Care sunt cele mai tentante domenii în care să lansezi un magazin online în 2020

Care sunt cele mai tentante domenii în care să lansezi un magazin online în 2020

Detalii

CategoriiEconomie, IT
Tagurimagazin online
Ultima actualizareLuni 31 august 2020
Vizualizari81

Voteaza & Distribuie

Descriere

Pentru economie, anul 2020 este unul cu grele încercări. Se poate spune că mediul de afaceri a fost pus în fața unei situații nemaiîntâlnite până acum în lumea modernă și de neimaginat. Poate chiar mai mult decât într-o perioadă de război, economia a fost pusă pur și simplu pe pauză în perioada de lockdown cauzată de pandemia de noul coronavirus. Ulterior, scăderea consumului și amenințarea cu privire la locurile de muncă a determinat noi probleme pentru mediul de business. Însă unde cei mai mulți văd piedici, unii găsesc și mari oportunități. Iar mediul online a devenit brusc principalul aliat pentru afacerile de aproape orice tip.

Comerțul bazat pe comenzi la distanță, cu livrare la adresă, a înregistrat un avans semnificativ începând cu luna martie 2020. Trendul era oricum de creștere, însă noi categorii de persoane au trecut la e-commerce de voie, de nevoie, iar retailerii s-au concentrat și ei pe online, pe același principiu, adică forțați de împrejurări. Noul context în care distanțarea fizică este obligatorie sau cel puțin recomandată a schimbat obiceiurile de cumpărare. Nu numai că actuala situație ar putea dura mult, dar chiar și când totul va reveni la normal, consumatorii vor păstra cu siguranță la un nivel foarte intens legătura cu mediul online în materie de shopping.

Dacă vrei să lansezi o afacere în 2020, mediul e-commerce pare să fie soluția ideală. Există oportunități majore de dezvoltare și piedicile din mediul offline lipsesc total. Din contră, valuri de noi consumatori adoptă trendul cumpărăturilor online și descoperă toate avantajele. Ca un suport suplimentar, firmele de curierat au investit masiv în logistică și pot asigura livrări rapide la nivel național, chiar și la volume foarte mari. De la retailul nealimentar până la cel cu alimente și chiar zona de catering, totul se bazează tot mai mult pe online.

Așadar, cum să ai propriul magazin online? Ai nevoie de un plan de afaceri sustenabil, o nișă pe care să te axezi. Poți duce online o afacere existentă offline sau poți începe de la zero. Un domeniu web, un plan de web hosting pe un server localizat în România, certificat SSL, platformă de website (modul e-commerce) și... aventura poate începe. Se adaugă multe elemente necesare, de la cele specifice retailului (inclusiv stoc), pănă la resurse umane și optimizare pentru motoarele de căutare. Totul trebuie ales cu maximă atenție, detaliile sunt extrem de importante. Spre exemplu, pentru a alege o firmă de găzduire web, poți folosi un comparator de web hosting cum este reviewhosting.ro

Cu siguranță cel mai tentant domeniu pentru afaceri online este acum cel de fashion. Aici ne putem gândi la afaceri cu îmbrăcăminte, încălțăminte, dar și genți, rucsacuri, portofele. Se poate opta pentru import sau pentru colaborare cu fabrici locale de textile - inclusiv lansarea de colecții proprii, cu design de brand local. O variantă ar fi și retailul de fashion second hand. Complementar, o altă nișă care se poate dezvolta independent este cea cu bijuterii, accesorii fashion fel de fel. Marja de adaos comercial la o astfel de afacere este foarte mare, din nou se poate opta atât pentru import din Asia, cât și pentru promovarea unor colecții românești. Oamenii petrec mai puțin timp la shopping în mall și caută variante pe internet. În plus, petrecând mult timp online, chiar și fără a-și propune să facă o achiziție, pot fi ușor de atras și convins cu oferte, promoții, reduceri.

Un alt sector cu mare potențial este cel al produselor naturale, bio, inclusiv nișa vegan - vegetarian - chiar raw vegan. Astfel de segmente atrag public tot mai larg, de obicei persoane dispuse să cheltuiască destul de mulți bani pe astfel de achiziții. Pot fi produse cosmetice, dar și alimentare. Fiind o categorie FMCG (bunuri de larg consum), avantajul este cel al cumpărăturilor frecvente, chiar regulate. Totul este să poți fideliza clienții și vei putea să te bucuri de vânzări însemnate. Produsele din categorii precum cosmetice, detergenți și produse de curățenie, papetărie și birotică, alimente și băuturi se vând tot mai bine online indiferent de tipul acestora. Există public online pentru orice produse care se vând în mod clasic offline.

Viitorii antreprenori de pe internet trebuie să înțeleagă că stilul de consum este în plină schimbare. Dacă în anii trecuți online se comandau mai degrabă produse cu preț mai mare și de folosință îndelungată, astăzi cresc absolut toate categoriile de retail, însă comerțul FMCG are o creștere fabuloasă. Acum se comandă tot mai des chiar și produsele care de fapt se pot cumpăra offline din proximitate. Cu cât există însă mai multă varietate și avantaje specifice mediului online, cu atât oportunitățile de profit online sunt mai ridicate.