Creatorul modelului de planificare SOSTAC, PR Smith, pentru prima dată în România

Creatorul modelului de planificare SOSTAC, PR Smith, pentru prima dată în România

Detalii

CategoriiEconomie
TaguriMarketing
Ultima actualizareMarti 5 noiembrie 2019
Vizualizari106

Voteaza & Distribuie

Descriere

Creatorul celebrului model de planificare de business SOSTAC, PR Smith, a fost pentru prima oară în România, la invitația Institutului de Marketing, pentru un training intensiv de planificare de marketing. Proiectul, numit Academia de Marketing, a reunit 30 de profesioniști implicați în strategia de marketing a BCR. Scopul propus a fost să crească alinierea întregii companii cu nevoile clienților și folosirea de instrumente și de criterii comune în planificarea și măsurarea performanței de marketing.

Modelul SOSTAC a fost votat cel de-al treilea cel mai popular model de marketing din lume în sondajul Chartered Institute of Marketing (CIM), cea mai mare asociație globală a profesioniștilor de marketing, deoarece este ușor de reținut și asigură structurarea planurilor pentru diferite activități de planificare.

Marketingul bine planificat și măsurat, motorul principal al business-urilor performante


Motivele pentru care cele mai multe planuri de marketing eșuează, dincolo de bunele intenții, sunt lipsa de comunicare și colaborare internă și granițele dintre departamente. Pentru prima dată a fost livrat la BCR un training cu o echipă cross-funcțională, care a avut de realizat un plan prezentat și discutat cu reprezentanții celorlalte departamente și cu feedback de la vicepreședintele de Retail și Private Banking al companiei, Dana Dima (Demetrian).

„Până nu știm să justificăm bugetele de marketing, să arătăm cum creăm valoare și cum multiplicăm fiecare investiție, nu putem să avem credibilitate în fața board-ului.” – a insistat să precizeze PR Smith la încheierea sesiunii de training.

Primele rezultate

Peste 30 de participanți mulțumiți și inspirați, planuri de acțiune dezvoltate pentru un an de zile, colaborare și cooperare între echipe - acestea sunt doar primele rezultate ale unui program care va continua și va crește în cadrul companiei în următorii ani.

„Participăm permanent la cursuri și conferințe, însă, acest training și Paul ne-au adus “back to the basics”, înapoi la lucrurile esențiale, care ajută echipele să se concentreze pe ceea ce este cu adevărat important pentru a livra rezultate de business și valoare pentru client”, spune Laura Mihăilă Andrei, Marketing Manager, liderul și inițiatorul acestui proiect.

„Am primit deja primele reacții de la colegii mei și sunt foarte bune. Suntem foarte mulțumiți de ceea ce am început împreună” – spune Ana Toma, Training Manager.

„Am răspuns cu bucurie provocării lansate de BCR și ne-am mobilizat să construim cea mai potrivită soluție și un training de marketing personalizat, adaptat nevoilor echipei și cu cei mai buni profesioniști” – spune Oana Sav, coordonator programe speciale la Institutul de Marketing.

Cine este PR Smith?

Practician în marketing, speaker, scriitor și consultant, Paul Smith este autorul modelului de marketing SOSTAC, care a fost votat în topul celor mai performante modele de business de către Chartered Institute of Marketing (CIM). SOSTAC este folosit acum în întreaga lume ca un model de planificare de marketing ușor de aplicat.

Paul este autorul a numeroase cărți de planificare strategică, comunicare și digital marketing și este speaker TedX. Pe lângă SOSTAC, specializările sale includ: strategie de marketing digital, planificare digitală, managementul schimbării, automatizare în marketing și creativitate în business și marketing.

Nu în ultimul rând, este creatorul “The Great Sportsmanship Programme”, care are ca scop mobilizarea comunităților în jurul valorilor din lumea sportului. Între zilele de training, Paul a scris și publicat povestea emoționantă a lui Siya Kolisi, căpitanul echipei de rugby a Africii de Sud, care a câștigat în weekend cupa mondială, o poveste despre ambiție și voință care este convins că ne poate inspira pe toți să ne urmărim cu perseverență visele.

Ce soluții aduce Institutul de Marketing companiilor din România?

Institutul de Marketing este unicul centru de training din România acreditat internațional, cu cea mai vastă rețea de know how local și global și cel mai complex program de cursuri de specialitate, cu peste 20 de module specializate. Cursurile de marketing și programele de training asigură participanților o abordare structurată cu accent pe însușirea și aplicarea imediată a celor mai noi instrumente și tehnici de marketing, în contextul concret al organizațiilor.

În ultimii 8 ani, la Institutul de Marketing s-au pregătit 2000 de cursanți, dintre care peste 400 au parcurs cel puțin un modul certificat internațional. Dintre absolvenții certificați, peste 10% lucrează ca profesioniști de marketing în străinătate, în țări ca Marea Britanie, Franța, Cehia, Ungaria sau chiar Malawi.

Institutul de Marketing a fost creat în parteneriat cu Oxford College of Marketing și More Marketing Solutions, pentru a oferi sprijin local în România tuturor marketerilor interesați de performanța profesională la standarde internaționale prin calificări CIM (Chartered Institute of Marketing).