Ce trebuie să conțină un afiș publicitar de efect?

Ce trebuie să conțină un afiș publicitar de efect?

Detalii

CategoriiRegional
Taguriafise, Publicitate
Ultima actualizareVineri 14 august 2020
Vizualizari76

Voteaza & Distribuie

Descriere

Afișele publicitare reprezintă astăzi o practică destul de comună și consolidată prin care companiile au posibilitatea de a-și evidenția produsele, evenimentele sau serviciile. Totuși, a crea un afiș clar și inteligibil pentru toată lumea nu este un lucru atât de simplu. Există mai mulți factori care trebuie luați în considerare atunci când creezi un suport de acest tip: iată cateva sfaturi de urmat pentru a obține un afiș publicitar de efect.

Publicul țintă


Primul lucru pe care trebuie să-l ai în vedere este să stabilești la cine vrei să ajungă mesajul transmis:

  • este recomandat ca textul să fie sub formă de adresare la persoana întâi;
  • ține cont de caracteristicile demografice ale publicului țintă: media de vârstă, statut profesional, stare civilă;
  • ține cont de maniera în care decurge o zi din viața persoanelor ce fac parte din publicul țintă.

Pentru ca promovarea să fie eficientă, afișul trebuie lipit acolo unde se află publicul tău țintă.

Concentrează-te pe obiectivul tău

Ce vrei să transmiți prin afișul tău publicitar? Asigură-te că scopul publicării este imediat perceput.

Titlul

Titlul trebuie să fie cel mai clar element dintre toate și, prin urmare, scris cu cel mai mare corp de literă: trebuie să atragă atenția trecătorilor și să iasă în evidență în comparație cu alte mesaje din apropiere. Poți utiliza grafica și culorile în avantajul tău. Titlul ar trebui să lămurească deja despre ce dorești să vorbești: trebuie să reții că este primul lucru care este citit de public (adesea chiar singurul). Dacă prezinți alt conținut informativ în interiorul afișului, asigură-te că este simplu, cu propoziții puține și scurte.

Dorești ca publicul care-ți citește afișul să facă ceva în special? Nu ezita să introduci un call-to-action (apelează numărul, vizitează site-ul, vino în magazin, participă la eveniment etc.); te va ajuta să-ți atingi obiectivele mai ușor.

Captează atenția

Afișul tău va fi amplasat într-un loc public, sub privirile mai multor persoane, dar aproape de multe alte afișe publicitare. Cu toate acestea, probabil știi deja unde va fi lipit: folosește acest factor pentru a te deosebi de ceilalți. Fii simplu! Lucrurile simple sunt adesea cele mai bune, pentru că ajung imediat la țintă. Așadar, evită combinații prea complexe de forme și culori; uneori o propoziție scurtă și eficientă este suficientă pentru a capta atenția publicului.

Grafica afișului publicitar

Structurează grafica afișului tău astfel încât să fie vizibilă, clară și să iasă în evidență printre celelalte imagini. Joacă-te cu fonturi, mărește contrastele, alege în mod profesionist culorile și spațiile albe: realizează diferite teste și vezi care funcționează cel mai bine, nu te opri la prima încercare.

Contrastul culorilor este un „truc” foarte eficient, deoarece creierul uman tinde „în mod natural” să fie atras de acest tip de compoziții. Este esențial ca designul grafic să fie vizibil și lizibil chiar și de la distanță.

Detaliile sunt acele informații suplimentare de care are nevoie publicul tău. Introdu în acest spațiu mai multe detalii despre evenimentul, promoția sau produsul oferit. În mod normal, dimensiunea fontului trebuie redusă la jumătate în comparație cu cea a titlului, dar poți utiliza o culoare diferită sau poți folosi o dimensiune a caracterelor puțin mai mică.

Creează diferite formate pentru diferite suporturi

Una dintre regulile fundamentale ale marketingului este aceea că un individ trebuie să fie expus de cel puțin 20 de ori la un mesaj pentru a-și aminti de el.

Cum poți folosi această regulă în avantajul tău? Pe lângă afișe publicitare, creează și formate pentru alte tipuri de media, cum ar fi o carte poștală sau un pliant pe care să lel distribui. De asemenea, poți apela la suporturi digitale și, prin urmare, să oferi imagini ale afișelor publicitarepentru rețelele de socializare, pentru site-ul tău sau pentru un newsletter.

Așadar, toate aceste elemente pot fi combinate pentru a crea afișe eficiente și captivante. Important este să nu pierzi niciodată obiectivul principal și să transmiți clar mesajul.

Ai încredere în profesioniști

Afișul publicitar este un instrument de comunicare eficient, dacă este realizat în mod corect. Prin urmare, pentru ca munca ta să nu fie în zadar, poți apela la o tipografie care oferă servicii de calitate.

Sursa foto: pexels.com/photo/assorted-paper-posters-3091203/