Coupe-ul Karmann-Ghia

Detalii

CategoriiEconomie
TaguriVolkswagen
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari10605

Voteaza & Distribuie

Descriere

karmann_ghiaIn 1955, compania Volkswagen a prezentat coupe-ul Karmann-Ghia, la Hotelul Kasino din Westfalia, Germania. Dupa ce piata europeana de masini s-a redresat in sfarsit in urma razboiului, compania Volkswagen a considerat ca trebuie sa lanseze o masina care sa-i reprezinte imaginea, alaturi de celebrele Broscute si autobuze ale marcii.
Volkswagen nu era singura companie producatoare de automobile ce incerca sa produca o masina care sa reprezinte imaginea marcii. Chevrolet lansase Corvette, iar Ford lansase Thunderbird. Corporatia Chrysler a incheiat un contract cu firma italiana de design Ghia, pentru ca aceasta sa creeze o masina de vis pentru Chrysler, insa nici unul dintre proiecte nu a prins viata. Intre timp, Volkswagen incheiase un contract cu producatorul german de autobuze Karmann pentru a produce propria lor masina care sa le reprezinte imaginea, iar la randul lor Karmann au subcontratat cu Ghia in ceea ce priveste designul noii masini.
Ulterior Ghia a prezentat companiei Karmann o versiune a proiectului lor pentru Chrysler, modificat pe platforma tehnica a modelului "Broscuta" de la Volkswagen. Modelul Karmann-Ghia a fost lansat de catre Volkswagen in 1956. Liniile suple si atentia pentru detaliu au atras atentia pe care Volkswagen sperase sa o atraga. Totusi, in ciuda faptului ca modelul Karmann-Ghia parea foarte sportiv, avea de suferit in privinta puterii din cauza motorului de 36 de cp. Totusi, in primul an de productie s-au vandut 10.000 de unitati din noul model, iar odata cu lansarea modelului decapotabil in 1958, productia a ajuns la 18.000 de unitati pe an.
Vanzarile au crescut constant in anii ’60, culminand cu vanzari de 33.000 de masini pe an. In timp ce General Motors si Ford s-au concentrat pe modelele lor Corvette, respectiv Thunderbird, Volkswagen a descoperit ca popularitatea "Broscutei" crestea, mai ales pe piata americana. Directorii companiei a decis sa-si concentreze atentia asupra Broscutei, abandonand modelul Karmann-Ghia, care a fost produs pentru ultima oara in 1974.