Dick Seaman

Detalii

CategoriiEconomie
TaguriAuto/Moto
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari4352

Voteaza & Distribuie

Descriere

In 1938, Dick Seaman, pilotand un Mercedes-Benz 154, a castigat Marele premiu al Germaniei de la Nurburgring, devenind primul britanic care a castigat un mare premiu important, dupa Malcolm Campbell, care reusise acest lucru cu 15 ani in urma. Cursa s-a dovedit o confruntare intre Mercedes cu echipa lor de piloti formata din Seaman, Caracciola, von Brauchitsch si Lang; Auto Union cu excelentul lor pilot italian Tazio Nuvolari si Alpha cu o echipa formata din Tartuffi si Farina. Mercedes s-a calificat pe primele trei pozitii ale grilei de start, Seaman aflandu-se pe locul trei. Dupa o lunga parada nazista, a inceput cursa, in fata a 400.000 de spectatori. La mijlocul cursei, in ciuda eforturilor lui Nuvolari, era clar ca cursa va fi decisa intre pilotii echipei Mercedes, von Brauchtitsch si Seaman aflandu-se pe primele locuri. Von Brauchtitsch a condus cursa pana cand a intra la boxe pentru a alimenta cu combustibil si a schimba cauciucurile. Multimea era extrem de curioasa sa vada cat de repede membrii echipei o sa efectueze alimentarea, insa din cauza grabei, rezervorul a fost umplut in exces. Mortorul s-a aprins si s-a produs o explozie, intreaga parte posterioara a masinii luand foc. Seaman a reusit sa depaseasca scena incidentului fara a fi atins si trecut in frunte pentru prima oara. Von Brauchtitsch a reintrat in cursa, insa proasta sa dispozitie a avut castig de cauza, astfel ca a luat un viraj prea repede si s-a ciocnit de un parapet. Se spune ca s-a intors la boxe negru de furie, tinand in mana mansa monopostului sau, despre care a spus ca s-a desprins in viraj. Mecanicul echipei a negat posibilitatea producerii acestui lucru. Intre timp, Seaman a reusit o victorie confortabila in fata lui Lang, Stuck, si Nuvolari. Seaman a acceptat felicitarile pentru victoria sa cu modestie, spunand ?Pur si simplu am avut noroc?. Insa indubitabil a avut o contributie importanta la victorie, deoarece isi schimbase cauciucurile doar o singura data in timpul cursei si s-a detasat considerabil dupa ce a reusit cele mai rapide doua tururi ale cursei, pe un circuit impanzit cu cei mai buni piloti ai lumii. Seaman a adaugat ?As fi vrut totusi sa castig cu o masina britanica?.