Nemaiputând să își mențină activitatea în magazinele fizice, leaderii au început să apeleze la firme specializate în marketing pentru a putea dezvolta noi strategii de fidelizare și atragere de noi clienți. Eficiența strategiilor de marketing bine realizate, cuantificabile, s-a dovedit a fi una dintre premisele creșterii rezultatelor în vânzări ale unui business. În cadrul acestui articol evidențiem pașii de urmat pentru a crea o strategie de marketing eficientă pe care fiecare antreprenor să o poată modela pe propriul mode de business.

Planificarea intereselor în vânzări - cifre sau satisfacția clienților?

Valoarea unui business este oferită de profitul pe care acesta îl realizează după vânzarea unor produse/servicii. Însă aceasta nu se rezumă numai la numere, ci și la modul în care clienții se raportează la afacere sau cum poate aceasta să atragă mai multe vizualizări în online. O strategie de marketing eficientă este cea care se orientează înspre un grup nișat de clienți. Structura de conducere a firmei trebuie să conștientizeze faptul că succesul în vânzări este un proces etapizat care necesită dezvoltarea treptată a unor competențe. Nu este exclus ca pe parcurs să fie operaționalizate noi și noi portofolii de clienți dar, inițial, pentru a putea face față cerințelor acestora, este nevoie de un plan de marketing configurat pe valori, obiective, misiune, cercetări și strategii de piață. Așa cum în locuri necunoscute utilizați hărțile online pentru a vă indica obiectivele turistice, la fel planul de marketing vă orientează obiectivele în vânzări.

Consumatorii și piața țintă în configurarea rezultatelor

Direcționarea eforturilor unei companii înspre o nișă de clienți face ca întreaga acțiune să se realizeze cu scopuri precise care să producă rezultate. O strategie bine pusă la punct evidențiază modul în care o companie se raportează la clienții potențiali care pot cumpăra produsele/serviciile deținute. Este realist ca o strategie să își îndrepte atenția spre o nișă pentru a putea livra mesaje de interes către aceasta, pentru a putea relaționa mai ușor când există o legătură. Prin mixul de marketing al unei firme se stabilesc criteriile esențiale de acțiune dezvoltate prin decizii privind produsul oferit spre vânzare, prețul stabilit, modalitățile de promovare și locul (în online sau în magazinele fizice), persoanele implicate și procesul dar și dovezile care concretizează rezultatele.

Este extrem de important ca orice firmă să își asume strategii de marketing realizabile, ușor de cuantificat. Pe lângă aceasta, compania care implementează o anumită strategie de marketing nu trebuie să se aștepte la rezultate imediate. Livrarea conținuturilor către clienți și targetarea acestora sunt procese realizabile cu ajutorul unei agenții SEO profesioniste, axate pe rezultate. Mai ales în cazul afacerilor mici, aflate la început de drum, poate fi greu să își sporească vizibilitatea ca brand. Sfaturile specialiștilor din domeniu, pe lângă crearea unei strategii de marketing realiste, sunt reprezentate de îmbinarea calității cu fidelizarea. Accentul pe client și satisfacția acestuia poate genera avantaje pe termen lung.