Ce rol au serviciile de curierat, în succesul unui magazin online?

Detalii

CategoriiEconomie
Taguricurierat rapid
Ultima actualizareVineri 26 noiembrie 2021
Vizualizari442

Voteaza & Distribuie

Descriere

Comerțul online și serviciile de curierat sunt două business-uri în strânsă interdependență, care s-au dezvoltat una datorită celeilalte. Un magazin online ar fi foarte greu să funcționeze fără un serviciu de livrare eficient, la fel cum activitatea firmelor de curierat ar scădea dramatic dacă nu ar exista comerțul online. Pentru a înțelege mai bine această simbioză, îți vom explica mai pe larg rolul pe care îl au serviciile de curierat în activitatea unui magazin online.

Coletele sunt preluate direct de la expeditor

Un magazin online de succes livrează zilnic sute de produse, iar angajații sunt ocupați permanent cu procesarea comenzilor și pregătirea coletelor. Închipuie-ți doar ce ar însemna ca, zilnic, aceste colete să trebuiască să fie duse la poștă sau la sediul firmei de curierat, unde s-ar sta la coadă și ar fi multe formalități de îndeplinit. Ar fi nevoie de angajați care să facă doar treaba asta, s-ar pierde mult timp, iar coletele ar ajunge mai târziu la clienți. Din fericire, toate magazinele online expediază mai rapid și mai ieftin coletele, deoarece comenzile sunt preluate de curieri direct de la depozite.

Livrarea se face direct la domiciliul clientului

Colaborarea magazinelor online cu un serviciu de curierat este benefică și pentru clienți, care primesc coletele direct acasă, fără a fi nevoiți să meargă în oraș pentru a le ridica. Aceștia sunt notificați din timp în legătură cu data și ora livrării, iar dacă nu sunt acasă la momentul respectiv, pot suna pe numărul curierului pentru a stabili o altă oră sau un alt loc de livrare. Mai nou, a apărut și opțiunea de a primi coletele prin intermediul punctelor de primiri si expedieri, amplasate în diferite zone din oraș, unde clientul poate merge oricând are timp pentru a-și ridica singur pachetul.

Retururile se gestionează mai ușor

Conform legislației, clienții care nu sunt mulțumiți de produsele achiziționate online le pot returna fără nicio explicație și pot cere banii înapoi în decurs de 14 zile. De asemenea, sunt și situații în care clienții solicită schimbarea produselor sau când aceste se defectează în perioada de garanție, iar atunci, acestea trebuie returnate la expeditor. Și în acest caz, serviciile de curierat au un rol important, preluând produsul direct de la client și returnându-l la depozitul magazinului on-line sau oriunde trebuie să ajungă.

Posibilitatea de a livra în regim de urgență

În mod normal, o livrare prin curier durează 2-3 zile, însă pot apărea și situații în care un colet trebuie să ajungă urgent la destinatar. De aceea, toate firmele de curierat care se respectă oferă și servicii de livrare express, coletul putând ajunge la client chiar în aceeași zi sau în timpul weekendului. Bineînțeles că o astfel de livrare presupune un cost suplimentar, iar dacă produsul livrat are o valoare mare, taxa de urgență poate fi achitată de magazinul online, fapt care va fi apreciat de client.

Statusul comenzii poate fi urmărit în timp real

O altă facilitate apreciată atât de reprezentanții magazinelor online, cât și de clienții lor constă în posibilitatea de a urmări în timp real statusul livrării. Clienții pot face acest lucru online și, astfel, pot vedea dacă pachetul a fost preluat din depozit, dacă se află pe drum sau a fost deja livrat. În plus, dacă apar întârzieri neprevăzute, există un număr de telefon la care curierul poate fi apelat pentru a vedea ce se întâmplă cu coletul.

Putem face un exercițiu de imaginație și să ne gândim ce ar însemna Black Friday sau perioada Sărbătorilor de Iarnă fără serviciile de curierat și cam cât timp ar dura să ajungă la noi un produs comandat on-line! În mod sigur, cadourile de Crăciun ar ajunge după Revelion, iar în perioada Crăciunului am spera să primim comenzile făcute de Black Friday. Iată cât de important este rolul unui serviciu de curierat, pentru un magazin online!