Da, marketingul in social media e important. Dar nu te indragosti orbeste de el si nu-i face cadouri scumpe

Detalii

CategoriiRegional
TaguriMarketing
Ultima actualizareMiercuri 22 iunie 2022
Vizualizari352

Voteaza & Distribuie

Descriere

Sigur nu ai mai intalnit o astfel de abordare a subiectului SMM (social media marketing) pentru Sales & Leads al business-ului tau. Si o intrebare importanta la final de articol. La care ar trebui sa raspunzi onest. Am sintetizat cateva ipostaze si situatii inedite de la Daniel, consultant cu 25 de ani experienta in digital marketing pe piete din SUA si Europa. Ne-am intalnit la un whiskey pe o terasa din Centrul Vechi, intr-o dupa-amiaza insorita din mai 2022. E un tip nonconformist, vorbeste cu umor si fara menajamente despre esenta problemei.

SMM nu e Fat Frumos sau Ileana Cozanzeana

Ai o imagine idilica despre social media? Ca e gratuita si ca ai un acces ipotetic la miliarde oameni?
Media de reach a unei postari organice pe o pagina de Facebook a ajuns in prezent in jurul valorii de 5,20%. Da, fix asa, ai muncit mult sa-ti cresti urmatoriii dar din 100 de urmaritori, doar 5 vor vedea postarea ta in social media. Vrei mai mult? Trebuie sa platesti pentru Ads. SMM (social media marketing) nu este o frumoasa poveste de dragoste. Este in mare parte pe bani.


Social Media e rasfatata si plina de toane

Ce faci daca maine Facebook, Instagram, etc schimba algoritmii, iti limiteaza posibilitatile, maresc tarifele. Ah, stai, dar deja o fac in mod constant, nu-i asa? Recent chiar amenintau ca vor pleaca din Europa. Ce se va intampla cu urmaritorii, like-urile si tot ce-ai investit in social media marketing? Normal ca nu vor pleca din Europa. E doar un razboi pe taxe. Dar intelegi perfect ca ai un control foarte limitat. Chiar si atunci cand platesti.

Social Media iti produce placere dar …

Nu o spunem noi. O spune un recent studiu Harvard University. Atunci cand o persoana primeste o notificare, cum ar fi un like sau o mentiune, creierul primeste un impuls de dopamina, provocand individul sa simta placere. Social media ofera o cantitate nesfarsita de recompense imediate sub forma atentiei din partea altora pentru un efort relativ minim. Zona de recompensa din creier si caile sale de mesageri chimici afecteaza deciziile. Vrei tu ca deciziile de business sa fie luate asa? Stii prea bine ca like-urile si engagementul nu tin loc de cash flow. De ce ai investi dupa acest criteriu?


Social Media adora “baietii cu bani”

Da, marile branduri inunda social media cu bugete imense. Posteaza Ronaldo despre noua lui sapca de la brandul X? Instantaneu explodeaza vanzarile in online-ul brandului X si in lanturile lor globale de magazine. La tine lucrurile nu stau chiar asa, stii prea bine. Dar trebuie sa te bati in bugete pe acelasi “spatiu de emisie” cu marile branduri. Ce sa faci?

Fii baiatul destept. Fii creativ, niseaza-te.

Uite o idee. Solicita agentiei cu care lucrezi sa faca Social media pentru semafor.

  • Creaza o campanie care sa se afiseze doar pe telefoane.
  • Pune geo target de afisare doar in cateva intersectii foarte aglomerate din oras. Mii de soferi stau blocati in trafic si mai frunzaresc social media pe la semafor.
  • Mergi pe “click to call” sau mesaj. Daca este interesat de ce vinzi tu, este mai probabil sa te sune. Nu o sa se apuce de shop online sau de completat formulare complexe pentru ca trebuie sa mai inainteze cativa metri.

Vei “domina” intersectiile cu un buget redus.

Un ultim sfat si o intrebare.

Opreste-te sa mai “investesti” nelimitat in ceva ce nu-ti apartine si nu poti controla. Ai 100% control doar asupra site-ului tau. Decizia finala de cumparare se produce, in general, pe site. Cat ai investit in site-ul tau si cat in retelele sociale in ultima vreme?

Acest articol a fost sustinut de Profitabil, echipa de consultanti cu 25 de ani experienta in digital marketing.