Cum să schimbi sediul social al unei firme în doi pași simpli?

Detalii

CategoriiEconomie
Tagurifirma
Ultima actualizareVineri 10 februarie 2023
Vizualizari256

Voteaza & Distribuie

Descriere

Chiar dacă ai o afacere online cu acoperire în toată țara sau chiar la nivel internațional, afacerea ta are nevoie de o adresă fizică. Fără înregistrarea unei adrese exacte și actualizate, capacitatea de a face afaceri poate fi anulată în mod legal.

O firmă, indiferent de forma juridică, poate avea sediul social înregistrat pe o proprietate personală cu folosință gratuită, într-un spațiu închiriat cu notificarea proprietarului de drept sau la un cabinet de avocat pe o perioadă limitată de maximum un an. Sediul social este folosit atât de autorități pentru a trimite notificări și documente oficiale, cât și de clienți sau parteneri de afaceri.

Cu toate acestea, pentru orice scenariu pot exista o multitudine de motive pentru care ești obligat să schimbi adresa sediului social al firmei. Modificarea poate apărea în urma încheierii contractului de drept de folosință a spațiului închiriat, în cazul necesității relocării afacerii într-un alt oraș din țară sau județ sau din alte motive de natură economică - de exemplu găsești oportunități de dezvoltare în alte orașe.

Dar, indiferent de scenariul în care te afli, există o procedură standard care trebuie urmată.

De ce ai nevoie ca să schimbi sediul social al firmei tale?


Pentru schimbarea sediului social, va trebui să depui la Registrul Comerțului, o serie de documente:

  • Cererea de înregistrare a noului sediu social în original;
  • Declarație pe propria răspundere;
  • Hotărârea adunării generale a asociaților/acționarilor sau decizia asociatului unic/directoratului sau, dacă este cazul, actul adițional la actul constitutiv în original;
  • Dovada care să ateste dreptul de folosință a noului spațiu destinat ca sediu social înregistrat la organul fiscal din cadrul ANAF;
  • Certificatul de înregistrare în original;
  • Actul constitutiv actualizat;
  • Dovada privind achitarea taxelor;
  • Împuternicirea pentru persoana desemnată să desfășoare toate formalitățile legale, dacă este cazul;
  • Copie a avizelor prealabile prevăzute de legile speciale;
  • Avizul privind schimbarea destinației imobilelor colective cu regim de locuință;
  • Declarație pe proprie răspundere din care să rezulte că la sediul social nu se desfășoară activitatea firmei, dacă este cazul.

Înregistrarea noului sediu social (SRL)/profesional (PFA) durează între 3 și 5 zile lucrătoare dacă această modificare are loc în același județ și aproximativ 2 săptămâni dacă are loc în alt județ.

Cum schimbi sediul firmei în doi pași simpli?


Chiar dacă redactarea tuturor documentelor necesare pentru întocmirea dosarului de modificare pare copleșitoare, schimbarea sediului firmei nu ar trebui să-ți aducă un stres suplimentar. Așa că iată doi pași prin care poți eficientiza procesul de modificare:

  • Accesezi platforma MBV Consult pentru schimbarea sediului social online;
  • Completezi formularul cu: numele solicitantului, adresa de e-mail, numărul de telefon, denumirea societății, C.U.I.-ul societății și alegerea tipului de modificare - sediu social/sediu profesional.

Odată completat formularul, apeși butonul „comandă”, urmând ca echipa MBV Consult să-ți revizuiască cererea și să te contacteze în cel mai scurt timp.

Echipa MBV Consult se va ocupa, așa cum am menționat, de redactarea documentelor necesare pentru modificare și de înregistrarea noului sediu social la Registrul Comerțului de pe lângă Tribunalul competent aflat în oricare județ din România.

Sursa foto: shutterstock_1066293863.jpg