Certificat ISO - un ajutor pentru orice organizaţie

Certificat ISO - un ajutor pentru orice organizaţie

Detalii

CategoriiEconomie
Taguri
Ultima actualizareJoi 1 octombrie 2015
Vizualizari633

Voteaza & Distribuie

Descriere

Perioada recentă, analizată din perspectiva companiilor şi organizaţiilor, prezintă un interes tot mai ridicat în ceea ce priveşte obţinerea unui certificat ISO. Companii şi firme cu capital privat, ori chiar instituţii ale statului, au nevoie în momentul de faţă de certificarea conformă cu standardele internaţionale. În unele situaţii sau domenii de activitate obţinerea unui certificat ISO este chiar o condiţie obligatorie pentru ca respectiva companie să poată să reziste în mediul concurenţial acerb.
Mai simplu spus, un certificat ISO reprezintă o cofirmare a conformităţii cu cerinţele impuse de standardele acceptate la nivel internaţional. Bunele practici într-o organizaţie sunt astfel recunoscute de organismul extern de certificare. Toate aspectele ce contribuie la obţinerea unui certificat ISO arată calitatea actului managerial şi organizaţional.
Obiectivul unui certificat ISO este să ateste orientarea oricărei companii sau organizaţii în direcţia calităţii, evaluând nivelul la care aceasta reuşeşte să mulţumească exigenţele clienţilor prin produsele şi serviciile pe care le oferă.
Nivelul de calitate şi valoare oferit de o organizaţie poate fi privit din diferite puncte de vedere. Astfel, pentru un client, calitate înseamnă gradul de mulţumire obţinut în urma utilizării serviciilor şi produselor oferite de organizaţie. Din punct de vedere al unui furnizor, calitate şi valoare într-o organizaţie înseamnă respectarea întru totul a prevederilor contractuale. Privită prin prisma institutiilor şi autorităţilor statului, calitatea înseamnă, de asemenea, şi respectarea legislaţiei şi reglementărilor în vigoare cu privire la activitatea desfăşurată. Acţionarii unei societăţi percep calitatea în măsura în care investiţiile sunt recuperate în timp util şi este obţinută marja de profit dorită. Nu în cele din urmă, angajaţii – motorul oricărei organizaţii – percep calitatea unei companii în măsura în care aceasta reuşeşte să ofere la timp plata şi eventualele bonusuri salariale negociate şi stabilite prin contractele de muncă. Desigur, se includ aici şi condiţiile în care se lucrează.
Piaţa nu impune de fiecare dată necesitatea certificării ISO. În cazul în care sectorul pe care activează o firmă este unul cu un grad de concurenţă slab, certificatul ISO confirmă bunele prestaţii, însă nu reprezintă o condiţie obligatorie pentru prosperitate. În condiţiile unei pieţe caracterizate de o concurenţă acerbă se impune însă certificarea ISO. Succesul este determinat în acest caz de mici diferenţe care în alte condiţii nu şi-ar face simţită influenţa. Se poate realiza, astfel, o departajare faţă de competitori, prin simpla certificare ISO.
Plusul de valoare se aduce în acest fel în organizaţie: printr-un certificat ISO este crescută încrederea terţilor în faptul că se va menţine tot timpul respectarea angajamentelor asumate. Se asigură de asemenea şi faptul că organizaţia poate tot timpul să îşi atingă obiectivele şi progresează constant prin implementarea de strategii manageriale şi organizaţionale eficiente.